2018-10-25, 09:25
Medlem
Handlrs avatar
SD har långvariga "lekar" och blir hur konstig som helst när det inte är "lek" längre det berättade Medinsyn
Kan liknande scenario hänt med LW tro ?

@TinnaNinna85: Har HD berättat vilka lekar SD leker med henne ?
typ gifta på låtsas eller "leka hus".
Citera
2018-10-25, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så... under dagarna USA-resan pågick så fortskred hennes sjukskrivning från morddagen... hon hade alltså inte lagt in om semester tidigare för USA-resan?

Nej hon hade inte begärt semester då hade det varit antecknat på tavlan och personal insatt för henne. En anhörig hade varit och lämnat ett läkarintyg. Vad ordsaken var vet inte vi då vi inte har rätt att läsa medarbetares sjukskrivningar med all rätt.
Citera
2018-10-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig... HD är märklig.

SD skulle absolut till geo-eventet i USA... kanske inte så stor betydelse vem han fick med sig, huvudsaken var att det var någon av dom... LW sa till slut bestämt nej och då började SD tjata på HD som till slut bestämde sig för att följa med.

LW har rimligtvis tackat nej till USA resan runt den 21april, hon
pratade om Norgeresan på Läcköeventet.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
LW pratade om Norge på Läcköeventet. Det var då tankarna föddes om Norge tolkade dom som hörde dialogen. Inget om USA ska ha nämnts.

Om LW ens va tillfrågad om någon USA resa.

Citat:
Jag har haft vetskap att dom pratade om USA redan tidig vår/vinter, men funderade på om jag minns rätt. Men i somras så pratade vi med en geocachare från Örebro och hen sa att HD och SD pratade om resan på ett event i vintras redan. Hens exakta ord var, mer eller mindre som mina: "Jag vill starkt minnas att Davidssonarna pratade om USA i vintras på eventet xxxxx".

Inga garantier lämnas
Citera
2018-10-25, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
SD har långvariga "lekar" och blir hur konstig som helst när det inte är "lek" längre det berättade Medinsyn
Kan liknande scenario hänt med LW tro ?

@TinnaNinna85: Har HD berättat vilka lekar SD leker med henne ?
typ gifta på låtsas eller "leka hus".

Vi vet inte alls vem BO LW var.

Nej,! Bara att Stefan är oskyldig men om du läst honnans. Inlägg här på morgonen? Tror vi där ligger mycket i det inlägget.
Sista leken kan kanske vara ett till BO.
Citera
2018-10-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
LW har rimligtvis tackat nej till USA resan runt den 21april, hon
pratade om Norgeresan på Läcköeventet.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Om LW ens va tillfrågad om någon USA resa.

Inga garantier lämnas
Nej inga garantier... uppgifterna ovan kommer från EGT... som verkar ha spioner överallt och vet vad folk pratar om...

Jag tror att SD hade en förhoppning om att LW skulle följa med, tveksam dock i vilken ordning de två damerna ev fick frågan. Kanske var tanken från början (beroende på när SD beställde resan) att HD skulle med men hon fick reda på att SD hade en affär med LW. Ångrade sig och hade inte ens lagt in om semester för tiden (om det som kommit fram i tråden från arbetskamraterna säger, vilket jag väljer att tro på).
Citera
2018-10-25, 09:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Nej hon hade inte begärt semester då hade det varit antecknat på tavlan och personal insatt för henne. En anhörig hade varit och lämnat ett läkarintyg. Vad ordsaken var vet inte vi då vi inte har rätt att läsa medarbetares sjukskrivningar med all rätt.

Det här är ett mycket tydligt svar.

De som tror att HD:s resa var planerad i förväg kan väl tala om hur man planerar en resa utan att ansöka om ledighet från jobbet?

Tidigare har vi fått krystade förklaringar till att HD kan ha planerat resan men inte ansökt om det visum som krävs. Kan någon komma på en förklaring till att hon inte ansökt om ledighet när hon planerade att resa bort? Hon kanske hade planerat att sjukanmäla sig istället för att ansöka om ledighet?
Citera
2018-10-25, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det här är ett mycket tydligt svar.

De som tror att HD:s resa var planerad i förväg kan väl tala om hur man planerar en resa utan att ansöka om ledighet från jobbet?

Tidigare har vi fått krystade förklaringar till att HD kan ha planerat resan men inte ansökt om det visum som krävs. Kan någon komma på en förklaring till att hon inte ansökt om ledighet när hon planerade att resa bort? Hon kanske hade planerat att sjukanmäla sig istället för att ansöka om ledighet?
Geo-folket som är så hängivna behöver nog spara på sina semesterdagar och väljer ibland att vara sjukskrivna.

Undrar vad HD sa för anledning när hon anmälde sig sjuk... eftersom arbetskamraten kommer ihåg det så väl... verkar inte vara migrän direkt!? Eller sa hon då redan att det har hänt något förskräckligt och kunde inte berätta vad? Alltså innan LW hittades...
Citera
2018-10-25, 10:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Ärligt känner du SD? vi har svårt att tro på dej då du skriver att du inte gör det.
Inte träffas pratar inte. Se själv vad du skrivet. Det är många som undrar.

Kan annat än hålla med om ditt inlägg. Just dessa två inlägg nedan står ut som väldigt motsägelsefulla.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Du ställde frågan om jag visste om 22:s. Jag svarade hövligt, men du tystnade och hänvisade gång på gång att jag/vi ska prata själva med paret D. Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom. Bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller.

Så... snälla rara, ursäkta! Kan ni vara så vänliga och släcka trådens nyfikenhet om 22:a nu?!

Citat:
Vi har pratat med närstående och även haft kontakt med SD och HD.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke.
Inte nära i min mening, men vi fann varandra ganska bra. Samma humor och intressen. Fanns inget från min sida att irritera mig på, tvärt om. Vi var/är på samma nivå intelligensmässigt. Kan driva med varandra, ta och ge. Det gäller hans fru likaså.
Jag fann/finner dessa två gemytliga och lätt att vara med. Det betyder inte för mig eller min partner att vi UMGÅS på ett personligt plan. Vi har inte kontakt om livet och liknande. Bara via geocaching.

För att fullständigt bo i tråden och hela tiden hävda att han vet hur saker och ting ligger till så är det anmärkningsvärt hur mycket det varierar avs hur väl EGT känner SD, och HD.

Och jag har fortfarande svårt att få ihop att han vet så mycket om LWs sexliv (och dessutom storleken på SDs organ). Det är privata saker och sånt man vanligtvis inte ens pratar med grannar om.

Här ligger inte bara en hund begraven utan en hel kennel.
Citera
2018-10-25, 10:09
Medlem
Citat:
Här svara du ja på direkta frågan om att ni har blivit hotade.
I meddelandena innan så skriver ni att ni har larm.

Om polisen delat ut larm efter hot så utgår jag att det finns en polisanmälan. Ingår anmälan i mordutredningen eller är det en egen utredning? Ger ju en liten fingervisning åt vilket håll polisen och åklagaren vill jobba åt.

Tillägg: Är det så att SD framfört direkta eller indirekta hot via SMS så är ju fallet ganska solklart. Konstigt att dom inte tar in honom...?!
Hur skulle Du/Ni själva reagera om Ni fick ett SMS från en MGM?
Oavsett vad det innehåller så skulle inte jag känna mig bekväm eftersom han brytt sig om att ta reda på telefonnummer och vet var jag jobbar.
Citera
2018-10-25, 10:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag blir inte klok på HD.
Hon fick sannolikt reda på relationen SD/LW under vår -17.
Skapar eget geokonto juli -17.

Umgås mer med S*ll*n än med SD.

Vill skiljas i februari -18, signerade skilsmässopapper lämnas in till TR i mitten av mars.

Flyttar till brf-längan där hon ser till LW:s uteplats. Hjälpte hennes föräldrar till med köpeskillingen eftersom det verkar som att SD inte löst ut henne från huset ännu?

Åker utomlands med sin mor och syster i april -18. Verkar sällan umgås med sina döttrar.

Fortsätter umgås med S*ll*n från Enköping som håller på och säljer sitt hus (blir sålt i början av juli -18). Han och hans registrerade fru är skrivna på olika adresser. HD var ute med honom och geocachade i Norrköping helgen innan mordet då det sen skrivs i en logg om att hon ska ta med en guldsko till USA. När skrev hon den loggen på riktigt? Hennes beteende innan mordet talar inte alls för att hon planerade att följa med SD till USA.

Kanske USA-resan beställdes av SD under vintern i hopp om att den skulle kitta samman paret igen efter en lång tids elänðig söndring? Dock kunde inte SD låta bli LW och HD fick reda på det? Skilsmässoansökan blev då ett ofrånkomligt faktum?

HD lever sitt liv, SD är helt övergiven och han lider av att "hans" kvinnor lever livet med andra män. Han inser att han förlorat LW, men ska minnsann bevisa att han ska göra allt för HD? Planen för mord börjar ta form i april som är den tuffaste månaden med hans inneboende ständiga lidande av övergivenhet och svartsjuka?
Han informerar om sin mordplan till HD dagen innan USA-resan och hon blir så upprörd att hon inte kan jobba den dagen?
Hon vill inte tro att han menar allvar, men på natten till den 15:e får hon reda på att det gjorde han? SD grinar på sina bara knän "Se, vad jag gjort för oss, du kan inte lämna mig nu. Jag har planerat allt. Ingen kommer finna spår från mig. Du är tvungen att följa med till USA så vi är borta när hon hittas"

HD hamnar i chock och vet inte hur hon ska bete sig? Hon måste på alla sätt och vis spela helt oförstående till att han skulle kunna vara skyldig -detta för att rädda sitt eget skinn. Barnen får inte förlora båda föräldrarna i den uppkomna situationen. Hon vet det mesta om vad som hände, men har lovat att inget säga?

Sakteliga kommer HD till insikt att SD kan bli farlig även för henne och barnen med, så kanske är hon på väg att öppna munnen snart? Ju längre tiden går, så blir pressen hårdare för SD som märker att han inte når fram till HD trots att han gjort allt i sin makt för att återfå henne? Hans tidigare vänner börjar dra sig undan och de flesta börjar tvivla på hans oskuld. Polisens utredning fortgår och han får ännu inget vetá om vad de finner för svar. Situationen börjar kännas ohållbar och han vet inte vem/vilka han kan lita på längre? HD väntar på att han ska erkänna, men hon tiger om detta för andra och drar samtidigt sig undan SD. Hon känner sig tryggare med andra och upplever att hon inte kan hjälpa en mördare mer? SD har gjort det en gång, blir han mer desperat kan det ske igen?

Att HD är ute med S*llen i Norrköping precis innan mordet kanske blev den utlösande faktorn?
LW har dragit sig undan SD en tid och detta har lett till att SD mår allt sämre. Hemma har detta slitit på äktenskapet för att SD betett sig alltmer kontrollerade och är lättirriterad. Otroheten som kommit fram blir droppen.
En längre tid av spänningstillstånd för SD som nu bor ensam, HD flyttat, skilsmässoansökan.

HD kanske har sagt att hon inte vill åka?

Bråk.

Så H; åker till Norrköping med S*llen.

Och så ska LW till Norge med en annan man.

Ensam hemma är SD?
Citera
2018-10-25, 10:13
Bannlyst
[url][quote=Tufsankatt|65636241]Nej inga garantier... uppgifterna ovan kommer från EGT... som verkar ha spioner överallt och vet vad folk pratar om...

Därför ångrade vi inlägget vi postade det spökar
Citera
2018-10-25, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå den planerade USA-resan i maj, det verkar som att HD hade tänkt ta med sig en liten maskot (en spårbar cache i form av en liten guldsko) till USA, enligt hennes egen logg den 12 maj:
This one will follow me to US.
https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=0001e3e1-242d-4170-8734-b279f1d066b5

(Men först kuskade hon alltså runt med lilla guldskon i LW's barndomsbygder dagen innan LW försvann, se mitt inlägg ovan).

Denna logg borde ha en gång för alla dödat alla spekulationerna. Resan var planerad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in