2018-10-24, 11:55
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonodling
Det gör de säkert med men han kanske inte såg det som sägs om huvudet och kan därför inte vittna om att det inte hänt?
Citat:
Är dörren inblandad på det sättet jag fått berättat för mig så är den biten en vårdslöshet
Jag hänger inte med! Hur kan du fått något berättat för dig om nu inte vittnet såg något? Finns där två vittne, ett som inte sett dörren och ett som sett incidenten med dörren och berättat för dig?

Med tanke på vad Polisen säger så ifrågasätter jag trovärdigheten. Och ingenstans har det publicerats några offentliga uppgifter om ett vittne till händelsen. Sen är det klart att Polisen vet mer än vad dem säger.
Citat:
– Skadorna var av sådan karaktär att sjukhuset larmade oss. Skadorna kunde inte förklaras på ett naturligt sätt och beslutet togs att anhålla mannen, säger Stefan Gustafsson, på polisens presstjänst.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/man-anh%C3%A5llen-f%C3%B6r-mord-p%C3%A5-litet-barn-1.9885559
Citat:
Jag börjar få svår att hålla isär dagarna nu men på tisdagen var MGM med 3 åringen i verkstaden i götene och då var pojken sjövild och sprang och ramlade överallt och slog sig och var ledsen. En av de tidigare aktiva i fbtråden var med i verkstaden och såg hur pojken ramlade.
Nu kom pojken i på sjukhuset på Tisdagskvällen och hade skador som kunde härledas till 2-3 dagar tidigare. Så att han levt rövare i garaget låter konstigt då tex blåmärke normalt inte uppstår så fort.

Sen får du ursäkta men den ormgrop som kallas Götene verkar mestadels bestå av socialfall och bimbos. Och allt som sägs i FB-tråden ska man vara mycket försiktig med.
Citat:
Sätter min semesterersättning på att anklagelserna av misshandeln av yngre barnet riktas mot MGM av mamman som nu behöver alla sympatier hon kan uppbringa av vänner om hon skulle erkänna någon delaktighet i något så skulle dessa vända henne ryggen så det är ju givetvis enklare om alla anklagelser riktas mot MGM även de utöver att han passade 3 åringen under den dödande händelsen.
Håller med dig till 100%. Hennes roll som mamma verkar vara en katastrof. Och jag hoppas på att en utredning av myndigheterna kommer att vara till hennes nackdel.

Vi får se vad som händer i dagarna då det är dags för en ny häktesförhandling. Hur man än vänder och vrider på detta så är det så jäkla tragiskt.
Citera
2018-10-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Jag hänger inte med! Hur kan du fått något berättat för dig om nu inte vittnet såg något? Finns där två vittne, ett som inte sett dörren och ett som sett incidenten med dörren och berättat för dig?

Med tanke på vad Polisen säger så ifrågasätter jag trovärdigheten. Och ingenstans har det publicerats några offentliga uppgifter om ett vittne till händelsen. Sen är det klart att Polisen vet mer än vad dem säger.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/man-anh%C3%A5llen-f%C3%B6r-mord-p%C3%A5-litet-barn-1.9885559

Nu kom pojken i på sjukhuset på Tisdagskvällen och hade skador som kunde härledas till 2-3 dagar tidigare. Så att han levt rövare i garaget låter konstigt då tex blåmärke normalt inte uppstår så fort.

Sen får du ursäkta men den ormgrop som kallas Götene verkar mestadels bestå av socialfall och bimbos. Och allt som sägs i FB-tråden ska man vara mycket försiktig med.

Håller med dig till 100%. Hennes roll som mamma verkar vara en katastrof. Och jag hoppas på att en utredning av myndigheterna kommer att vara till hennes nackdel.

Vi får se vad som händer i dagarna då det är dags för en ny häktesförhandling. Hur man än vänder och vrider på detta så är det så jäkla tragiskt.

Han var och sprang runt i garaget på tisdagen, fredag kväll komm han in på sjukhuset. I garaget fanns även MGM och en kompis. Att det fanns en kompis på plats är ju inte synonymt med att han såg själva olyckan i sig. Kan ju varit utanför, på andra sidan bilen, inuti eller underen annan bil osv
Citera
2018-10-24, 12:46
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Han var och sprang runt i garaget på tisdagen, fredag kväll komm han in på sjukhuset.
Nej, så var det inte.
Citat:
På tisdagskvällen den 9 oktober inledde polisen en förundersökning gällande försök till mord efter att ett barn i 3-årsåldern kommit in till Skaraborgs sjukhus med allvarliga skador. Barnet dödförklarades under onsdagskvällen och utredningen rubricerades om till mord.
Citat:
I garaget fanns även MGM och en kompis. Att det fanns en kompis på plats är ju inte synonymt med att han såg själva olyckan i sig. Kan ju varit utanför, på andra sidan bilen, inuti eller underen annan bil osv
Det har du rätt i. Men du har sagt.
Citat:
Är dörren inblandad på det sättet jag fått berättat för mig så är den biten en vårdslöshet
Och min fråga till dig var VEM som berättat detta om vittnet inte sett något.
Citera
2018-10-24, 13:02
Bannlyst
Citat:
Han var och sprang runt i garaget på tisdagen, fredag kväll komm han in på sjukhuset. I garaget fanns även MGM och en kompis. Att det fanns en kompis på plats är ju inte synonymt med att han såg själva olyckan i sig. Kan ju varit utanför, på andra sidan bilen, inuti eller underen annan bil osv

Detta luktar lögn (från en nyreggad användare som bara skrivit i just denna tråd för att komma till MGMs försvar). Nu tror inte jag heller att mamman är alldeles oskyldig, men denna extrema svartmålning av henne - ihop med det faktum att du surrar om rena felaktigheter ang. datumet - får mig att tro att du nog bara vill beskydda din suparpolare/släkting/drogkran här...
Citera
2018-10-24, 13:16
Medlem
Gusselbys avatar
Det är två veckor sedan idag som mgm häktades (på sannolika skäl). Borde det inte vara omhäktingsförhandling idag då? Har sökt men hittar ingenting om det i media idag. Kanske är för tidigt på da'n än? Ofta går det dock att läsa i förväg om när det blir en sådan.

Edit.: Han häktades den 13 oktober så det dröjer väl till den 27:e då. Fick för mig att han anhölls 10 oktober (det stämmer) men att han även häktades senare samma dag och det var förstås fel av mig.
Senast redigerad av Gusselby 2018-10-24 kl. 13:41. Anledning: Fel
Citera
2018-10-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSauron
Fast jag tycker att det haltar. Om killen är skyldig till att ha pucklat på ungen så ringer man väl inte ambulans. Möjligtvis för att man är ångerfull över sin gärning men då skulle man ju inte senare neka. Det måste finnas fler personer inblandade på den där verkstaden som inte trätt fram eller som vi fått kännedom om. Och var kommer ryktet om motivet? För att hämnas på ungens pappa? Helt ologiskt ju.

Folk reagerar och resonerar väldigt olika i såna situationer. Finns ju många exempel på folk som ringer polisen efter att de mördat någon och erkänner direkt, medan andra ägnar en natt åt att stycka en hel människokropp för att undanröja bevisen medan andra säkerligen ringer ambulans och försöker tänka ut en rimlig förklaring till hur det hela kan ha varit en olycka.

Gemensamt för alla är ju att de står där med en död/svårt skadad person i sin närhet som inte lär försvinna i första taget. Alternativen är begränsade.
Citera
2018-10-24, 14:37
Medlem
Elhattos avatar
Oavsett föregångna brott,problem med skulder osv.
Så har jag, som har väldigt god inblick i MGM's förflutna, MGM's familj, föredettingar osv väldigt svårt att se att han skulle utöva våld mot barn. Högst osannolikt, men tiden får utvisa vad som egentligen har hänt.
Efter samtal med MGM's mor så bekräftas mina tankar och värderingar. Oavsett om det är partiskt från hennes sida.
Citera
2018-10-24, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elhatto
Oavsett föregångna brott,problem med skulder osv.
Så har jag, som har väldigt god inblick i MGM's förflutna, MGM's familj, föredettingar osv väldigt svårt att se att han skulle utöva våld mot barn. Högst osannolikt, men tiden får utvisa vad som egentligen har hänt.
Efter samtal med MGM's mor så bekräftas mina tankar och värderingar. Oavsett om det är partiskt från hennes sida.

Wow, säger MGM:s egen mamma att han är oskyldig? Ja, men då så...

OnT: Vad tror du själv har hänt? Vore intressant att få ta del av dina spekulationer.
Citera
2018-10-24, 16:28
Medlem
Elhattos avatar
Jag skulle först vilja säga att MGM's mamma är väldigt rättvis, även om det är mot sonen. Åt båda håll...

Mycket möjligt att BO har lekt och sprungit omkring inne i verkstaden, med en liten fråga till er som vet: Verkstaden som i MGM's jobb eller verkstaden som i "holmestad"? Är det nu verkstaden (jobbet) så är det inte anpassat för barn, egentligen inte för vuxna heller för den delen.. Och det finns stora chanser att BO blivit påbackad, fastnat i någon kabel och trillat illa. Jag har själv sett stället en gång och ja, det ser ut och bedrivs troligtvis en del skumma affärer där.
Om jag hade haft barn, och haft med de på ett jobb vid så låg ålder, hade jag haft full fokus på barnet. Barn är väldigt snabba och påhittiga!

1: Jag tror & hoppas att MGM har noterat att något har hänt med BO och sedan tagit sitt vuxna ansvar och åkt in med grabben.
2: MGM har vart vid fel plats vid fel tillfälle men ändå tagit sitt förnuft och åkt in med grabben.
Citera
2018-10-24, 16:37
Medlem
Mgm jobb rensades ur fort efter dödsolyckan. Skyltar borttagna som nu säljs av Emanuel H*olmdahl på FB köp och sälj.
Vad var det egentligen för skumraskaffärer som bedrevs där inne. Och om de vore så att en olycka skulle hänt där inne så skulle ju polisen spärra av stället.
Däremot så hade hans vänner bråttom att tömma det istället.
Citera
2018-10-24, 16:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elhatto
Jag skulle först vilja säga att MGM's mamma är väldigt rättvis, även om det är mot sonen. Åt båda håll...

Mycket möjligt att BO har lekt och sprungit omkring inne i verkstaden, med en liten fråga till er som vet: Verkstaden som i MGM's jobb eller verkstaden som i "holmestad"? Är det nu verkstaden (jobbet) så är det inte anpassat för barn, egentligen inte för vuxna heller för den delen.. Och det finns stora chanser att BO blivit påbackad, fastnat i någon kabel och trillat illa. Jag har själv sett stället en gång och ja, det ser ut och bedrivs troligtvis en del skumma affärer där.
Om jag hade haft barn, och haft med de på ett jobb vid så låg ålder, hade jag haft full fokus på barnet. Barn är väldigt snabba och påhittiga!

1: Jag tror & hoppas att MGM har noterat att något har hänt med BO och sedan tagit sitt vuxna ansvar och åkt in med grabben.
2: MGM har vart vid fel plats vid fel tillfälle men ändå tagit sitt förnuft och åkt in med grabben.

En obducent kan säkerligen avgöra om barnet avled pga olycka eller mord.
Citera
2018-10-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisch1234
Mgm jobb rensades ur fort efter dödsolyckan. Skyltar borttagna som nu säljs av Emanuel H*olmdahl på FB köp och sälj.
Vad var det egentligen för skumraskaffärer som bedrevs där inne. Och om de vore så att en olycka skulle hänt där inne så skulle ju polisen spärra av stället.
Däremot så hade hans vänner bråttom att tömma det istället.
En Holmd*hl höjer ju alltid intrycket.
(Två kusiner Holmd*hl var BO och GM vid mordet på G*briel för några år sedan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in