2018-10-28, 23:13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vi hatar idioter. Hur svårt ska det vara att förstå detta?

Om vi vore rasister skulle vi väl avsky japaner, kineser och koreaner också? Vi gillar såna som kan bete sig som folk. Iranier som Bali beter sig ofta som folk. Felet med invandringen idag är skiten som följer med den, inte att de som kommer hit har mörkt hår och pratar konstigt.

Att Bali kallar någon för apa är det inget fel med, mer rumsrent än husblatte i alla fall.
Jag tror det är väldigt svårt att förstå för många i vänstern. De är övertygade om att alla som inte tycker som dom är "rasister". Alltså sådana som hatar människor för att de har annan färg på huden och inte för vad de gör. Faktum är att det i Sverige sannolikt finns extremt få individer som tycker illa om personer, allt annat lika, för att deras hud är brun. De är i alla fall försvinnande få i jämförelse med hur många som tycker illa om personer som inte sköter sig. Detta blir ju syntax error för vänstermuppen vars världsbild bygger på att a) svenskar hatar bruna människor och b) bruna människor missköter sig aldrig och om de ändå gör det beror det på a).
Citera
2018-10-28, 23:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Om HB en dag sitter på en ministerpost och bara råkar säga apa till Israels utrikesminister så vore det ju mindre lyckat. Det kan knappast vara förbjudet att säga apa, men återigen rätt så olämpligt.... Tom på en vanlig arbetsplats skulle det bli lite konstigt om en medarbetare kallar de andra saker... Omoget och oproffsigt.

Om Bali nån gång kunde reflektera över sej själv som folk faktiskt brukar göra när dom vräkt ur sej nåt olämpligt. Dom tänker, `jag och min stora käft`. Men Bali tycks helt sakna sjukdomsinsikt. Han vidhåller sina grodor och späder på dom i stället med allehanda lågbegåvat tjafs. Hanif Bali har en rättshaveriskisk karaktär som gör honom till sin egen största fiende.

Han anser att schal över huvet är en religös markering vilket skvallrar om att han inte ens bläddrat i Koranen. Själv pryder han sig gärna med ett svart talibanskägg som ger intryck av att sitta på en fundamentalistisk hard core-taliban.
Senast redigerad av Starback 2018-10-28 kl. 23:23.
Citera
2018-10-28, 23:27
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Utveckla gärna hur ni resonerar.

Ärlighet varar alltid längst!

Förstår du inte det min lilla apa?
Citera
2018-10-28, 23:31
Medlem
S-hund temporärs avatar
I ett normalfungerande land skulle en ambassadör (landets regerings officiella företrädare och röst) som angriper en parlamentsledamot som grälar med en komplett kretin som hör till ambassadörens politiska parti få avgå med omedelbar verkan.

Juholt behöver slutförvaras. Jerlerup behöver LPT:as. Bali behöver byta parti.
Citera
2018-10-28, 23:38
Medlem
Nestor Xs avatar
Det något elegantare uttrycket "Stupid primat" som egentligen säger samma sak hade kanske inte väckt lika mycket anstöt?
Citera
2018-10-28, 23:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Instämmer. Ursäktas språkbruket blir det standard och sakargument ersätts med personangrepp och härskartekniker.

Det är så det har blivit.
Se bara på medias rubriker de senaste åren. Och ”sociala medier-generationen” hänger med och använder samma språkbruk. Och de försöker hela tiden överrösta varandra med nidnamn, personangrepp och hån. Det normaliseras.
Citera
2018-10-28, 23:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Det är väl att ha kommit längre. Förr hade de gjort upp man mot man.

Folk kommer alltid bråka.

Du har rätt där. Men man kan ju bråka med mognad och respekt.
Citera
2018-10-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Förstår inte det här med Bali. 97% av hela flashback HATAR babbar. Det är våldtäktskultur, kulturberikning och allt vad det heter.

Men Bali, som är född i Iran och är absolut en "importerad" kulturberikning älskas ändå av alla. Även fast han inte är född i Sverige.

Är det för att han anklagar flyktingpolitiken (som han i allra högsta grad är inblandad i då han kom hit som 4a åring). Och det är väl just tack vare sveriges flyktingpolitik att han nu befinner sig här?

Kan någon förklara detta för mig?

Ja, vi hatar babbar. Att du placerar Bali i samma kategori som babbar tyder snarare på att du ser alla invandrare som en och samma, oavsett beteende. Importerar man det lägsta av skräp från tredje världen följer naturligtvis deras kultur och beteende med, vilket generar 'babbar' här.

En stor majoritet av folk långt till höger gillar Bali, vilket är ett rätt så talande bevis för att det inte är rasism som är drivande i invandringsfrågan, utan ett starkt motstånd till importen av specifikt slödder. Ska det vara så svårt att förstå?

OnT: Att Bali ger svar på tal är precis vad högern behöver. Sosseriet har fått smutskasta, attackera och tysta högern allt för länge pga högerns allt för ofta feghet och rädsla att utmålas som vulgär. Sossarna har alltid drivit politik som små äckliga kräk, dags att slå tillbaka så folk får upp ögonen på sosseriets hyckleri och ohederlighet. Det är därför de är så rädda för Bali, de vet att de kommer förlora makt om högern står upp för sig själva.
Citera
2018-10-28, 23:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Förstår inte det här med Bali. 97% av hela flashback HATAR babbar. Det är våldtäktskultur, kulturberikning och allt vad det heter.

Men Bali, som är född i Iran och är absolut en "importerad" kulturberikning älskas ändå av alla. Även fast han inte är född i Sverige.

Är det för att han anklagar flyktingpolitiken (som han i allra högsta grad är inblandad i då han kom hit som 4a åring). Och det är väl just tack vare sveriges flyktingpolitik att han nu befinner sig här?

Kan någon förklara detta för mig?

Han kom hit som 4 åring, men utan sina föräldrar... Det bör ju betyda att han mera uppfostrats som ett adoptivbarn, än av utländska föräldrar som invandrat till Sverige.

Numera bor ju hans föräldrar beklagligtvis i Sverige.

Man kan dela in de som kommit till Sverige i olika grupper som av tex mig är mer eller mindre oönskade i Sverige...

Minst oönskade i Sverige är de som adopterats som mycket små barn.

Skillnaden mot dessa och Bali lär vara att hans föräldrar troligtvis tog sig hit genom att använda sig av honom (vet ej om det var så)

Bland de mer oönskade hör ekonomiska flyktingar från från länder där kulturen är skit, tex troende muslimer...

SD gillar ju den typ av invandrare som Bali är, som typ har blivit som en svensk... Alltså assimileras... Jag hade väl gärna sluppit dem också, men som jag ser det är det dem som sist behöver åka härifrån...
Citera
2018-10-28, 23:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag har inte tagit ställning i det här bråket. Jag kan förstå om Bali blev provocerad av Jerlerup, men han uttryckte sig både omoget och fantasilöst.

Ska man använda invektiv ska man åtminstone vara kreativ.
Såklart har du tagit ställning. Du tyckte det var så viktigt att du måste opinionsbilda på flashback din Prusseluska. Kreativt nog?
Citera
2018-10-28, 23:56
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vi hatar idioter. Hur svårt ska det vara att förstå detta?

Om vi vore rasister skulle vi väl avsky japaner, kineser och koreaner också? Vi gillar såna som kan bete sig som folk. Iranier som Bali beter sig ofta som folk.
Personligen har jag fullt sjå att stå ut med våra inhemska idioter. Att ta hit ytterligare idioter till ett land av ingenjörer leder såklart till problem.
Citera
2018-10-28, 23:58
Medlem
Ksenia74s avatar
Hanif Bali är en väldigt otäck människa men jag förstår att unga väljare gillat honom för han är precis som Åkesson nämligen bra på att lura dom som mår dåligt i landet i tron om att det blir bättre om man röstar på dom. Röster på dom innebär att dom fyller sina egna plånböcker medans folk som blir lurade får mindre i sina plånböcker om deras politik får styra landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in