2018-10-30, 10:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Av flera skäl. Ger tre:
För det första talar statistiken för att där en kropp hittas, där har också själva dödandet skett. Artbrottet 'dråp i hastigt mod' som exempel på fylledödanden.
Ja, det här statistiska argumentet är bra.

Citat:
Att sen prof GW kommer dragandes med att "det händer att en kropp efter dödandet flyttas både en och två gånger" (ungef citat), ser jag som ett uttryck för hans behov av att få lufta sig offentligt. Vad jag vet gav GW inget substantiellt i det avseendet gällande just mordet på LW.
Har inte koll på alla artiklar och intervjuer. Men vad Leif GW Persson nu än sade så var det i alla fall inte något stöd för att fyndplatsen skulle vara identisk med brottsplatsen.

Citat:
För det andra: Oavsett att det från visst/vissa håll hävdas att dödandet av LW föregåtts av [viss] planering, så har inget stöd för det presenterats. Som det verkar för mig, så var detta ett 'hafse-slafse'-mord om ni ursäktar uttrycket.
Frågan om huruvida hon dog vid bullerplanket eller inte har väl ingenting att göra med frågan om det var ett planerat mord eller ett hastigt dråp. Varför skulle kroppen inte ha kunnat dumpas där efter ett hastigt dråp menar du? Det är väl bättre för GM att kroppen hittas där än t.ex. i hans egen bostad eller bil.

Citat:
För det tredje: Att ha ihjäl en människa, planerat eller i affekt, leder till att man står där med en kropp att "ta hand om". Att efter dödandet ta med sig den för att lägga ut den på det öppna vis som LW hittades, är i mina ögon ett fullständigt osannolikt agerande. Det resonemanget bygger indirekt på antagandet att det inte kan vara möjligt att Örebropolisen eller andra örebroare kan ha missat att det låg en kropp där under flera dagar. Betänk att det inte är förrän efter ett par tre dagar som en avliden börjar lukta så att promenadhundarna börjar streta i den riktningen. (Jag undanber mig redan på förhand debatt med trådens alla hundexperter, tack).
Här förstår jag inte riktigt hur du menar. Om kroppen dumpades där kan väl detta lika gärna ha skett under natten hon försvann. Att kroppen inte hittades tidigare kan ju ha berott just på att ingen letade där.

Citat:
Det har förts fram teorier om att eftersom Polisens tekniker inte stannade särskilt länge vid FP, så skulle det indikera att de snabbt visste att FP inte var BP/MP.
I min värld skulle det lika gärna kunna tyda på att Örebropolisen slarvade.
Där och då också..
Som någon skrev kan polisen redan tidigt ha utgått ifrån att hon inte dog bakom bullerplanket, t.ex. utifrån att det fanns skador som gjorde att det i så fall borde ha funnits blod på marken. Att FP tycks ha undersökts mindre grundligt kan också ha berott på att man när kroppen hittades redan var övertygade om att brottsplatsen var en annan, t.ex. SD:s bostad.
Citera
2018-10-30, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Frågan är om hon var sjukskriven under resan till Holland och var den uppgiften kommer ifrån.
Att TiNi tjatar om att HD reste till USA sjukskriven har vi hört.
Jag har skrivit att HD vart sjukskriven i.o.m att SD vart häktad i en vecka. Sen var hon sjukskriven ett tag, gick upp till 25% eller 50% någon vecka innan hennes semester. Efter semestern har hon jobbat 100% av sin tjänst.
Senaste halvåret har hon totalt 2 sjukdagar, bortsett från sjukskrivningen.

Holland var på hennes semester... eller när tror du/nu hon har semester.

Att HD skriver att det vart mycket ledigt denna sommar betyder nog inget annat än hon varit sjukskriven och lång semester.

Kära EGT
Vi vet inte vad HD gjorde.
Vi har aldrig skrivit hon åkte hur ska vi veta det?.!
Vi vet HD sjukanmälde sig den 14Maj
Det du skriver går inte ihop med vad vi skriver. Varför vet vi inte vi tror vi vet varför du skriver så. Vänligen blanda inte in oss i USA Holland då vi inte har skrivit något om det. Det vi delgivit tråden står vi fast vid. Arbetstränar nu inte jobbar.

Citera
2018-10-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Varför var HD sjukskriven för att SD var häktad... vet Du det?
Hur kan Du veta exakt när HD är sjukskriven och hur mycket... ?

Tror inte många skulle klara av att hålla skenet uppe och jobba när barnens pappa sitter häktad för mord. Ganska naturligt att en läkare sjukskriver henne?!
Dessutom tror jag hon är mer observant efter hennes långa sjukskrivning tidigare. Hon förstår att hon måste backa och inte köra på.
Citera
2018-10-30, 10:22
Bannlyst
Citat:
Du/Ni har rätt...
Det finns inget tvång att svara på något inlägg här i tråden... alla väljer vilka man tycker att det är värt att svara på. Kan/vill beror på om det blir något svar eller ej.

Ps... hoppas det inte var menat till mig ang telefoner för olika relationer... inte kommit från mina rader Ds

Så bra det inte finns tvång. Nej då det var till den otrevliga Carinah78 i dens historik ska BO ha olika telefoner för olika relationer.
Citera
2018-10-30, 10:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Detta inlägg är riktat till Tufsankatt:

Eftersom kontot TinnaNinna85 använder sig av ditt inlägg som stöd för att kritisera SD:s föräldraskap, vill jag påminna dig om att du inte svarat mig på min fråga om du anser det vara korrekt att mäta SD:s resp LW:s föräldraförmåga med helt olika måttstockar?

Här nedan ditt inlägg:

<Ja herregud vilken pappa... oavsett GM eller ej!
Om nu tonåringarna inte vill umgås med honom hela dagen... är det OK att ge sig iväg halva dagen och långt in på kvällen?

Som jag tycker är det inte det... han borde vara hemma och fixa mat och fika till dom och vara glad att dom kan umgås till och från.
Att han kan posta något liknande tyder på att han trots allt, förstår att det inte är OK och vill försvara att han lämnar barnen.

Kanske dom är vana och vet att pappa blir på dåligt humör om han inte får göra hur han vill och ägna sig åt geo i stället för dom.

Undrar om barnen fick fixa sin pizza själva eller om det var någon annan vuxen där?>

Vem är du att sätta upp regler för vad som ska debatteras eller vem som ska svara på vilket inlägg?

Detta är ett fritt forum. Det är INTE du som sättet upp reglerna här. Var och en är i sin fulla rätt att välja att besvara vilka inlägg man vill - eller INTE vill.
Jag hoppas att alla nytillkomna förstår detta och inte låter sig skrämmas.

Ditt religösa dravel håller på att såväl förgifta som förstöra tråden. Och ditt emellanåt hotfulla beteende oroar säkert en del skribenter. Försöker du skrämma dom? Att hela tiden föra in din religon eller Bibeln i debatten är både ynkligt och vidrigt. Du framstår emellanåt som en fanatisk religiös fundamenatlist. Jag personligen tycker du rent av är obehaglig med dina virriga lätt svavelosande inlägg.

OnT
Ja jag tänkte också på Lena och och hennes barn nu när de anhörigas stora helg närmar sig. Men även GM barn som tvingas leva i denna ovisshet. Så mycket mörker och sorg som en enda människa kan orsaka. Jag hoppas innerligt att det snart är slut på denna charad och att förundersökningsledningen kan sätta stopp för att GM fortfarande traskar runt -leker runt snarare- som om ingenting har hänt.
Jag är fortfarande helt övertygad om att Stefan Davidsson är skyldig.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-30 kl. 10:46.
Citera
2018-10-30, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Kära EGT
Vi vet inte vad HD gjorde.
Vi har aldrig skrivit hon åkte hur ska vi veta det?.!
Vi vet HD sjukanmälde sig den 14Maj
Det du skriver går inte ihop med vad vi skriver. Varför vet vi inte vi tror vi vet varför du skriver så. Vänligen blanda inte in oss i USA Holland då vi inte har skrivit något om det. Det vi delgivit tråden står vi fast vid. Arbetstränar nu inte jobbar.

Har inte skrivit ATT ni skrev nått, ställde en fråga OM det till Sh.Holms. Vill veta var ifrån uppgiften om att hon var sjukskriven när hon var i Holland.

Men med dig i tråden, när hade hon semester? (För att ta kål på Sh.Holms lögner om sjukskriven när hon var i Holland)
Citera
2018-10-30, 10:24
Medlem
Citat:
HD,s mamma fick säkerligen axla ansvaret så barnen fick mat.
Han borde verkligen ta stunderna han har kvar att vara med barnen.
En av flickorna är ännu inte ens tonåring.
Ja, hela inlägget på geo verkar vara ett försvarstal från SD för att ge sig ut på äventyr.
Oavsett om SD är GM eller ej så är barnen nog i stort behov av en vuxen efter allt som hänt.
Citera
2018-10-30, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jisses, vad insatt du är i hennes arbetsfrånvaro. Då kanske du kan ta bladet från munnen och berätta var hon befann sig när SD drog mot USA?

HD verkade ta det easy med Geocaching när SD blev häktad. Hon var ute på fältet med S*ll*n.

Hon var med till USA och vände...
Citera
2018-10-30, 10:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vi vet inte om HD vart i USA tror inte det men det kommer fram med tiden. Ja,att hon var glad att ha blivit av med honom och att hon tyckte det vart skönt. Det har hon sagt några år. Hon blev glad när hennes föräldrar hjälpte henne så hon och barnen kunde få ett eget boende. Sen vart HD helt förvånad om resan som hon skulle ha fått som gåva.

Kan du klargöra lite vad du menar?

Blev HD förvånad över att få resan som gåva?
När fick hon i så fall veta att hon fick resan i gåva? Var det någon/några dagar före avresa?

Eller blev hon förvånad över att andra påstår att det var en gåva?
Citera
2018-10-30, 10:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja herregud vilken pappa... oavsett GM eller ej!
Om nu tonåringarna inte vill umgås med honom hela dagen... är det OK att ge sig iväg halva dagen och långt in på kvällen?

Som jag tycker är det inte det... han borde vara hemma och fixa mat och fika till dom och vara glad att dom kan umgås till och från.
Att han kan posta något liknande tyder på att han trots allt, förstår att det inte är OK och vill försvara att han lämnar barnen.

Det kan ju också vara så att det inte är SD som inte har tid med sina barn utan istället barnen som vill umgås så lite som möjligt med honom. Därför får morföräldrarna ställa upp istället.
Citera
2018-10-30, 10:41
Medlem
T34Panzers avatar
I
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Frågan är om hon var sjukskriven under resan till Holland och var den uppgiften kommer ifrån. Att TiNi tjatar om att HD reste till USA sjukskriven har vi hört. Jag har skrivit att HD vart sjukskriven i.o.m att SD vart häktad i en vecka. Sen var hon sjukskriven ett tag, gick upp till 25% eller 50% någon vecka innan hennes semester. Efter semestern har hon jobbat 100% av sin tjänst.Senaste halvåret har hon totalt 2 sjukdagar, bortsett från sjukskrivningen.

Holland var på hennes semester... eller när tror du/nu hon har semester.

Att HD skriver att det vart mycket ledigt denna sommar betyder nog inget annat än hon varit sjukskriven och lång semester.

Ojojojoj! Mycket intressant...att du känner till så mycket - i detalj dessutom - om HDs sjukskrivningar. Det är väl inget man pratar med gemene man om. Trots att du varken pratar med eller umgås med paret Davidsson....Detta blir bara mer och mer mystiskt. HUR VET DU DETTA?
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-30 kl. 10:51.
Citera
2018-10-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kan ju också vara så att det inte är SD som inte har tid med sina barn utan istället barnen som vill umgås så lite som möjligt med honom. Därför får morföräldrarna ställa upp istället.
Ja vi får väl hoppas att dom hade någon vuxen med sig i Filipstad förutom SD... därav min undran om familjen har någon bekant där eller om HD och ev hennes föräldrar var med... SD valde att lämna alla och tog sina burkar i stället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in