2018-10-28, 02:34
Medlem
Gifte mig när jag pluggade utomlands och ska nu flytta hem tillsammans till Sverige. Vi ska söka uppehållstillstånd till frugan men tanken att leva på en lön under väntetiden (>1 år!) är ju inte jättekul. Går det att parallelt söka jobb och arbetstillstånd för henne? Är det någon annan som gått igenom någonting liknande? Frugan är från Kina Btw.
Citera
2018-10-28, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neand
Gifte mig när jag pluggade utomlands och ska nu flytta hem tillsammans till Sverige. Vi ska söka uppehållstillstånd till frugan men tanken att leva på en lön under väntetiden (>1 år!) är ju inte jättekul. Går det att parallelt söka jobb och arbetstillstånd för henne? Är det någon annan som gått igenom någonting liknande? Frugan är från Kina Btw.
Hon får jobba så mycket hon vill under väntetiden i Kina.
Citera
2018-10-28, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Hon får jobba så mycket hon vill under väntetiden i Kina.
Vi tänker ha henne i sverige så länge vi kan på turistvisum men hon får ju inte jobba på det. Skulle vara bra om hon kunde ha arbetsvisum tills dess att hon har fått uppehållstillstånd.
Citera
2018-10-28, 03:19
Medlem
Citat:
Vi tänker ha henne i sverige så länge vi kan på turistvisum men hon får ju inte jobba på det. Skulle vara bra om hon kunde ha arbetsvisum tills dess att hon har fått uppehållstillstånd.

Det går icke för sig. Hon får väl jobba svart
Citera
2018-10-28, 03:26
Medlem
Citat:
En lön är klart jobbigt. Har levt på en låg lön, två personer i två år nu. Det har fungerat. Vill du ha hit kärringen så gör en budget som ni håller er till under tiden så löser kärleken resten
Citera
2018-10-28, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autofire
En lön är klart jobbigt. Har levt på en låg lön, två personer i två år nu. Det har fungerat. Vill du ha hit kärringen så gör en budget som ni håller er till under tiden så löser kärleken resten
Du har rätt. Det viktigaste är ju att vi kan vara tillsammans. Det blir ju bara lite jobbigt med att flyga fram och tillbaka med turistvisa bara.
Citera
2018-10-28, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det går icke för sig. Hon får väl jobba svart
Njaa. Den tanken har ju flugit förbi, men det skulle ju inte vara kul alls om uppehållstillståndet nekas för att de upptäcker något.
Citera
2018-10-28, 04:17
Medlem
Citat:
Njaa. Den tanken har ju flugit förbi, men det skulle ju inte vara kul alls om uppehållstillståndet nekas för att de upptäcker något.

Så då är det väl kanske bättre att hon gör som andra, och ansöker från Kina och inväntar sina tillstånd.
Citera
2018-10-28, 06:10
Medlem
Fistkramps avatar
Sverige är ju skattesmitarnas paradis, jobba svart, jobba online, ta bidrag för nått du inte har , vi har öppnat våra hjärtan för att alla ska ha det bra så det är bara att komma hit så löser sig resten. Herr stat får in tillräckligt med cash ändå.
Citera
2018-10-28, 06:59
Medlem
Citat:

Duger inte svenska kvinnor till dig eller du kanske kommer från samma land som hon, ska hon hit får du stå för fiolerna. Betala för henne eller stanna kvar i hennes land.
Vad ska hon hit och göra ?? Leva på våra bidrag.
Citera
2018-10-28, 07:00
Medlem
Citat:
Du har rätt. Det viktigaste är ju att vi kan vara tillsammans. Det blir ju bara lite jobbigt med att flyga fram och tillbaka med turistvisa bara.

Kan ni inte vara tillsammans i hennes land ?
Citera
2018-10-28, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autofire

Jag tycker att tar män hit sina kärringar från andra länder, ska de försörja dessa kvinnor.
Jag tycker inte synd om TS som ska leva på en lön.

Det gnälls som fan när kärringar åker till Gambia och tar hit afriker till sverige.
Dessa kärringa ska försörja dessa gambianer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in