2018-10-24, 13:06
Medlem
Krusensnorres avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qna3rO/gustav-fridolin-jag-slutar-som-sprakror
Citat:
Gustav Fridolin, 35, ställer inte upp för omval i samband med Miljöpartiets kongress i maj.

Det meddelar han i dag på*Aftonbladet Debatt.

”Jag hoppas få lite mer tid att vara den pappa och man jag vill. Jag längtar efter att undervisa igen”, skriver han
Tankar om detta?
Citera
2018-10-24, 13:08
Medlem
Hoppas man skall se det som ett löfte. Men med politiker vet man aldrig.
Citera
2018-10-24, 13:10
Moderator
Sun Rulers avatar
Ja, tiden är väl inne. Han kan med gott samvete avgå och fortsätta med sin undervisning med tanke på att han räddade skolan på bara 100 dagar.
Citera
2018-10-24, 13:14
Medlem
RogerRogers avatar
Ajöss!

Uppskattade aldrig hans dryga, mästrande stil vilken i kombination med den lillgamla uppsynen blev outhärdlig. Vem ersätter? Finns det någon någorlunda vettig MP-man som kan styra bort partiet från sin nuvarande starkt ideologiska profil?
Citera
2018-10-24, 13:16
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Ja, tiden är väl inne. Han kan med gott samvete avgå och fortsätta med sin undervisning med tanke på att han räddade skolan på bara 100 dagar.
Frågan blir nu istället om skolan (undervisningen) kan rädda honom? Smutsigt värv att vara politiker...
Citera
2018-10-24, 13:17
Medlem
Sannolikt är det inre påtryckningar på Rosenbad att han måste avgå i nåt kommande förvirrat regeringsbildningsavtal. Så i realiteten är han sparkad.

Fridolin är så okunnig om det mesta att han inte vet hur dum han är. Han har förstört den svenska skolan. Helt otroligt att den muppen fått sitta kvar så länge. Påminner om Mona Sahlin och Dan Eliasson. Totalt inkompetenta egocentriker som tackar ja till att ansvara för svenska skolan eller vadfansomhelst bara de själva får fett med pengar.
Citera
2018-10-24, 13:22
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Ajöss!

Uppskattade aldrig hans dryga, mästrande stil vilken i kombination med den lillgamla uppsynen blev outhärdlig. Vem ersätter? Finns det någon någorlunda vettig MP-man som kan styra bort partiet från sin nuvarande starkt ideologiska profil?

Glömmer aldrig hans video 2014 till lärare där han pratade som en dagisfröken till barn när målgruppen var lärare. Riktigt jobbig och mesig ton i Kalles Kaviar-skepnad.

In med en ny Åsa Romson nu så hyckleri- och blundermätaren går upp i topp igen.
Citera
2018-10-24, 13:23
Medlem
Saknad av ingen, en mera meningslös politiker får man leta efter. När dagis kom till regeringskansliet. Stor i truten och som totalt misslyckades med allt han skull göra.
Citera
2018-10-24, 13:26
Moderator
Strix m/94s avatar
Det kan alltid bli värre - om vi har tur.

Fridolins avhopp öppnar för att man väljer någon nästan sansad ersättare, exempelvis Per Bolund. Det vore bättre för Sverige om man återväljer Per Gahrton.

Men i alla händelser har väl Frigolit insett att han är en belastning för partiet, som säkert vill försöka hänga kvar i EU-parlamentet och göra skada.
Citera
2018-10-24, 13:28
Medlem
okok1s avatar
Vem ska ta över som språkrör? En man? Eller man kanske ska köra 100% jämställdhet och ha två kvinnor?

Det kanske har varit påtryckningar på grund av det dåliga valet? De åkte ju nästan ur.
Citera
2018-10-24, 13:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Jimpa har kanske värvat honom?
Citera
2018-10-24, 13:32
Medlem
Du hann före!

Jag tror Friddan vet att MP är dömda och att partiet är helt upp och ned. Han avgår inte, han flyr partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in