Citat:
Ursprungligen postat av
Andran
Håller i sak med om det mesta du skriver, men bara för tydlighets skull, kan du förtydliga hur ex. "CA föll"? Har man hittat Skeppsholmsvapnet och kunnat avföra det? (Wow!) Har det falska alibit återupprättats, eller kunnat ersättas med något annat?
Kom ihåg att jag inte ifrågasätter trolighetsresoemang, så länge de inte blir en absolut sanning
Mitt resonemang är en satir över de personer som planterar olika historier i medierna för att undvika sanningen.
I fallet CA vet jag bara, som alla andra, att det inte lett fram till någonting. Det har trots polisiära utredningar i flera år inte visat sig att han var GM. Det beryktade vapnet har inte hittats. Motivet framstår som oklart. Han var ensam och deprimerad.
Och VG och CP ledde heller inte till någonting. Nu förväntas vi tydligen tro att det är SE.
Min underliggande fråga är alltså varför (i hela fridens namn) polisen aldrig på allvar utrett det spår som borde vara självklart- misstanken om att en attentatsgrupp mördade Palme.
Kriminalkommissarien Alf Andersson försökte, berättade han i ett tv-reportage, intressera Ölvebro och Riberdahl för en utredning av Palmes farligaste politiska fiender. Men nej. Dörren var stängd. Det fick inte utredas.
Det finns trots allt stor anledning att försöka få fram sanningen om varför det fanns en stor mängd WT-män nära Palme hela mordkvällen. Varför har dessa WT-män inte givit sig tillkänna? Vilka var de? Varför de där? Vad handlade den kodade radiotrafiken om? Varför såg folk poliser minuterna kring mordet? Knarkspaningen avbröts ju 22.30?
Det tröskas och tjatas om diverse ensamma galningar, men aldrig någonsin kommer det något substantiellt utredande av det som alla som intresserar sig för utredningen upptäcker direkt.
Jag får alltså det bestämda intrycket att någon/några försöker dölja sanningen - och jag är sannerligen ingen konspirationsteoretiker. Far from it. Om det är någon som ständigt påminner om vetenskapliga fakta och bevis så är det jag. Det skulle du veta om vi kände varandra närmare.
Mitt fasta förslag är alltså att avsnittet "WT-männen kring Palme på mordkvällen" lyfts upp högst på priolistan.