2018-10-29, 10:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Pinsam insats fran Bajen nar det behovs som mest. Hamad ar ju totalt ofarlig sen i varas, kan nagon sparka honom i arslet sa han vaknar nagon gang?

Underkand insats till publiken ocksa, t.o.m Kalmarfansen hordes mest langa stunder pa tvn.

Så du sitter hemma och tittar på TV och ger publiken underkänt?!
Jag som var där hörde överhuvudtaget aldrig Kalmars fans...
Bra stöd trots händelsefattigt på planen.
2018-10-29, 11:22
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nya, tunga, Sirius kan inte bättre symboliseras med att Haglund gör tre mål på inspel, medan RÅP forcerar in ett annat. Nåja, Sirius trillar fortfarande boll rätt bra mot sämre motstånd.

På senaste 15 matcherna har Sirius raden 7-3-5. Det är ett stadigt mittenlagsfacit. Fint räddat, boys!
Fast kollar man på spelschemat sirius hade i år så förklaras lite av ojämnheten. I år var det antagligen det sämsta spelschemat någonsin. Många lag hade dubbelmöten och i sirius fall var det idel topplag första halvan av sösongen och betydligt många fler bottenlag på slutet, tittar man på de poäng sirius tagit så är det i stort sett bara mot de nedre lagen. Man fick oavgjort mot hammarby och norrköping men annars har man kammat noll mot topplagen men skött sig mot de sämre.

Tabellplaceringen man har nu är egentligen inte konstig. Den borde man haft hela säsongen med ett normalt spelachema.
2018-10-29, 11:27
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det känns som igår som Sirius torskade en helt avgörande mot Östersund varav dom gick upp i Superettan medan Sirius blev kvar i norrettan.

BP har TFF hemma i sista så det finns hopp bara man kan hålla sig jämsides fram dit.
Ja som siriussupporter så har man ju liksom blivit van med sirius som ett korplag. De flesta i Uppsala hejar ju på nåt av stockholmslagen. Sirius har därför ingen stomme av lpngvariga supportrar. Därför är det så viktigt att man håller sig kvar i allsvenskan så att man kan bygga upp traditioner. För varje säsong som går så kommer fler och fler ungdomar i Uppsala heja naturlig på sirius men det tar säkert några år till.

Det jag hoppas är att matcherna mot dif, aik och bajen kommer börja upplevas som derbyn. Redan nu är det ju alltid fullsatt mot dessa lag men tyvärr mestadels stockholmssupportrar. Det är ju enkelt att ta sig med SL-pendeln mellan dessa arenor så potentialen för derbyn är ju helt klart där.

Jag ser gärna att BP åker ner och Dalkurd håller sig kvar. Fast ska jag vara ärlig så tror jag att båda lagen åker ner.
2018-10-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Prioriterar att vi missar Europa framför guldet alltså?

”Åh hata Hammarby-HO-RA!”
Jag hoppas på både och.
2018-10-29, 14:51
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Lol, 4 U-spelare i öfk får A-kontrakt.
Jag har sett 2 av dem, kanske 3 men är lite osäker där och de där grabbarna platsar inte ens i Gifs U17 lag.
Jag har ingen koll på dem annars(t.ex. karaktär) och de kan säkert bli duktiga fotbollsspelare men det ser ju onekligen lite knepigt ut.

Giffarna har inte ens skrivit A-kontrakt med en startspelare i P16 landslaget och den andra i P15.

Brukar klubbar skriva så här tidiga kontrakt?
Eller försöker öfk locka yngre spelare till dem, de har ju haft en bristfällig ungdomsverksamhet men håller på att bygga upp den nu, Ifk Östersund sitter på fler talangfulla spelare.

Edit: Glömde ju det viktigaste att en av dem är Kindbergs 15(03a) åriga son.
2018-10-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja som siriussupporter så har man ju liksom blivit van med sirius som ett korplag. De flesta i Uppsala hejar ju på nåt av stockholmslagen. Sirius har därför ingen stomme av lpngvariga supportrar. Därför är det så viktigt att man håller sig kvar i allsvenskan så att man kan bygga upp traditioner. För varje säsong som går så kommer fler och fler ungdomar i Uppsala heja naturlig på sirius men det tar säkert några år till.

Det jag hoppas är att matcherna mot dif, aik och bajen kommer börja upplevas som derbyn. Redan nu är det ju alltid fullsatt mot dessa lag men tyvärr mestadels stockholmssupportrar. Det är ju enkelt att ta sig med SL-pendeln mellan dessa arenor så potentialen för derbyn är ju helt klart där.

Jag ser gärna att BP åker ner och Dalkurd håller sig kvar. Fast ska jag vara ärlig så tror jag att båda lagen åker ner.

Ganska 50/50 totalt sett men deras fans kommer ju som en enhetlig klack. Klackmässigt är det 90/10 typ, minst. I dagsläget hade det kostat Sirius för mycket stålar att inte ge bort hela kortsidan(som är kapacitetsmässigt rätt stor) men på nya Studan kommer bortastå att ta in betydligt mindre och Siriusfans ha chansen att fylla arenan till 80-85% bara man köper sin biljett i tid.

Visst finns det viss potential, hur mycket är svårt att säga. Det är ändå nånstans hur många man drar mot Kalmar och Elfsborg som är mest talande. Att medgångsfans finns behöver man däremot inte vara så orolig över, Sirius hade 8500 mot Peking i tidig seriefinal i Superettan för sisådär 10 år sen. Egentligen helt från ingenstans. Uppsala har en eventpublik utan dess like.
2018-10-29, 16:47
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ganska 50/50 totalt sett men deras fans kommer ju som en enhetlig klack. Klackmässigt är det 90/10 typ, minst. I dagsläget hade det kostat Sirius för mycket stålar att inte ge bort hela kortsidan(som är kapacitetsmässigt rätt stor) men på nya Studan kommer bortastå att ta in betydligt mindre och Siriusfans ha chansen att fylla arenan till 80-85% bara man köper sin biljett i tid.

Visst finns det viss potential, hur mycket är svårt att säga. Det är ändå nånstans hur många man drar mot Kalmar och Elfsborg som är mest talande. Att medgångsfans finns behöver man däremot inte vara så orolig över, Sirius hade 8500 mot Peking i tidig seriefinal i Superettan för sisådär 10 år sen. Egentligen helt från ingenstans. Uppsala har en eventpublik utan dess like.
Det var i superettan 2006 och Sirius var topplag med Norrköping. Men fotbollsintresset finns i Uppsala. Problemet har ju dels varit obefintligt fotbollsutbud plus att arenan är urtråkig och ligger avlägset. Nu har det ju blivit bättre med alla bostäder i Kungsängen samt nya bron över Fyrisån. Med lite tur kanske man kan få dit lite restauranger också som ligger närmare studan.

Sen var det mpnga förrut som ville ha sittplats men sittplatserna är ju kraftigt begränsade i antal och säljs snabbt slut plus at nedre raderna är helt värdelösa med skymd sikt.

Min pappa kan bara gå om han får sittplats så han missade många matcher pga det.
2018-10-29, 16:57
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Giffarna har inte ens skrivit A-kontrakt med en startspelare i P16 landslaget och den andra i P15.

Eller försöker öfk locka yngre spelare till dem, de har ju haft en bristfällig ungdomsverksamhet men håller på att bygga upp den nu, Ifk Östersund sitter på fler talangfulla spelare.

Jag tänkte ungefär det samma. Är ju inte ovanligt att man skriver lärlingskontrakt med unga spelare, men har inte hittat något om det.
2018-10-29, 18:14
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så du sitter hemma och tittar på TV och ger publiken underkänt?!
Jag som var där hörde överhuvudtaget aldrig Kalmars fans...
Bra stöd trots händelsefattigt på planen.

Inte alltid det lattaste att ga pa Nya Soderstadion nar man bor i Australien. Tyvarr.
2018-10-29, 18:43
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Inte alltid det lattaste att ga pa Nya Soderstadion nar man bor i Australien. Tyvarr.
Undanflykter... det gäller att prioritera! ;D
2018-10-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Lol, 4 U-spelare i öfk får A-kontrakt.
Jag har sett 2 av dem, kanske 3 men är lite osäker där och de där grabbarna platsar inte ens i Gifs U17 lag.
Jag har ingen koll på dem annars(t.ex. karaktär) och de kan säkert bli duktiga fotbollsspelare men det ser ju onekligen lite knepigt ut.

Skratta på du men du kan väl ta reda på fakta först. Ingen av dessa ungdomar är tänkt för spel inom närmaste 2-3 åren. Att träna och vara med A-laget ska vidareutveckla dem i en positiv riktning.
2018-10-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Jag tänkte ungefär det samma. Är ju inte ovanligt att man skriver lärlingskontrakt med unga spelare, men har inte hittat något om det.
Jag vet lika lite som dig men det låter som ett nytänkande och det är väl bara att följa utvecklingen så får man kanske svar om ett par år. ÖFK har ju varit nytänkande tidigare med viss framgång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in