2018-10-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Sådant heter auktoritetstro. Alltså det att du hellre lyssnar på något du verkligen ser upp till än något som verkligen har hållbara argument.

Det brukar vara något man säger om exempelvis sektmedlemmar, men jag tror faktiskt aldrig jag tidigare hört någon stolt berätta att man själv håller sig till just auktoritetstro. Festligt. Som att stolt påpeka att man tillhör en sekt.
Men mainstream vetenskap är utav auktoritärer så ditt argument är bortom helvetet.
Detta du anklagar mig för är ju exakt det du tillhör. Ironin.
Citera
2018-10-27, 22:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Men mainstream vetenskap är utav auktoritärer så ditt argument är bortom helvetet.
Detta du anklagar mig för är ju exakt det du tillhör. Ironin.

Fast du skrev nyss att du inte är kunnig nog. Kan du inte åtminstone försöka dra en slutsats av det?
Citera
2018-10-27, 22:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Men mainstream vetenskap är utav auktoritärer...
Eh, hur tänker du där?

Att man skulle anamma allmänna relativitetsteorin för att den togs fram av Einstein, inte för att den visat sig stämma?

Jag ser sådant hos dig, klart tydligt nedan:
Citat:
Jag lyssnar på folk som ser igenom scientismen.

Men VAR ser du detsamma hos vetenskapen? Du får gärna visa på att det verkligen är så, om du vill hävda det. Med verkligt hållbara argument.

Bara en sådan sak som att jag vill lyssna på dig, men inte du på mig, är väl skäl nog att se hur det ligger till. Inser du verkligen inte det?
Citera
2018-10-27, 22:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fan vad du käftar. Vad skrev jag att jag inte är kunnig nog inom? Du kanske ska ta och läsa det en gång till.

Citat:
Jag kan inte utesluta att det är inte är jorden för jag är inte kunnig nog,

Du menar att du är okunnig om jorden. I det här fallet jordens rotation. I övrigt sitter du ju bara och gissar. Om elektromagnetism, om eter, om bins vingar, energi. Så finns det folk som kan de här sakerna och som - viktigast av allt - får det att hänga ihop. Det ens beror på det andra på det här viset. Tills du kan överbevisa dem måste du väl överväga att de har rätt. Dina påståenden är ju bara dina egna gissningar.

Sen, när du är pressad, så blir du otrevlig. Bara det är ju symtomatiskt.
Citera
2018-10-28, 00:10
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Helvete vilket troll du är. Jag svarade på en fråga som var om pendulum experimentet..

Nej, det är du som är ett troll (får man hoppas). Du har ingen som helst fakta och sitter och hittar på massa egna teorier. T ex skrev du tidigare att jorden inte rör sig, något som flat earth:are själva säger att den gör.

Saxat från Flat Earth Society's wiki:
Citat:
Why doesn't gravity pull the earth into a spherical shape?
The earth isn't pulled into a sphere because the force known as gravity exists in a greatly diminished form compared to what is commonly taught. The earth is constantly accelerating up at a rate of 32 feet per second squared (or 9.8 meters per second squared). This constant acceleration causes what you think of as gravity. Imagine sitting in a car that never stops speeding up. You will be forever pushed into your seat. The earth works much the same way. It is constantly accelerating upwards being pushed by a universal accelerator (UA) known as dark energy or aetheric wind.

There are also other theories of flat earth thought that maintain that the earth sits on an infinite plane, with the sun moving overhead. Gravity works much like it does in a round-earth model, and the earth will never form into a sphere because the plane is endless.
Senast redigerad av populopidus 2018-10-28 kl. 01:09.
Citera
2018-10-28, 01:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
1. Jorden står stilla

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Fast det vet vi faktiskt att den inte gör. Vi har massor med bevis...pendel som bevisar att jorden roterar med 15 grader per timme.

Citat:
Inget av det du säger bevisar att jorden snurrar.

Citat:
Gör det inte? Varför?
Hur förklarar du t.ex att en foucaultpendel roterar med 15 grader per timme?

Citat:
Jag kan inte utesluta att det är inte är jorden för jag är inte kunnig nog, men jag vet att som vanligt så finns det fler variationer och tänka på som man inte gör.

Ett strålande exempel på plattjordares bottenlösa ignorans och enfald.

Du påstår att "Jorden står stilla" varpå jag undrar hur du förklarar alla observationer som visar på motsatsen. Och du svarar med att du är okunnig och inte har några förklaringar.

Så för att summera:
Du kommer med ogrundade påståenden, är okunnig och har ingen som helst koll.
Andra betydligt mer pålästa människor har jättekoll och de vet - tack vare observationer - att jorden inte "står stilla". Trots detta inser du inte din egen inkompetens och mentala tillkortakommande.
Citera
2018-10-28, 02:01
Medlem
Citat:
Du påstår att "Jorden står stilla" varpå jag undrar hur du förklarar alla observationer som visar på motsatsen. Och du svarar med att du är okunnig och inte har några förklaringar.
Lögnare

Du frågade om /Pendulum experimentet. Du frågade specifikt "Hur förklarar du t.ex att en foucaultpendel roterar med 15 grader per timme?"

varpå jag svarade att jag inte är kunnig nog för att veta det

Du frågade ingenting om det du påstår nu
Du är en Lögnare.

Det är förresten DU som påstår att det experimentet bl.a bevisar att jorden snurrar, BEVISBÖRDAN är på dig.
Jag vet att det finns fler variationer och en om inte flera är att jorden står stilla.

Död o Återfödd är korrekt, du är en lögnare.
Citera
2018-10-28, 04:23
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Lögnare

Du frågade om /Pendulum experimentet. Du frågade specifikt "Hur förklarar du t.ex att en foucaultpendel roterar med 15 grader per timme?"

Du är en Lögnare.

Det är förresten DU som påstår att det experimentet bl.a bevisar att jorden snurrar, BEVISBÖRDAN är på dig.
Jag vet att det finns fler variationer och en om inte flera är att jorden står stilla.

Svara mig då för fan!
Citera
2018-10-28, 09:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Lögnare

Du är en Lögnare.

Tja ett synnerligen starkt indicium att jorden roterar är just Foucaults pendel.

Fö cool att du tagit efter din idol DoÅ’s bisarra användande av fet text. Nu fattar man liksom att du menar allvar.
Citera
2018-10-28, 11:39
Medlem
jeranisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Nej, det är du som är ett troll (får man hoppas). Du har ingen som helst fakta och sitter och hittar på massa egna teorier. T ex skrev du tidigare att jorden inte rör sig, något som flat earth:are själva säger att den gör.

Saxat från Flat Earth Society's wiki:

Ingen tror på tFEs längre utan det är erkänt att de jobbar för NASA/NAZI/NWO. Från föreläsningar på FE 2018 i Storbritannien verkar även Dubay vara förklarad som shill av Sargent m. fl. trots att han introducerade irrläran för de flesta med sin 200 proofs. Av allt att döma ser tFEs mest ut som ett studentprojekt och saknar den galna sidan som nu blir allt mer tydlig.
Citera
2018-10-28, 11:48
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeranism
Ingen tror på tFEs längre utan det är erkänt att de jobbar för NASA/NAZI/NWO. Från föreläsningar på FE 2018 i Storbritannien verkar även Dubay vara förklarad som shill av Sargent m. fl. trots att han introducerade irrläran för de flesta med sin 200 proofs. Av allt att döma ser tFEs mest ut som ett studentprojekt och saknar den galna sidan som nu blir allt mer tydlig.

Ville bara påvisa att personen i fråga inte ens verkade ha koll på "sina egnas argument" så att säga. Att tFEs jobbar för NASA eller annan större organisation tror jag inte på, däremot är det självklart för en normalbegåvad människa att det hela är ett hoax.
Citera
2018-10-28, 13:11
Medlem
jeranisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ville bara påvisa att personen i fråga inte ens verkade ha koll på "sina egnas argument" så att säga. Att tFEs jobbar för NASA eller annan större organisation tror jag inte på, däremot är det självklart för en normalbegåvad människa att det hela är ett hoax.

Ja, sedermera ville jag påvisa att tFEs är det "ingen" som följer längre. Om du involverar dig i några av de större forumen eller YouTube-kanalerna ser man strax även att det inte finns någon egentlig konsensus inom rörelsen. Det enda som håller dem samman är övertygelsen att "de" ljuger och att det därmed inte går att lita på någon. Slutsatsen majoriteten gör är att det enda du kan lita på är dina sinnen och enligt dem så rör sig inte jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in