2018-10-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
'Philomena' och jag hade en längre diskussion om det här med USA-resan, och den rimligaste teorin verkar trots allt vara att SD och HD hade planerat den här resan långt i förväg. Det tycks helt enkelt inte finnas några vettiga alternativa teorier:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Dom (SD/HD) kan ha planerat resan sedan länge... men som jag misstänker uppkom det vissa problem under resans gång... fram till avresan... SD:s otrohet. HD kanske sa ifrån sig resan men ångrade sig... i sista stund (när LW var borta)?
Citera
2018-10-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Denna logg borde ha en gång för alla dödat alla spekulationerna. Resan var planerad!

Ja antingen i sista sekund eller långt innan. Bara HD vet.
Att fuska till sig en sjukskrivning är ett totalt svek mot sina arbetskamrater. Jag skulle vara skitförbannad om jag var dom. Det är svårt ändå att få personal till sjukhusen och så ska hon på en nöjesresa på sina arbetskamraters bekostnad. Fy fan säger jag vilken dålig arbetsmoral och arbetskamrat...
Citera
2018-10-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ja, bryter man ut allt ur sitt sammanhang så kan man få till det mesta....
Att du/ni inte har förståelsen eller tar in det jag skrivit som svar, kan inte jag hjälpa. Andra förstår precis nivån.

Ägna tiden att läsa hela konversationerna eller mina svar/förtydliganden, istället för gräva ned en kennel....

Vilka andra förstår vad du menar? Bara de som vet vem du är förstår, ingen annan.
Citera
2018-10-25, 11:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Dom (SD/HD) kan ha planerat resan sedan länge... men som jag misstänker uppkom det vissa problem under resans gång... fram till avresan... SD:s otrohet. HD kanske sa ifrån sig resan men ångrade sig... i sista stund (när LW var borta)?
Men frågan är ju hur en alternativ teori skulle kunna se ut. Om du vill kan du svara på mitt inlägg här:
Citera
2018-10-25, 11:19
Medlem
Citat:
Men frågan är ju hur en alternativ teori skulle kunna se ut. Om du vill kan du svara på mitt inlägg här:
Varför skulle jag svara på ett gammalt inlägg...?

Jag funderar på ett annat alternativ och det är att HD hunnit ångra sig ett antal ggr (pga SD:s otrohet).

Varför har HD inte lagt in om semester långt innan? Som jag säger så väljer jag att tro på att det är arbetskamrater som är i tråden.

Det är upp till var och en att tro på vissa i tråden... gäller även Dig så klart!
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-25 kl. 11:23.
Citera
2018-10-25, 11:22
Medlem
Citat:
Det sista: Det är en känsla. Alla har olika tolkningar.

I övrigt, läs tråden.

EGT
Vet du vad som stod i smsen, eftersom du säger att det är en känsla?
Nu får du nog börja förklara dig. Om inte, tycker jag att alla ignorerar EGT och inte svarar alls på postarens kommentarer eller frågor.
Citera
2018-10-25, 11:24
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Jag tror precis som du, att det inte varit helt klart under resans gång om vem som skulle åka med.

Kan vara så att SD och HD initialt tänkte åka men sen blev bråk om otrohet/hus/flytt/annat och sen tror jag det varit luddigt hela våren vem som skulle följa med.

Allt pekar i alla fall på att HD hastigt kommit på att hon ville följa med.

Mycket lögner verkar det vara kring resan i alla fall.
Citera
2018-10-25, 11:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Varför skulle jag svara på ett gammat inlägg...?

Jag funderar på ett annat alternativ och det är att HD hunnit ångra sig ett antal ggr (pga SD:s otrohet).

Varför har HD inte lagt in om semester långt innan? Som jag säger så väljer jag att tro på att det är arbetskamrater som är i tråden.

Det är upp till var och en att tro på vissa i tråden... gäller även Dig så klart!
Jag menar alltså att vi bör försöka tänka själva, och inte lyssna så mycket på alla profeter och orakel som vittnar här i tråden. Och om vi utgår från den diskussion som jag och 'Philomena' startade igår så slipper vi dra allting från början:
Senast redigerad av Draifos 2018-10-25 kl. 11:29.
Citera
2018-10-25, 11:29
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag menar alltså att vi bör försöka tänka själv, och inte lyssna så mycket på alla profeter och orakel som vittnar här i tråden. Och om vi utgår från den diskussion som jag och 'Philomena' startade igår så slipper vi dra allting från början:

Jag tänker alltid själv, gör inte du?

Läser, värderar uppgifter, analyserar vad som enligt mig verkar troligt och kommer därefter fram till en slutsats.
Citera
2018-10-25, 11:29
Bannlyst
Citat:
Och då får man larm, för att bi kontaktade?
Jag går inte in i polemik om känslan, bara fakta.

TiNi skriver ju att dom blev hotade (om jag förstår hen rätt).

Hade önskat vi inte behövt ha larm vi kan och får inte ge eller överlämna eller låna det ut det. Inget vi valt själv.!
Citera
2018-10-25, 11:30
Medlem
Citat:
Jag menar alltså att vi bör försöka tänka själv, och inte lyssna så mycket på alla profeter och orakel som vittnar här i tråden. Och om vi utgår från den diskussion som jag och 'Philomena' startade igår så slipper vi dra allting från början:
Jag kan lova Dig att jag inte lyssnar på "profeter och orakel".

Ser att Du väljer att inte svara på mina funderingar och frågor till Dig... det är OK... alla väljer hur dom vill göra!
Citera
2018-10-25, 11:32
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror precis som du, att det inte varit helt klart under resans gång om vem som skulle åka med.

Kan vara så att SD och HD initialt tänkte åka men sen blev bråk om otrohet/hus/flytt/annat och sen tror jag det varit luddigt hela våren vem som skulle följa med.

Allt pekar i alla fall på att HD hastigt kommit på att hon ville följa med.

Mycket lögner verkar det vara kring resan i alla fall.
Skuld,Skam,Sveek skulle kunna sammanfatta paret Davidsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in