2018-10-30, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Häktningsframställan om den inte redan finns upplagd
https://minfil.com/4aUdf7kab2/V_stmanlands_TR_B_5279-18_Aktbil_16_pdf
Den laddade jag upp häromdagen, tillsammans med dagboksblad.
(FB) Industriledaren Karl Hedin m fl gripna okt -18, jaktbrott i Surahammars kommun 2017
Citat:
Ursprungligen postat av Serol
Häktningsframställan på KH:
https://minfil.com/CbS6bfkbb4/V_stmanlands_TR_B_5279-18_Aktbil_16_pdf
Citat:
Ursprungligen postat av Serol
Dagboksblad:
https://minfil.com/W6Fcb6k3ba/V_stmanlands_TR_B_5279-18_Dagboksblad_2018-10-29_pdf
Citera
2018-10-30, 15:09
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
https://www.youtube.com/watch?v=fTG7vinfLPU

Mycket anmärkningsvärt att självaste AB Karl Hedin väljer att publicera Karl Hedins egna personliga åsikter och låter honom marknadsföra sin bok via deras egna officiella marknadsföringskanaler. Detta är än mer uppseendeväckande när han är anhållen för grovt jaktbrott och att VD:n gick ut och meddelade att den juridiska processen handlar enbart om Karl Hedin som privatperson.
Citera
2018-10-30, 15:16
Medlem
Företaget Karl Hedin AB borde omgående bidraga till rovdjursfonden med ett betydande belopp för att visa sitt avståndstagande mot utrotning av örn, lodjur, varg och övriga svenska rovdjur.
Citera
2018-10-30, 15:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Mycket anmärkningsvärt att självaste AB Karl Hedin väljer att publicera Karl Hedins egna personliga åsikter och låter honom marknadsföra sin bok via deras egna officiella marknadsföringskanaler. Detta är än mer uppseendeväckande när han är anhållen för grovt jaktbrott och att VD:n gick ut och meddelade att den juridiska processen handlar enbart om Karl Hedin som privatperson.
Han äger bolaget, inte så konstigt.
Citera
2018-10-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Såvitt jag kan se ägs AB Karl Hedin till 100% av Karl Hedin. Således har han fullständig makt över styrelse och ledning, så det finns ingen som kan neka honom att publicera eller sälja sin bok eller något annat.

http://www.abkarlhedin.se/om-oss/
Citera
2018-10-30, 15:36
Medlem
Tufft agerande av staten. Gröna kläder, handfängsel och isoleringscell.

Tänk om en invandrare våldtagit en örn, då hade nog elektriska stolen varit ett alternativ.

Eller om Hells Angels kört över en varg på vägen. Dödsstraff!

Sverige är en parodi.
Citera
2018-10-30, 16:18
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Polis o åklagarväsendet brukar skylla på bristande resurser när våld tar över eller utredningar läggs ned, här visar man på den totala motsatsen. Jag satsar mina dollar på att Kalle blir frikänd o får skadestånd för häktestiden, han är inte dum vet vad han ska svara o van vid att föra sin talan.
Kanske finns en o annan sandneger att bedriva spaning mot istället.

Bra skrivet. Håller med!

Det hela verkar vara någon form av vendetta mot en person som under lång tid retat gallfeber på vargkramare bland makten och pk-myndigheterna. Karl Hedin skall nu förnedras och behandlas som en simpel tjuv. Han skall kläs i fångkläder och kättjas fast vid en fångvaktare. Han skall slitas upp från sin invanda miljö och sitt hem och låsas in i Kronobergshäktet i Stockholm, bland Sveriges värsta kriminella avskum. Han skall hållas isolerad med restriktioner. Jag antar att miljömupparna på Naturvårdsverket extatiskt firar detta och skålar i billigt BiB-rödtjut och dunkar varandra i ryggen nu på kontorstid. Att polisen lägger spaningsresurser på detta förvånar, har de så mycket tid över? De orkar ju inte ens åka till Deje och hämta in en afghansk våldtäktsman på ett invandrarläger. Hade det inte vara enklare att ringa Karl Hedin och fråga vad han tycker om vargar och vad han sköt sist när han jagade?

Men Karl Hedin verkar skita högaktningsfullt i vad alla 08-or och Södermalms-fjollor tycker. Han lever sitt liv i Bergslagen i en avfolkningsbygd som sakta håller på att dö. Han ser hur landsbygden förtvinar och hur tamboskapen ersätts av vargar som styrker kring knutarna på husen. I Hagfors är det till och med ett vargrevir mitt i samhället med OK-macken som mittpunkt!

Alla som känner folk som bor på landsbygden i vargtäta områden vet vad han talar om. Vi som pratat med värmlänningar som fått sina hundar, får och kalvar rivna och dödade av varg vet vilket hat landsbygdens folk har mot de som hittat på dessa dumheter. Det är inte vargen det handlar om, det är ett djur som gör vad det alltid gjort och som har det i generna. Nej, det är naturvårdsverket och deras hantlangare på länsstyrelsen som folk hatar. På 60-talet fanns det ingen varg i Bergslagen eller knappt någon annanstans i Sverige. De som vill återinföra vargen och slå sönder landsbygdens liv är samma personer som vill slå sönder våra samhällen med ohämmat inflöde av invandrare. Det är samma brist på verklighetsanpassning och förnuft.

Jag hoppas verkligen att AB Karl Hedin ger alla anställda ledighet när fallet kommer upp i rätten och att alla åker till rättegången. Att de parkerar alla lastbilar, truckar och timmerbilar runt tingsrätten. Att alla väller mangrant in i tingssalen och kräver rättvisa för landsbygdens folk.

Nu jävlar får det vara nog!
Citera
2018-10-30, 16:22
Medlem
Det är ju tur att polisen har tjuvjägare att jaga, dom är betydligt enklare och ofarligare att hantera än dom nedknarkade huliganer som skjuter hej vilt. Jag undrar hur många pinnar en tjuvjägare ger?
Citera
2018-10-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Bra skrivet. Håller med!

Det hela verkar vara någon form av vendetta mot en person som under lång tid retat gallfeber på vargkramare bland makten och pk-myndigheterna. Karl Hedin skall nu förnedras och behandlas som en simpel tjuv. Han skall kläs i fångkläder och kättjas fast vid en fångvaktare. Han skall slitas upp från sin invanda miljö och sitt hem och låsas in i Kronobergshäktet i Stockholm, bland Sveriges värsta kriminella avskum. Han skall hållas isolerad med restriktioner. Jag antar att miljömupparna på Naturvårdsverket extatiskt firar detta och skålar i billigt BiB-rödtjut och dunkar varandra i ryggen nu på kontorstid. Att polisen lägger spaningsresurser på detta förvånar, har de så mycket tid över? De orkar ju inte ens åka till Deje och hämta in en afghansk våldtäktsman på ett invandrarläger. Hade det inte vara enklare att ringa Karl Hedin och fråga vad han tycker om vargar och vad han sköt sist när han jagade?

Men Karl Hedin verkar skita högaktningsfullt i vad alla 08-or och Södermalms-fjollor tycker. Han lever sitt liv i Bergslagen i en avfolkningsbygd som sakta håller på att dö. Han ser hur landsbygden förtvinar och hur tamboskapen ersätts av vargar som styrker kring knutarna på husen. I Hagfors är det till och med ett vargrevir mitt i samhället med OK-macken som mittpunkt!

Alla som känner folk som bor på landsbygden i vargtäta områden vet vad han talar om. Vi som pratat med värmlänningar som fått sina hundar, får och kalvar rivna och dödade av varg vet vilket hat landsbygdens folk har mot de som hittat på dessa dumheter. Det är inte vargen det handlar om, det är ett djur som gör vad det alltid gjort och som har det i generna. Nej, det är naturvårdsverket och deras hantlangare på länsstyrelsen som folk hatar. På 60-talet fanns det ingen varg i Bergslagen eller knappt någon annanstans i Sverige. De som vill återinföra vargen och slå sönder landsbygdens liv är samma personer som vill slå sönder våra samhällen med ohämmat inflöde av invandrare. Det är samma brist på verklighetsanpassning och förnuft.

Jag hoppas verkligen att AB Karl Hedin ger alla anställda ledighet när fallet kommer upp i rätten och att alla åker till rättegången. Att de parkerar alla lastbilar, truckar och timmerbilar runt tingsrätten. Att alla väller mangrant in i tingssalen och kräver rättvisa för landsbygdens folk.

Eller så kanske han bara borde följa lagen så skulle allt vara frid och fröjd. Knappast något vendetta, bara en tjurig gubbtjyv som inte har lust att följa lagen.
Citera
2018-10-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Bra skrivet. Håller med!

Jag bor i får- och get-tätt område. Här har vi ett par, tre lamadjur eller alpackor (det går bra med vilket som, de flest har lamor, men alpackor ger ju skitdyr ull, så det är ekonomiskt lönsamt) till våra get- och fårflockar. De håller effektivt både lo och varg borta. Inga höga stängsel behövs. En miljardär kunde väl ha försett hela bygden med ett par lamadjur/alpackor var, så hade får och getter fått beta ifred.
Citera
2018-10-30, 16:30
Medlem
SpeedyX25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Högst 4 år kan de ge fängelse för Kalle

Då kommer Kalle ut efter 2 år med en helt annan syn på myndigheter och livet. Kalle är ju förmögen så han kan ju bjuda sin medfångar på läsk och godis under vistelsen

Citera
2018-10-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Jag bor i får- och get-tätt område. Här har vi ett par, tre lamadjur eller alpackor (det går bra med vilket som, de flest har lamor, men alpackor ger ju skitdyr ull, så det är ekonomiskt lönsamt) till våra get- och fårflockar. De håller effektivt både lo och varg borta. Inga höga stängsel behövs. En miljardär kunde väl ha försett hela bygden med ett par lamadjur/alpackor var, så hade får och getter fått beta ifred.

Det var intressant. Berätta exakt hur ett lamadjur håller vargen borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in