Jag har kollat lite saker nu och jag får ta tillbaka det där om att Munt överförts till svenskt fängelse. Jag har inga belägg för det påståendet. Det kan vara så att han sitter i Sverige men det kan också vara så att han sitter i UK. Min förhoppning är att han sitter i Sverige eftersom han då får sitta längre tid. Munt bevekelsegrund för att vilja överföras till Sverige trots att han då får sitta längre i fängelse kan vara att i Sverige har han chans att få permissioner.
Han är fortsatt skriven på lägenheten i Järfälla, han har dock särskild adress till en postboxadress. Frågan är hur han löst sin frånvaro från lägenheten (som jag antar är en hyresrätt) och vem som sköter hans post och inbetalningar.
Karln är 70 år gammal. Han häktades i början på 2015 och dömdes i slutet på det året till tio års fängelse. I UK så skulle han då friges i början på 2020, i Sverige skulle han friges i slutet på 2022. Dvs han kommer vara minst 72 år eller minst 74 år när han kommer ut. Med tanke på att han inte dömts för några sexbrott på över minst 15 år så skulle jag säga att återfallsrisken antagligen är oerhört liten när han kommer ut. Game över för den samhällsparasiterande snuskgubben.
NEJ scrollock, ställ inga frågor! Jag vet inget mer!