Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Det känns som igår som Sirius torskade en helt avgörande mot Östersund varav dom gick upp i Superettan medan Sirius blev kvar i norrettan.
BP har TFF hemma i sista så det finns hopp bara man kan hålla sig jämsides fram dit.
Ja som siriussupporter så har man ju liksom blivit van med sirius som ett korplag. De flesta i Uppsala hejar ju på nåt av stockholmslagen. Sirius har därför ingen stomme av lpngvariga supportrar. Därför är det så viktigt att man håller sig kvar i allsvenskan så att man kan bygga upp traditioner. För varje säsong som går så kommer fler och fler ungdomar i Uppsala heja naturlig på sirius men det tar säkert några år till.
Det jag hoppas är att matcherna mot dif, aik och bajen kommer börja upplevas som derbyn. Redan nu är det ju alltid fullsatt mot dessa lag men tyvärr mestadels stockholmssupportrar. Det är ju enkelt att ta sig med SL-pendeln mellan dessa arenor så potentialen för derbyn är ju helt klart där.
Jag ser gärna att BP åker ner och Dalkurd håller sig kvar. Fast ska jag vara ärlig så tror jag att båda lagen åker ner.