Citat:
Klarlagt att EGT och Medinsyn har insyn med tanke på vad och hur de uttrycker sig om den tramsiga färgklicken SD?
Båda vet att Stefan först förhörts som vittne och sen blev anhållen. Vi utan insyn vet att han blev anhållen, ja. Jag tror inte på att polisen bett SD ringa JH. Däremot kan jag tro att SD har upplyst polisen om att det finns en JH som han visste att LW skulle resa bort med.
Det är lätt att anta att SD betett sig suspekt i sina frivilliga hjälpförsök och att han direkt försökte rikta misstankar från sin egen person.
Båda vet att Stefan först förhörts som vittne och sen blev anhållen. Vi utan insyn vet att han blev anhållen, ja. Jag tror inte på att polisen bett SD ringa JH. Däremot kan jag tro att SD har upplyst polisen om att det finns en JH som han visste att LW skulle resa bort med.
Det är lätt att anta att SD betett sig suspekt i sina frivilliga hjälpförsök och att han direkt försökte rikta misstankar från sin egen person.
När började SD kontakta de personer som han anade LW hade haft kontakt med på kvällen?
Efter det att sonen/UW hade kontaktat honom? Innan polisen kom?
BeholderX säger Medinsyn 23/10. Denna ber polisen SD kontakta under förhöret??
"Under förhöret med Stefan som vittne 15/5 kontaktade han på polisens begäran JH/BeholderX."
https://www.flashback.org/p65623228#p65623228
Medinsyn 24/8 (min fetning):
"Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. "
https://www.flashback.org/p65035898#p65035898
Hur har BeholderX ens kommit upp på tapeten i det här läget?
Är det nu som SD lämnar uppgifterna om vilka som har haft kontakt med LW under kvällen????
I mina öron låter det helt osannolikt att polisen under ett förhör låter en förhörd (som skulle kunna vara den potentielle skyldige) kontakta ett annat vittne. Inte ens om man skulle koppla upp sig i ett telefonmöte.
Möjligen får man lämna de kontaktuppgifter man har till personen. Kanske är det så att man får lämna uppgifter om hur man tog kontakt med personen???
Någon vill att skuggan ska ligga på BeholderX, det är helt klart.
Kontrollera, kontrollera, kontrollera.
Everything.