2018-10-23, 18:10
Bannlyst
www.darkfactor.org
www.darkfactor.org

Vad tror ni om det här med D-faktorn enligt vissa ska det ara en riktigt stor grej, då man liksom grupperar ihop alla onda människor. Narcissister och ASPD, vissa talar till och med om att man i framtiden kommer låta allt gå under en diagnos!

Det är ett så kliniskt och korrekt som det bara går, dessutom får du din position bland cirka 90.000 andra människor. Tycker det verkar helschysst! Varför inte testa sig själv? Få svart på vitt hur det egentligen ligger till med psyket och om det verkligen är så mörkt som man fruktar.

"The Dark Factor of Personality (D) specifies the basic principle underlying all dark traits. D is the tendency to maximize one's individual utility — disregarding, accepting, or malevolently provoking disutility for others —, accompanied by beliefs that serve as justifications. Put simply, individuals high in D will ruthlessly pursue their own interests, even when it negatively affects others (or even for the sake of it), while having beliefs that justify these behaviors."

Själv vet jag inte om jag köper det, ska ju finnas machiavellisar som bara gillar att manipulera men inte är onda.

Gjorde testet och fick ett resultat, så jag postar det här, om det är okej med er.
Märk väl att jag inte vill skada andra, vilket stämmer ganska bra överens med vad jag upplever, däremot gillar jag verkligen drama och har sedan jag var barn manipulerat människor, dock INTE SKADA! Är snäll.

Gör ni också testet och sedan vill jag veta vad som skiljer detta från alla tester angående narcissism och antisocial för även där talar man om att vara självcentrerad.

Your Score: 3.73

Your Rank: 98%

Scores on specific dark traits

Egoism

Your Score: 4

Your Rank: 93%

Greed

Your Score: 4.25

Your Rank: 95%

Machiavellianism

Your Score: 4.3

Your Rank: 97%

Moral Disengagement

Your Rank: 99%

Narcissism

Your Score: 4.29

Psychological Entitlement

Your Score: 4.43

Your Rank: 100%

Psychopathy

Sadism

Self-Centredness

Your Score: 2.67

Your Rank: 57%

Spitefulness

Your Rank: 97%

Your Honesty-Humility Score

Your Score: 1.7

Your Rank: 2%
Senast redigerad av David.Miscavige 2018-10-23 kl. 18:42.
Citera
2018-10-23, 18:26
Medlem
Tryckkokarens avatar
Länk till testet?
Citera
2018-10-23, 18:38
Medlem
innerblazors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Länk till testet?

http://www.darkfactor.org/

----

Your Score: 3.93

Scores on specific dark traits

Egoism

Your Score: 4.83

Greed

Your Score: 3.25

Your Rank: 69%

Machiavellianism

Your Score: 4.38

Moral Disengagement

Your Score: 3.71

Narcissism

Your Score: 3.78

Your Rank: 94%

Your Score: 4.2

Psychopathy

Your Score: 4.33

Sadism

Your Score: 4.63

Self-Centredness

Your Score: 3.67

Your Rank: 91%

Spitefulness

Your Score: 4.14

Your Score: 2

Your Rank: 5%
Citera
2018-10-23, 18:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Länk till testet?
Gjorde nyss testet så här kommer en länk:

Det här var ju lustigt. Jag är tydligen världens jävla svin. Det förklarar ju ett och annat.

Moral Disengagement

Moral Disengagement describes a set of cognitive processing styles of decisions and behavior (e.g., dehumanization, misattribution of responsibility and blame) that allows to behave unethically without feeling distress.

Citera
2018-10-23, 18:55
Medlem
Couplets avatar
Egoism
Egoism is the excessive concern with one’s own pleasure or advantage at the expense of community well-being.
Your Score: 2.71
Your Rank: 41%

Greed
Greed is the dissatisfaction of not having enough, combined with the desire to acquire more, i.e. an insatiable desire for more resources, monetary or other.
Your Score: 2.25
Your Rank: 27%

Machiavellianism
Machiavellianism is characterized by a cynical world view, manipulativeness, strategic-calculating orientation, and callous affect.
Your Rank: 42%

Moral Disengagement
Moral Disengagement describes a set of cognitive processing styles of decisions and behavior (e.g., dehumanization, misattribution of responsibility and blame) that allows to behave unethically without feeling distress.

Narcissism
In Narcissists, ego-reinforcement is the all-consuming motive, leading to the tendencies to approach social admiration by means of self-promotion and to prevent social failure by means of self-defense.

Your Score: 2.14
Your Rank: 20%

Psychological Entitlement describes a stable and pervasive sense that one deserves more and is entitled to more than others.
Your Score: 2.22
Your Rank: 36%

Psychopathy
Psychopathy is characterized by deficits in affect (i.e., callousness, lack of remorse or concern for others) and lack of self-control (i.e., impulsivity).
Your Score: 2.6
Your Rank: 54%

Sadism
Sadism is the tendency to engage in cruel, demeaning, or aggressive behaviors for one's own pleasure and/or dominance.
Your Score: 2.8
Your Rank: 80%

Self-Centredness
Self-Centredness is the indifference or insensitiveness to the suffering and needs of others.
Your Score: 3
Your Rank: 72%

Spitefulness
Spitefulness is the tendency to harm others for pleasure, even if this entails harm to oneself.
Your Score: 2.33

Honesty-Humility describes the tendency to avoid manipulating others for personal gain, feel little temptation to break rules, be uninterested in lavish wealth and luxuries, and to feel no special entitlement to elevated social status.
Your Score: 2.4
Your Rank: 13%

Det här var rätt kul! Har gjort många psykologiska tester genom åren, men aldrig ett sånt här. Resultaten stämmer ganska väl överens med hur jag uppfattar mig själv. Bland annat är jag en sån där Machis som gillar att manipulera. Jag använder det nästan uteslutande i mitt arbetsliv, för att manipulera fram det bästa hos folk. Få dem att maxa sin potential, så att säga Det kan kräva mycket manipulation.
Citera
2018-10-23, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Egoism
Egoism is the excessive concern with one’s own pleasure or advantage at the expense of community well-being.
Your Score: 2.71
Your Rank: 41%

Greed
Greed is the dissatisfaction of not having enough, combined with the desire to acquire more, i.e. an insatiable desire for more resources, monetary or other.
Your Score: 2.25
Your Rank: 27%

Machiavellianism
Machiavellianism is characterized by a cynical world view, manipulativeness, strategic-calculating orientation, and callous affect.

Moral Disengagement

Narcissism
In Narcissists, ego-reinforcement is the all-consuming motive, leading to the tendencies to approach social admiration by means of self-promotion and to prevent social failure by means of self-defense.

Your Score: 2.14
Your Rank: 20%

Psychological Entitlement describes a stable and pervasive sense that one deserves more and is entitled to more than others.
Your Score: 2.22
Your Rank: 36%

Psychopathy
Psychopathy is characterized by deficits in affect (i.e., callousness, lack of remorse or concern for others) and lack of self-control (i.e., impulsivity).
Your Score: 2.6
Your Rank: 54%

Sadism
Sadism is the tendency to engage in cruel, demeaning, or aggressive behaviors for one's own pleasure and/or dominance.
Your Score: 2.8
Your Rank: 80%

Self-Centredness
Self-Centredness is the indifference or insensitiveness to the suffering and needs of others.
Your Score: 3
Your Rank: 72%

Spitefulness
Spitefulness is the tendency to harm others for pleasure, even if this entails harm to oneself.
Your Score: 2.33

Honesty-Humility describes the tendency to avoid manipulating others for personal gain, feel little temptation to break rules, be uninterested in lavish wealth and luxuries, and to feel no special entitlement to elevated social status.
Your Score: 2.4
Your Rank: 13%

Det här var rätt kul! Har gjort många psykologiska tester genom åren, men aldrig ett sånt här. Resultaten stämmer ganska väl överens med hur jag uppfattar mig själv. Bland annat är jag en sån där Machis som gillar att manipulera. Jag använder det nästan uteslutande i mitt arbetsliv, för att manipulera fram det bästa hos folk. Få dem att maxa sin potential, så att säga Det kan kräva mycket manipulation.

På det här testet har de samlat in ett ordentligt underlag och säger de att 90000 personer har gjort det så är det väl så. Får man då att man är i högsta procentilen så är det bara acceptera att man egentligen inte är genomsnäll, kanske lagom snäll?
Hehe
Citera
2018-10-23, 19:10
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.Miscavige
På det här testet har de samlat in ett ordentligt underlag och säger de att 90000 personer har gjort det så är det väl så. Får man då att man är i högsta procentilen så är det bara acceptera att man egentligen inte är genomsnäll, kanske lagom snäll?
Hehe
Jag är väldigt snäll i största allmänhet. Blir ofta skälld för att vara SJW, npc och sånt. Jag tycker man ska vara snäll, men innerst inne är jag fruktansvärt svart. Den som fuckar upp ordentligt för mig kan sätta sin vänstra skinkhalva på att jag hämnas gruvligt. Och nu snackar vi inte om att hämnas för småsaker, utan om nån skulle våldta/mörda mina barn/barnbarn och sånt.
Citera
2018-10-23, 19:32
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Gjorde nyss testet så här kommer en länk:

Det här var ju lustigt. Jag är tydligen världens jävla svin. Det förklarar ju ett och annat.

Moral Disengagement

Är också ett jävla svin enligt detta test, men låg på psykopati. Ett skittest är vad det är!
Citera
2018-10-23, 19:38
Medlem
Har man korgat det där psykopattestet med 40 frågor?
Citera
2018-10-23, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Har man korgat det där psykopattestet med 40 frågor?

Nein!

Det du talar om är haren och ans checkade lista. Den är på 40 punkter, och får man 40 på den så blir Hare väldigt imponerad. Sten Levander sägs ha fiskat med haren i en båt på östersjön, det skulle jag vilja se det. För det inte haren vet är att Levander själv har diagnosen! Inte så mycket för haren inte.

Nej, alltså detta är mera en ambition att pricka IN ALLTING under ett paraply, slänga alla jävla diagnoser och bara gå till kärnan av alltihopa. För mig som lever 2018 känns detta testet så jävla rätt.
Dra ihop alla slaskdiagnoser under ett paraply och så får regnet piska på dem
Citera
2018-10-23, 21:21
Medlem
Gjorde det lilla testet och fick 1.3 -1% så jag antar att jag lever upp till min profilbild.
Citera
2018-10-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.Miscavige
Då är du en oerhört sympatisk människa!
Jag försöker åtminstonde vara det, men visst kan även jag bli irriterad och säga ifrån om folk beter sig illa. Jag kan vara en trött och stressad småbarnsförälder som låter irritationen gå ut över barnen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in