2018-10-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Google Maps verkar leka djävul med mig, kollar man Hitta.se så ser man att det är AB Karl Hedin's industrilokaler som gäller för adressen.

Allabolag.se ger heller ingen träff på adressen (kanske jag som är usel på att leta).
Citera
2018-10-29, 22:01
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Google Maps verkar leka djävul med mig, kollar man Hitta.se så ser man att det är AB Karl Hedin's industrilokaler som gäller för adressen.

Sågverk närmare bestämt.
Citera
2018-10-29, 23:43
Medlem
https://omni.se/hedin-aktiv-i-fragan-folk-kan-ta-lagen-i-egna-hander/a/4dwJ7E?fbclid=IwAR1r0jDPRvz3AtG1BNUVh6m0Yueyj0Hhaf mlVA0JbqjSs_TjkD4D5feuOpw
Citera
2018-10-30, 00:32
Medlem
Industrimannen Karl Hedin, 69, från Smedjebacken misstänks för grovt jaktbrott.
https://www.expressen.se/dinapengar/industrimannen-begard-haktad-for-grovt-jaktbrott/
Citera
2018-10-30, 00:39
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Hur ofta publicerar media namn och bild redan vid häktning?
Citera
2018-10-30, 00:50
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor

När den inblandade är av svensk härkomst, har hög social ställning och begår ett brott som anses förfärligt av innerstadsjounalister.

Hade det varit en ensamkommande våldtäktsman hade han belönats med medborgarskap.
Citera
2018-10-30, 01:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
När den inblandade är av svensk härkomst, har hög social ställning och begår ett brott som anses förfärligt av innerstadsjounalister.

Hade det varit en ensamkommande våldtäktsman hade han belönats med medborgarskap.

Precis, pressetiska reglar går att tolka lite som vill. Utifrån sin egna ideologi. Men är man vit och är förmögen, då ska man offras.
Citera
2018-10-30, 01:26
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard

Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Precis, pressetiska reglar går att tolka lite som vill. Utifrån sin egna ideologi. Men är man vit och är förmögen, då ska man offras.
Karl Hedin är en person som gjort sig känd för att trotsa lagen när det gäller rovdjursjakt och häktningen har ett allmänt intresse. Det var Dagens Industri som var först ut och informationen anses säkert ha ett intresse för marknadens aktörer, d.v.s. även gemene man.
Citera
2018-10-30, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Karl Hedin är en person som gjort sig känd för att trotsa lagen när det gäller rovdjursjakt och häktningen har ett allmänt intresse. Det var Dagens Industri som var först ut och informationen anses säkert ha ett intresse för marknadens aktörer, d.v.s. även gemene man.

Absolut, men det resonemanget går att applicera i andra sammanhang, som är av intresse för gemene man. Dessutom är han häktad, och häktningsframställan är en offentlig.

Jag lägger ingen värdering i det tills idioten är dömd. Och det kommer han bli.

Med tanke på brottsrubricering, och avsikt med brotten, kommer det inte bli annat än fängelse, nära maxstraff. Skit ska ha skit.
Citera
2018-10-30, 04:51
Medlem
Citat:
Absolut, men det resonemanget går att applicera i andra sammanhang, som är av intresse för gemene man. Dessutom är han häktad, och häktningsframställan är en offentlig.

Med tanke på brottsrubricering, och avsikt med brotten, kommer det inte bli annat än fängelse, nära maxstraff. Skit ska ha skit.

När detta kom på tal berättade en bekant till mig faktiskt om hur Karl Hedin vid gensamna middagar berättar (skrutit ) om hur han tex gillrat med åtel å sen suttit hemma, inne i huset, och skutit djur på sin gård genom öppet fönster. Så nog har han levt efter egna lagar allt vad gäller detta. Men, men...
Citera
2018-10-30, 04:52
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Får vibbar av Samer, Sapmi, Lappland. Företaget känns då som LKAB, Kiruna, Gällevari, Svappavaara etc. Kanske Sveaskog.

Utrotningsjaga rovdjur är såååå jävla samiskt.

Många jägare hatar rovdjuren. I alla fall vargen. Du anar inte. Det är inte bara samer kan jag säga dig.
Själv hoppas jag att detta mongo får skaka galler.
Citera
2018-10-30, 05:22
Medlem
sfrges avatar
Citat:

Med tanke på att gubben är miljardär och står över lagen så blir det defenitivt inget maxstraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in