Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Olika moderatorer har gett olika svar på frågan. Läggs triviala regelbrott på hög och tillslut blir högen tillräckligt hög och då blir man varnad? Eller fungerar det inte så?
I fotboll gäller väl åtminstone inofficiellt "högprincipen" - en spelare som drar på sig frisparkar kan belönas med ett gult kort även om den foul som utlöste det gula kortet inte i sig var tillräckligt allvarlig. Inom hockey tror jag inte det fungerar så utan där bedöms varje foul för sig (rätta mig gärna om jag har fel).
Det finns ingen specifik anledning till att jag frågar utan jag är bara nyfiken på hur rättsskipningen på Flashback fungerar i största allmänhet.
Kom på att det finns en tredje möjlighet också; varje moderator får bestämma själv. Men i så fall följer ju frågan vilken regel som säger det...

Vi har ju ett regelverk att förhålla oss till i modererandet. I det finns inget som säger att man kan "samla ihop till en varning".
Det är betydligt mer svartvitt än så, antingen är inlägget tillräckligt tramsigt eller off topic(eller vad det nu kan röra sig om) för att en varning ska delas ut, eller så är det inte det, däremot aggregeras inte småtramisgheter i inlägg ihop till en varning.
Varningar är väldigt binära i sin natur med andra ord.
Drar man däremot på sig fler varningar under ett kortare tidsspann kan det bli fråga om an avstängning för ohörsamhet, även detta finns upptaget i reglerna.
Det resonemang du för får ju lite andra smålustiga effekter med. Hur gör man i sådana fall för att korsposta lite grann till exempel?