2018-10-27, 11:51
Medlem
DoktorNos avatar
Sju miljoner euro i rånbyte?
Trams, säger jag. Jag tvivlar på att man ens hade sju miljoner kronor i kontanter i den banken.
70.000 kanske rånarna fick med sig men inte mer och högst troligt mindre än så. Om de nu fick med sig något av värde överhuvudtaget
Senast redigerad av DoktorNo 2018-10-27 kl. 11:57.
Citera
2018-10-27, 11:52
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Sån där stor soppsäck, vet du inte vad det är, såna stora svarta säckar, rånarna hade fyllt tre såna säckar samt två ikea kassar, fullt med kontanter, enligt uppgift kom dom över 6.9miljoner euro.

Nu kommer dom investera pengarna i diverse saker, som företag, narkotika, aktier, skatteparadiser osv.

Ja självklart så är det vettiga människor som begår grova bankrån för att få ihop så att de kan investera i något lämpligt på börsen. Kanske någon rolex, nån kamphund några sportbilar och lite champagne på nån flashig restaurang kan de nog också avvara..
Citera
2018-10-27, 12:00
Medlem
Citat:
Vad menar du? Varför ska jag hålla käften.

Enligt säkra källor så har rånarna åkt tillbaka till stockholm o fördelat bytet.
Och det blir ju gott om pengar när man kommit över så mycket.
Mycket proffsigt jobb dom utfört, och dom är iskalla skjuter mot polisen, menar vem skulle inte göra det om man kommit över närmare 7 miljoner euro, då tar man till alla medel.

Hoppas bara dom inte börjar flasha för mycket med pengarna då kan snuten få nos på dom.
Hur dum får man vara?

Håll käften bara. Du slänger med massa skitsnack och fabricerade lögner.
Folk driver med dig, ser du inte det?
Blev du tappad som barn?
Citera
2018-10-27, 12:08
Medlem
sluta mata trollet

Behövs definitivt inte 3 svarta sopsäckar och 2 Ikea kassar för 7 miljoner euro .
det fyller inte ens en halv sopsäck den summan
Citera
2018-10-27, 12:12
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Filmen visar inte allt, dom hade mer än två ikea kassar, en nära källa säger dom även hade tre stora soppsäckar fulla av sedlar.

RIktigt bra rån där rånarna klara sig o skratta hela vägen till banken, stabilt minst sagt.
Vet att du är ett troll, men det ända som är säkert är att dem minst hade två stycken ikea kassar detta kan man se på filmen som finns på Aftonbladet. Men det betyder inte att båda kassarna innehöll bytet, om de har gett sig på bankfack krävs det brytverktyg vilket skulle kunna vara det som finns i en av kassarna.
Citera
2018-10-27, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Trams, säger jag. Jag tvivlar på att man ens hade sju miljoner kronor i kontanter i den banken.
70.000 kanske rånarna fick med sig men inte mer och högst troligt mindre än så. Om de nu fick med sig något av värde överhuvudtaget

Det finns väl inte ens kontanter i banken längre? när jag velat ta ut större mängd kontanter har jag fått beställa pengar vilket tagit 2-3 dagar.
Citera
2018-10-27, 12:18
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Det ska verkligen till en exceptionell omständighet för att en liten lokalbank skulle ha 7 miljoner i Euro i kontanta medel. Som att något företag skulle ha beställt dessa och då är det ett insiderjobb. Men inte ens det låter trovärdigt.

70k i blandad valuta låter mycket mer rimligt.
Citera
2018-10-27, 12:18
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariinel
sluta mata trollet

Behövs definitivt inte 3 svarta sopsäckar och 2 Ikea kassar för 7 miljoner euro .
Spelar ingen roll hur mycket plats summan tar då.

Det viktigaste är att den summan har noll och inget att göra med rånet.

Tills säkra källor bekräftar detta, på riktigt.
Citera
2018-10-27, 12:19
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Någon som har länk till filmen nu när AB gjorde plus av allt?
Citera
2018-10-27, 12:24
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Någon som har länk till filmen nu när AB gjorde plus av allt?
https://www.aftonbladet.se/tv/a/269625
Citera
2018-10-27, 12:25
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariinel
sluta mata trollet

Jodu, beror på vilka valörer pengarna var, enligt säkra källor så var det inte 100 euro sedlar utan 50 euro sedlar. Du vet uppenbart inte hur mycket plats det tar,
Citera
2018-10-27, 12:30
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Det finns väl inte ens kontanter i banken längre? när jag velat ta ut större mängd kontanter har jag fått beställa pengar vilket tagit 2-3 dagar.
vill man ta ut över 10000 måste man beställa i för väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in