2018-10-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Eller så kanske han bara borde följa lagen så skulle allt vara frid och fröjd. Knappast något vendetta, bara en tjurig gubbtjyv som inte har lust att följa lagen.

Sant. Så länge inte polis och åklagare gör skillnad på kriminella med sina resurser, då är allt frid och fröjd.

Skjuta en kriminell invandrare bör resursmässigt ställas mot MISSTÄNKT rovdjursjakt.

Knappast i parodilandet Sverige.

Nyval nu!
Citera
2018-10-30, 16:38
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Klart det har inkommit bevis annars skulle man aldrig ta in honom. Hoppas han får ett hårt straff för att ha tagit lagen i egna händer. Men när man befinner sig i hans position tror man att man står över lagen. Undrar hur han kommer klara att sitta med andra medfångar, han kommer nog sitta på isoleringen om han inte vill få stryk.
Då det gäller misstanke om jaktbrott och då om varg är inblandad gäller helt andra regler har vi ju sett tidigare. Så jag är inte övertygad om att några bevis existerar. Troligtvis är,det en anonym anmälan.
Jag skulle bli otroligt förvånad om han skulle dömas. Troligtvis går han snart loss då det bara var på den lägsta misstankegraden.
Citera
2018-10-30, 16:42
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Eller så kanske han bara borde följa lagen så skulle allt vara frid och fröjd. Knappast något vendetta, bara en tjurig gubbtjyv som inte har lust att följa lagen.
Hur vet du att han inte följt lagen? Var du med vid tillfället?
Citera
2018-10-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Polis o åklagarväsendet brukar skylla på bristande resurser när våld tar över eller utredningar läggs ned, här visar man på den totala motsatsen. Jag satsar mina dollar på att Kalle blir frikänd o får skadestånd för häktestiden, han är inte dum vet vad han ska svara o van vid att föra sin talan.
Kanske finns en o annan sandneger att bedriva spaning mot istället.

Om man är dum eller inte har ingen påverkan på straffet. Det är handlingen i sig som bedöms.
Citera
2018-10-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Hur vet du att han inte följt lagen? Var du med vid tillfället?
Det återstår att se, han är anhållen på sannolika skäl.
Citera
2018-10-30, 17:30
Medlem
Errolflynn1s avatar
Jag hoppas verkligen att han klarar sig. Jag saknar absolut alla parametrar för detta case. Men ur dagens perspektiv så ska han gå fri. Allt annat är groteskt och bottnar sig i identitetspolitik som förmörkat inte minst rättsväsendet!!
Citera
2018-10-30, 17:33
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Det återstår att se, han är anhållen på sannolika skäl.
Nej skäligen misstänkt vilket är den lägsta graden. Sitt inte och ljug!
Citera
2018-10-30, 17:34
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Då det gäller misstanke om jaktbrott och då om varg är inblandad gäller helt andra regler har vi ju sett tidigare. Så jag är inte övertygad om att några bevis existerar. Troligtvis är,det en anonym anmälan.
Jag skulle bli otroligt förvånad om han skulle dömas. Troligtvis går han snart loss då det bara var på den lägsta misstankegraden.
Vem vet, polis/rättsväsendet har förut använt mycket resurser vid misstänkta jaktbrott men utan fällande dom. Men innan man handfängslar en lätt åldrad miljardär har man rimligen någon form av teknisk bevisning. Jag tror han åker dit.
Citera
2018-10-30, 17:36
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Bra skrivet. Håller med!

Det hela verkar vara någon form av vendetta mot en person som under lång tid retat gallfeber på vargkramare bland makten och pk-myndigheterna. Karl Hedin skall nu förnedras och behandlas som en simpel tjuv. Han skall kläs i fångkläder och kättjas fast vid en fångvaktare. Han skall slitas upp från sin invanda miljö och sitt hem och låsas in i Kronobergshäktet i Stockholm, bland Sveriges värsta kriminella avskum. Han skall hållas isolerad med restriktioner. Jag antar att miljömupparna på Naturvårdsverket extatiskt firar detta och skålar i billigt BiB-rödtjut och dunkar varandra i ryggen nu på kontorstid. Att polisen lägger spaningsresurser på detta förvånar, har de så mycket tid över? De orkar ju inte ens åka till Deje och hämta in en afghansk våldtäktsman på ett invandrarläger. Hade det inte vara enklare att ringa Karl Hedin och fråga vad han tycker om vargar och vad han sköt sist när han jagade?

Men Karl Hedin verkar skita högaktningsfullt i vad alla 08-or och Södermalms-fjollor tycker. Han lever sitt liv i Bergslagen i en avfolkningsbygd som sakta håller på att dö. Han ser hur landsbygden förtvinar och hur tamboskapen ersätts av vargar som styrker kring knutarna på husen. I Hagfors är det till och med ett vargrevir mitt i samhället med OK-macken som mittpunkt!

Den vanliga antivargmupps-retoriken. Alltid dessa "08-or" och/eller "Södermalms-fjollor" som håller i trådarna.

Det är väl inte helt obekant att rättsväsendet styrs av de lagar som bestäms av Sveriges lagstiftande församling: riksdagen. Det lär finnas en hel del landsbygdsbor i den församlingen.
Citera
2018-10-30, 17:38
Medlem
Innerfittefetts avatar
Att KH skulle göra nåt olagligt gällande rovdjur finner jag helt osannolikt med tanke på hur han hållit en väldigt hög profil gällande varg. Han är desssutom väldigt påläst och insatt i juridikengällande jaktbrott.
Det hela är garanterat ett försök att smutskasta honom från miljötalibaner och vargkramare. Tokvänstern hänger givetvis på också då killen råkar vara rik....
Citera
2018-10-30, 17:42
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Vem vet, polis/rättsväsendet har förut använt mycket resurser vid misstänkta jaktbrott men utan fällande dom. Men innan man handfängslar en lätt åldrad miljardär har man rimligen någon form av teknisk bevisning. Jag tror han åker dit.
Visst kan det finnas nån typ av tekniskt bevisning. Den lär ju i så fall vara planterad.
Jag har svårt att tro en en smart kille som KH skulle sitta på bevis mot sig själv i ett sånt här ärende.
Jag är hyfsat säker på att utredningen kommer att läggas ner. Om det skulle gå till åtal lär,han frias.
Citera
2018-10-30, 17:46
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Om man är dum eller inte har ingen påverkan på straffet. Det är handlingen i sig som bedöms.
Nej men en missbrukare försäger sig nog oftare än en industriman, dessutom har han säkert en slipad advokat som säkert har företrätt i jaktmål förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in