2018-10-27, 15:22
Medlem
Min första tanke är D*n Ol*fsson (a,o). Mijardär, jagar med Zlatan, har någon fet farm i Sydafrika där han rimligen håller på med storviltjakt och grejer. Har fått medalj av kungen. Bara spekulation, men han passar rätt fint in. Ja, han är från Sydsverige, men det är svårt att tjuvjaga varg där, jag tolkar bara det som att brottet begåtts i mellersta Sverige, inte som att företagsledaren måste vara därifrån.
Citera
2018-10-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slurppen
Vad får du det ifrån. Samer är väl inte starkt representerade i Mellansverige. Det finns ett otal jägare som är emot rovdjur. Förra härvan så var väl ingen av dessa jägare samer.
Menar du jakthärvan i norrbotten häromåret så var samtliga samer.
Citera
2018-10-27, 15:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Måtte han få medaljen uppkörd i röven och få sitta av ett par år, men jag misstänker att vi trots allt är olika inför lagen i detta avseende.
Dagsböter och kanske villkorligt, antar jag. Å ena sidan blir dagsböter för en miljardär en rätt spektakulär summa, å andra sidan är det ändå bara kaffepengar för honom.
Citera
2018-10-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Menar du jakthärvan i norrbotten häromåret så var samtliga samer.
Ja det var väl förra året.
Citera
2018-10-27, 15:36
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Nja nu är du ute och pratar lite i mössan. Norrland tillhör definitivt norrland. Många påstår att Sveriges absoluta mittpunkt ligger i Ånge. Ånge ligger i Västernorrland. Mellansverige är INTE Mälardalen som många i södra delen vill påskina. Finns en hel del direktörer runt sundsvall, umeå, övik. Dock behöver inte direktören bo i mellansverige, är kanske där brottet har skett.

Man brukar räkna Svealand till Mellansverige
Citera
2018-10-27, 15:43
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindelharpan
Med stor sannolikhet är det nog Karl Hedin, han har ett extremt stort jaktintresse och från säkra källor så ska han ha haft uppstoppade vargar hemma hos sig och andra djur som man egentligen inte får jaga.
Han är ju miljardär men bara fått medalj av Prins Carl-Philip

Och ligger ligger bakom den gubbsura och imbecilla boken ”Attacken mot äganderätten” som handlar om de otäcka vargarna.
Citera
2018-10-27, 15:46
Moderator
HelgeBuks avatar
Är Karl Hedin verkligen miljardär? Verkar sannolik kandidat i såna fall.

Mellansverige brukar på stockholmsmediaspråk betyda Mälardalen och dess närmsta omgivning. Jag skulle gissa på Bergslagen, då där finns både rovdjur och många rovdjurshatare.
Citera
2018-10-27, 15:49
Medlem
En stor markägare i området är trävaruhandlar`n, kan det vara han ? Han är ju en ökänd rovdjurshatare, som många gånger aviserat att man är beredd att ta lagen i egna händer.
Han har om jag inte minns helt fel, även skrivit en bok om sitt hatobjekt, vargarna.
Senast redigerad av Grodologen 2018-10-27 kl. 15:50. Anledning: Komplettering
Citera
2018-10-27, 15:57
Medlem
Commissarys avatar
Melker Schörling är ju jaktintresserad, miljardär och kompis med kungen. Dessutom är han från Arboga men har sitt säteri i sörmland. Dock liter han av dålig hälsa så jag tvivlar på att det är han.

Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Är Karl Hedin verkligen miljardär? Verkar sannolik kandidat i såna fall.

Ja det är han nog, han har ett ganska stort innehav i industrivärden bl.a
Senast redigerad av Commissary 2018-10-27 kl. 16:02.
Citera
2018-10-27, 16:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutor
F L*ndberg?

Hus i Arkösund, aka havsörnsområde, Mellansverige?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-27 kl. 16:46.
Citera
2018-10-27, 16:16
Medlem
Karl Hedin bojkottar vargjakten i artikeln förklarar han att det inte fungerar med licens jakt utan man måste gå hårdare på och utrota hela revir. För att återfå kontrollen på vargen i Sverige.

Så att Karl har ett hat mot vargar verkar ju stämma men samtidigt försöker han maskera det Karl Hedin varnar för att rovdjurspolitiken leder till att vargar dödas illegalt med gift här varnar han för vilka straff som det kan ge om man jagar varg olagligt att det kan ge upp till 4års fängelse, lite dubbelmoral där gör inte som han är lärd direkt...
Citera
2018-10-27, 16:22
Medlem
Frän västmanland ;https://www.vlt.se/artikel/blaljus/brott/fyra-vastmanlanningar-anhallna-for-jaktbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in