2018-10-26, 08:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Ledsen att säga det men bilders metadata går att redigera tror att t.o.m. en SD skulle klara det.
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag är skeptisk till att LW inte loggat Nordsjöcacherna varken på pappersloggarna eller digitalt, inte likt henne om hon skulle ha varit med SD och tagit dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW kan inte ha varit med SD på långfredagen den 30/3 då han cachade ensam och övergiven.
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Tror som Honan6, SD var inte där! Och absolut inte tillsammans med LW!!
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har aldrig sagt att informationen är till SDs fördel.
Jag sa att jag var skeptiskt till informationen från Medinsyn.
Citat:
Om du vill veta om min bild av inläggen från Medinsyn skulle vara till fördel för SD, så anser jag att hens inlägg snarare blir till nackdel. Hen stjälper SD och drar undan den lilla tummetott av matta som eventuellt fanns kvar under fötterna.
Jag uttryckte mig nog otydligt, så jag formulerar om frågan. Det jag undrar är alltså hur ni anser att informationen som 'Medinsyn' lägger fram skall tolkas, givet att informationen är korrekt.

Alltså, skulle det stärka eller försvaga era misstankar mot SD om det skulle visa sig att det här (se nedan) stämmer?
"Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem."
Senast redigerad av Draifos 2018-10-26 kl. 08:31.
Citera
2018-10-26, 08:34
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jodå, mordet i Knutby skall dessvärre visst räknas som utfört i Guds namn!
Det var inte HF som dödade, utan en barnflicka S som han manipulerade till att tro att hon fick mordorder i form av sms från Gud.
Ergo:
S mördade i Guds namn. Stackars S.

Sorry för OffT, men frågan är viktig om den motivbilden öht skall kunna diskuteras här.

Edit: Vill tillägga att det inte kan uteslutas att HF år 1999 kan ha dödat sin första hustru. Han åtalades, men det höll inte till fällande dom.
Nej, HF kan inte kallas sant kristen, så mycket får sägas vara absolut säkerställt.
HF är en riktigt otäck människa med grova vanföreställningar som leker med människors svagheter.
Motivet på LW kan faktiskt vara hennes syn på giftermål och det behöver inte betyda att det är en religiös fanatiker.. det kan vara en HD men mina gissningar säger att det är SD pga historien dom har och SD:s underliga beteende.
Fortfarande nyfiken på var han fick idén att leka bror med en väldigt ung flickas familj.
Hur kommer han på något sådant. Han uppfyller definitivt kriteriet fanatisk, hur religiös han är vet jag inte han påstår sig vara ateist läste jag någonstans samt han är väldigt intresserad av solen.
Läs hans bidrag till GC (Geocaching) hur han skriver och beskriver.
Citera
2018-10-26, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Han verkar ha missat en FTF? Enl. ShHolms händer inte det...
Just FTF försöker man ha koll på, men missas då och då. Vanliga loggar missas titt som tätt, beroende på hur man loggar.

Vissa loggar direkt i appen, vissa på nätet när man kommer hem, för då kan man skriva bättre och infoga fler bilder.
När msn efterloggar uppstår just missarna med glömda cacher, fel datum och till och med fel loggad cache...

Ditt inlägg styrker bara den totala ”rättsosäkerheten” i detta system. Tror således inte att en loggad cache mer eller mindre kommer att betyda något alls vid en rättegång. En MGM kan förstås ha skäl att ljuga om både det ena och det andra. SD verkar vara slipad, han har fört både JG och HD bakom ljuset. Och säkert flera.
Citera
2018-10-26, 08:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Den troligaste förklaringen till varför Örebropolisen prioriterar ett visst spår är att det spåret innehåller mycket substans och kommer att leda till att rätt GM kan lagföras.

Har du någon insyn i den Equmeniakyrkan som LW tillhörde? Finns det någon eller några personer i den grupperingen som verkar ha vilja och förmåga att agera både domare och bödel i Guds namn?

Tycker du att själva brottet, så som det måste vara utfört, leder tankarna till ett religiöst motiverat mord? Jag är ingen expert, men om någon skulle fått i sitt huvud att LW måste dödas i någon högre sannings namn, borde brottet i så fall inte vara mer välplanerat och innehålla någon typ av cermoniella element? Om syftet var att straffa en syndare och återupprätta hedern för församlingen och pastorsämbetet, skulle inte det budskapet framgå på något sätt i hur brottet utfördes? Om mordet var principiellt snarare än personlig är det märkligt att principen inte alls komuniceras. Då försvinner ju stor del av poängen med brottet helt. Jag får inte ihop det.

Jag förstår inte heller resonemanget. Tror inte heller att religon har det minsta med detta mord att göra. Men det är min erfarenhet att när man diskuterar med en religiös person, oavsett änne så hamnar man hela tiden i religionsträsket.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-26 kl. 08:43.
Citera
2018-10-26, 08:40
Medlem
Citat:
Just FTF försöker man ha koll på, men missas då och då. Vanliga loggar missas titt som tätt, beroende på hur man loggar.

Vissa loggar direkt i appen, vissa på nätet när man kommer hem, för då kan man skriva bättre och infoga fler bilder.
När msn efterloggar uppstår just missarna med glömda cacher, fel datum och till och med fel loggad cache...

Nej SD skulle mörda för en ftf så ingen chans att han missar det. Vet inte hur du loggar men med gps får du datum och klockstämpel på loggen. Samma sak på telefonen, sedan kan du utöka, ändra och lägga till blider när du har tid.
Köper inte alls ditt svamlade i detta fall heller.
Citera
2018-10-26, 08:47
Medlem
Citat:
Om du vill veta om min bild av inläggen från Medinsyn skulle vara till fördel för SD, så anser jag att hens inlägg snarare blir till nackdel. Hen stjälper SD och drar undan den lilla tummetott av matta som eventuellt fanns kvar under fötterna. SD vinglar nog rejält och Medinsyn, som tidigare sagt att hen månar om sin vän, borde nog ha kontrollerat sig bättre och låtit bli att skriva i tråden om hen månar om SD.

Medinsyn påvisade klart en okontrollerad upprördhet häromdagen och det leder till att jag misstänker att något påverkat hen väldigt starkt tidigare just den morgonen. En teori är att SD inte var välkommen på geocacharnas frukostevent som hölls på IKEA och att Medinsyn fick reda på detta och ansåg kanske att det är en speciell cachares fel - en som tycker det är hemskt att den MGM beter sig som att ingenting har hänt och dyker upp oanmäld på event? Bara en teori.

Ja något hände tydligen häromdagen, antigen Medinsyn själv eller SD.
Det var tillräckligt för att få det att brista, undrar vad som hände?
Fick de klart för sig hur illa omtyckta de är?
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-26 kl. 08:55.
Citera
2018-10-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja, svårare är det nog inte.
Och det har jag hela tiden också trott.

Ofta komplicerar vi saker när vi spekulerar medan FUP sedermera visar att sanningen tyvärr visade sig vara rätt simpel.

Generellt rör det sig om oftast om basala mänskliga orsaker såsom svartsjuka, pengar eller hämnd och inte sällan är alkolhol, droger eller psykisk ohälsa inblandat.

Det stämmer bra det du skriver, allra helst när locket är på så
brukar spekulationerna bli desto vildare.
Å här lider vi verkligen av nyhetstorka, sånär som på några med insyn, en
del som man ska ta ganska lätt på och en del som man ska ta väldigt lätt på, tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag skrev såhär i ett inlägg igår:

https://www.geocaching.com/geocache/GC7YNPH_stmellosa-frukostevent-39

Ok, det kanske är en obehags känsla å träffa SD, annars brukar ju
folk va jävligt nyfikna också.

Det är sådana saker bl.a. som gör att jag hoppas SD är skyldig.
Skulle det visa sig att han är en "helt vanlig" skitstövel är det synd
om honom, vi får hålla tummarna för att polis/ÅK överraskar och löser fallet.
Citera
2018-10-26, 09:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Jag tycker det där snarare verkar vara damage control med tanke på senaste tidens snack om Nordsjöloggarna (osäker på namn).

Märkligt också att hans vän Medinsyn nämnde just det för några dagar sedan.

Damage control
Citera
2018-10-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Den troligaste förklaringen till varför Örebropolisen prioriterar ett visst spår är att det spåret innehåller mycket substans och kommer att leda till att rätt GM kan lagföras.

Har du någon insyn i den Equmeniakyrkan som LW tillhörde? Finns det någon eller några personer i den grupperingen som verkar ha vilja och förmåga att agera både domare och bödel i Guds namn?

Tycker du att själva brottet, så som det måste vara utfört, leder tankarna till ett religiöst motiverat mord? Jag är ingen expert, men om någon skulle fått i sitt huvud att LW måste dödas i någon högre sannings namn, borde brottet i så fall inte vara mer välplanerat och innehålla någon typ av cermoniella element? Om syftet var att straffa en syndare och återupprätta hedern för församlingen och pastorsämbetet, skulle inte det budskapet framgå på något sätt i hur brottet utfördes? Om mordet var principiellt snarare än personlig är det märkligt att principen inte alls komuniceras. Då försvinner ju stor del av poängen med brottet helt. Jag får inte ihop det.
Om du bättre läste mina inlägg i denna fråga, så skulle du finna att jag INTE utgår från en rationell individs tankevärld eller dito mönster!
(Ursäkta min grinighet)

Jag skriver om en hypotetisk "förvirrad religiös fanatiker". Av en sådan förväntar jag mig inte stor mängd rationalitet.

Så att tala om ett "ceremoniellt mord i församlingens intresse" (fritt tolkat), tror jag leder oss fel. Det ser jag som osannolikt.
Mer sannolikt, även om sannolikheten är låg och att mkt pekar på SD som möjlig/trolig gärningsperson, är att den förvirrade uppsökte LW för att typ gapa och skrika henne tillrätta, vilket skulle ha lett till att bråket ganska snart hamnade utanför huset.
Och slutade vid planket.

Ovanstående är min spekulation. Har absolut ingenting som stöder min fundering, men för mig är Flsshback i första hand ett diskussionsforum, men i denna tråd har det inte varit helt enkelt att få föra fram alternativa scenarier utan att bli anklagad för att springa SD:s ärenden.
Sån inskränkthet närmar sig stupiditet, men vill absolut inte peka på dig. Du är en kompetent diskussionspartner. Du ställer frågor och då blir det en annan nivå än vissa här uppvisar.
Citera
2018-10-26, 09:08
Medlem
Citat:
Jag tror att grupperna är under omformatering p g a viruset Tvivel. SD:s försvarsgrupp håller antagligen på att vittras sönder när tvivelcellerna styr bort försvaret som får bilda en egen formation en tid, men troligen kommer den helt att försvinna p g a att det finns vaccin i form av utredare hos polisen och trådgrävare som hittar korn av sanningar under utredningens gång.
Det finns mycket att gräva i för polisen, jag trodde detta skulle vara avklarat för några veckor sedan men det är väl bra att dom tar tid på sig.

Nog svårt fall med så stort umgänge LW hade och mycket att gå igenom (bra att dom har poliser som är insatta i geo och kan sätta sig in i vad som blir tillagt/borttaget). Det är bara att hoppas att det inte är någon som har för mycket kontakter inom polisen.
Citera
2018-10-26, 09:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag uttryckte mig nog otydligt, så jag formulerar om frågan. Det jag undrar är alltså hur ni anser att informationen som 'Medinsyn' lägger fram skall tolkas, givet att informationen är korrekt.

Alltså, skulle det stärka eller försvaga era misstankar mot SD om det skulle visa sig att det här (se nedan) stämmer?
"Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem."

Vad gäller den 30/3, det fetade:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har aldrig sagt att informationen är till SDs fördel.
Jag sa att jag var skeptiskt till informationen från Medinsyn.

Det är fritt för var och en att bedöma själv vad man tycker om det.

Några i tråden har också spekulerat om att dessa förmodade efterloggningar 30/3 skulle ha gjorts för att SD vill visa att LW och han har en normal funderande relation. Att hon inte undvek att umgås med honom för att deras relation var skadad.

Jag känner starkt tvivel på att LW var ute med SD denna dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Om SD är gärningsman så har han MYCKET att vinna på att "plantera" information som han kan hänvisa till för att styrka att han nyligen innan mordet umgåtts ordentligt med LW. Om tex hans hårstrån/DNA hittas på offrets (LWs) kläder, så kan han påpeka att de troligen är kvar sen hans och LWs geocache-utflykt för drygt en månad sedan.
Citera
2018-10-26, 09:15
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Det där orden från Medinsyn kom väl i tråden utan efterfrågan, så det talar för en konstruerad version hen vill förmedla av någon outgrundlig anledning.
1 SD har träffat LW ensam
2 De har åkt i SD:s bil
3 Det finns vittnen i butiker som sett dem tillsammans

Detta kan inte ha hänt 30/3 och det behöver vi inte fundera på mer. Däremot vill nog utredarna veta vilket datum SD gjorde Nordsjö-turen med LW - om den ens har gjorts? Finns det vittnen i butikerna de besökte? Gjordes några inköp?
SD har sannolikt köpt sig lite mer tid i frihet med att konstruera Nordsjö-turen, eftersom både BO:s och MGM:s rörelseschema (medan isarna var bärbara) måste kontrolleras.
Finns det bilder från den gemensamma turen i bådas mobiler, så är det väldigt enkelt att kontrollera om de har manipulerats i efterhand - det ses av forensikerna. Det är dock en fråga om mobilerna som påstås ha använts ens finns? De kanske lämpligen har blivit stulna?

Jag har nog sagt det förut, men falskloggningar och mobiler blir nog SD:s fall i fallet och leder till livstid.
Senast redigerad av Honan6 2018-10-26 kl. 09:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in