2018-10-24, 22:46
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demented
Var kom det med hemskolning från?

Den är central för att slippa få barnen besudlade med t.ex. värdeavgrundsrevisionism. Så kan hemmafruns familjs små skott fokusera på det som är viktigt och inte skapar destruktiv konflikt.

Senare kan barnen betrakta konflikterna, från sidlinjen och döma helt själva.

Jag har med mina fått lov att sitta och gå igenom vad som är relativiserande indoktrinering i några år. Nuförtiden berättar de nöjt om hur fullständigt korkade värdegrundsmoment de haft i skolan och hur politiska kommisarier försöker truga fram idioti ur barn och ungdommar.
Mina har alltså klarat sig, men det är en tragisk konflikt ovärdig upplysningens barn.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2018-10-24 kl. 22:52.
Citera
2018-10-24, 22:49
Medlem
kontrarevolutionars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jo då, därför är Populism the new Punk.

Haha Sverige har knappt akassa längre. Pensionärerna får noll och ingenting. Sjukhusen ger 20% av skattepengarna i vinst samtidigt som vi kanppt har några sängar. Sjukersättningen finns knappt- Bolånen är skyhöga och skatteavdragen går till betjänter. På gatorna springer folk och heilar och rycker slöjor och ger sig på invandrarflickor men i din bubbla är landet vänster.
Citera
2018-10-24, 22:52
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Stämmer det att svenska tjejer födda på 90-talet vill vara hemmafruar? Jag ser nämligen en trend i att de yngre förkastar feminismen, eftersom det är coolt att vara konservativ eftersom samhället är vänster.

https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/ert-hemmafru-lajv-ar-trams-90-talister/

Grupp 8 är lite av grunden till dagens feminism. Grupp 8 bildades typ 1968 av personer födda typ 1932. Då var tiderna annorlunda.
Citera
2018-10-24, 23:15
Medlem
messiasibids avatar
Av min erfarenhet jag har inskaffat så är det färre kvinnor som på riktigt satsar på karriären. Jag har mött ett antal och de få har dock varit otroligt motiverade.

De flesta vill bara ha ett vanligt jobb och helst inte jobba. Att vilja göra karriär, arbeta internationellt är det få som vill.

Jag läser en master inom finans och det är cirka 90 % män och 10% kvinnor. Så inom den sektorn av min erfarenhet verkar få kvinnor vilja göra karriär. Även om jag stött på några få, riktigt taggade ska nämnas.
Citera
2018-10-24, 23:25
Medlem
Rubriken borde lyda: 90-talister vill vara arbetslösa.

Som flera skribenter har sagt handlar det om att bara slippa jobba för att ha tid till tv och internet. Att vara hemmafru idag med allbehjälplig teknologi och underhållning är inte som det var förf - vilket säkert dessa kvinnor insett och därmed lockas av det. Men samtidigt vill de ha jämlikhet, så när man kommer hem måste man ändå hjälpa timm med diverse hushållssysslor... min kvinna har uttryckt en liten önskan att bli hemmafru.
Citera
2018-10-24, 23:31
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghettepetter
Jag hade gärna varit hemmafru och tagit hand om huset 1-1.5 timme om dagen och ägnat resten av min fritid på cross banan och gjort allt annat roligt jag annars inte hinner med.

// född 87 ( man iofs.. )

Lite mer än 1.5 timma är det nog, tänk lämning och hämtning av barn, handla mat, städa, laga mat, och sen så klart ta hand om andra göromål som att hämta packet på posten, köpa prylar till huset osv, osv.

Nu är jag man och det är egentligen inte ett försvar till kvinnor, min fru jobbar och så vill jag ha det. Vill bara belysa att det är bra mycket mer än 1.5 timmar per dag vi pratar om, det är nog närmare en halvtidstjänst om det ska göra noggrant.
Citera
2018-10-24, 23:34
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Rubriken borde lyda: 90-talister vill vara arbetslösa.

Som flera skribenter har sagt handlar det om att bara slippa jobba för att ha tid till tv och internet. Att vara hemmafru idag med allbehjälplig teknologi och underhållning är inte som det var förf - vilket säkert dessa kvinnor insett och därmed lockas av det. Men samtidigt vill de ha jämlikhet, så när man kommer hem måste man ändå hjälpa timm med diverse hushållssysslor... min kvinna har uttryckt en liten önskan att bli hemmafru.

Eller så borde rubriken kanske lyda; om kvinnor får välja så vill de gärna ta hand om sina familjer.
Citera
2018-10-24, 23:58
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det är enkelt.... Eller.... jag lyckades, utan att tjäna superbra.

Även om frugan inte direkt gillar att shoppa...
Ett tips är att inte leta på krogen eller tinder...

På krogen hittar du tjejer som gillar att festa.
Var hittar du hemmafrukandidater?
Där sådana kan tänkas vara.

Sen är det bara börja vara tydlig. Säg åt dina potentiella ragg att du förväntar dig att hon slutar jobba och tar hand om hemmet om ni blir ett par.
Antingen så går hon direkt, eller så har du någon att satsa på

Bra tips men frågan kvarstår. Var? Att krogen och Tinder suger kunde jag ana. Har du något förslag på ställe?
Citera
2018-10-25, 00:01
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Tre stockholmare som poddar är inte representerar inte alla 90-talister.
Citera
2018-10-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Bra tips men frågan kvarstår. Var? Att krogen och Tinder suger kunde jag ana. Har du något förslag på ställe?

Är man inte rasist så har man nog bättre möjligheter bland muslimer... med det sagt bör svensk man söka svensk / nordisk kvinnaoch leva traditionellt.

Annars kan man också långsamt bearbeta sin kvinna, om grundmaterialet är rätt. Första steget är att bli förhållandets patriark dvs. Den som styr och bestämmer det mesta. Är hon tillräckligt medgörlig för det, är dörren inte öppen men iallafall upplåst för att bli hemmafru. Dörren sparkas in med första barnet och patriarkens första drag blir att skänka bort sina pappadagar... vips så har hon varit hemma väldigt länge. När dagarna sinar är det dags för en till unge. Mannen jobbar och mamman tar hand om hem och barn.
Citera
2018-10-25, 00:27
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Är man inte rasist så har man nog bättre möjligheter bland muslimer... med det sagt bör svensk man söka svensk / nordisk kvinnaoch leva traditionellt.

Annars kan man också långsamt bearbeta sin kvinna, om grundmaterialet är rätt. Första steget är att bli förhållandets patriark dvs. Den som styr och bestämmer det mesta. Är hon tillräckligt medgörlig för det, är dörren inte öppen men iallafall upplåst för att bli hemmafru. Dörren sparkas in med första barnet och patriarkens första drag blir att skänka bort sina pappadagar... vips så har hon varit hemma väldigt länge. När dagarna sinar är det dags för en till unge. Mannen jobbar och mamman tar hand om hem och barn.

Enig.

Bra poänger i ditt andra stycke. Dom flesta kvinnor brukar vara ganska formbara om dom är förälskade.
Citera
2018-10-25, 05:52
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan

Vad vill du att hon gillar i övrigt?

Ska hon gilla inredning, leta på sådana mässor, ska hon primärt gilla mat, leta på sådana kurser och mässor, och så vidare.

Du måste bestämma dig vad hon ska gilla och leta där sen vara tydlig med att du vill ha henne hemma.

Det du inte sagt innan ni knullar kan du inte kräva av henne efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in