2018-10-23, 17:18
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Han frågade om du hade statistik på det.
Yikes, typ så här:
https://www.speakcdn.com/assets/2497/male_victims_of_intimate_partner_violence.pdf

Du kan glömma att Sverige tar fram statistik på detta "any time soon".
Här har vi bestämt att kvinnor är offer och männen är förövare och inget annat.

Att många kvinnor ser män som användbara attiraljer man kan sparka och slå på när det inte "fungerar" som det är tänkt är inget nytt. Sådant är det kvinnliga psyket.

Normalt funtade kvinnor kan skapa en empatisk koppling till män, dock tror jag det tyvärr hör till ovanligheterna.
Citera
2018-10-23, 17:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
^

Fruntimmer som dessa är bättre än män på att kringgå ämnet genom OT.

Har ni märkt det för övrigt, att kvinnor inte är särkilt bra på att hålla sig till en röd tråd utan hoppar mellan olika ämnen i en och samma berättelse?

Kvinnor är generellt bättre än män på att vara medgörliga/lydiga.
Det har sina fördelar i vissa situationer, samtidigt det medför att man har en tendens att bli överkörd/utnyttjad.

Istället för att se det som att kvinnor inte är bra på att hålla sig till ett ämne, kan man ju vända på det och se det som att kvinnor är bra på att hålla många bollar i luften samtidigt.
Men det är klart det förutsätter att man inte har en negativt inpräntad syn på kvinnor från start..
Citera
2018-10-23, 17:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Kan lätt bli ett slippery slope särskilt om man är i ett förhållande med kvinnan. Anser man "att det inte är så farligt" att få en sm'll eller tå blir det grönt ljus från fortsatt våld från kvinnan, och gränserna flyttas hela tiden fram.

Näe bättre att slå tillbaka. Man behöver inte bryta käken på kvinnan men att slå tillbaka med rejäl kraft för att markera hade iaf i Patriks fall besparat honom mycket lidande.

Jovisst. Jag hävdar inte att man inte får slå tillbaka. Men det får vara med rimlig kraft.

Sen skrev jag det lite på skoj förvisso, men generellt är det inte lika skadligt med kvinnors våld mot män som tvärtom.
Citera
2018-10-23, 17:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Att många kvinnor ser män som användbara attiraljer man kan sparka och slå på när det inte "fungerar" som det är tänkt är inget nytt. Sådant är det kvinnliga psyket.

Normalt funtade kvinnor kan skapa en empatisk koppling till män, dock tror jag det tyvärr hör till ovanligheterna.

Detta var för komiskt att läsa. Första stycket... det är precis så som många män beskriver problem i samhället här på FB.

"Jag får inte ligga, det är kvinnors fel"
" Vår nation håller på att gå under, det är kvinnors fel"
Etc etc...

Så det verkar inte vara något nytt att män fungerar på samma sätt då. Men det är kanske kvinnornas fel att männen fungerar så?
Citera
2018-10-23, 17:38
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta var för komiskt att läsa. Första stycket... det är precis så som många män beskriver problem i samhället här på FB.

"Jag får inte ligga, det är kvinnors fel"
" Vår nation håller på att gå under, det är kvinnors fel"
Etc etc...

Så det verkar inte vara något nytt att män fungerar på samma sätt då. Men det är kanske kvinnornas fel att männen fungerar så?

Jag gör ingen värdering, bara ett kallt konstaterande.
Citera
2018-10-23, 17:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jovisst. Jag hävdar inte att man inte får slå tillbaka. Men det får vara med rimlig kraft.

Sen skrev jag det lite på skoj förvisso, men generellt är det inte lika skadligt med kvinnors våld mot män som tvärtom.

Du är naiv och ignorerar den mentala skada som långvarig misshandel leder till, den kan vara extremt skadlig.
Citera
2018-10-23, 18:22
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du är naiv och ignorerar den mentala skada som långvarig misshandel leder till, den kan vara extremt skadlig.
Där finns en teori om att kvinnor gör detta för att signalera till andra kvinnor att mannen är värdelös. När getingar sticker något utsöndras ett medel som varnar andra getingar. Feministiska kvinnor kan man säga därav denna klyscha att en man ska ta det.
Citera
2018-10-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Generaliseringar? Det är statistik och fakta, vad fan babblar du om? Män begår våldsbrott i högre grad än kvinnor och svarta begår våldsbrott i högre grad än vita. Vad är hyckleriet?

Inte en chans att du vågar stå för detta inför dina feministvänner.

Att nån procent eller två av män begår våldsbrott i högre utsträckning än kvinnor (och övriga män) är ett knapert underlag att göra generaliseringar utifrån.
Citera
2018-10-23, 18:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Ja, jättenaiv.
Citera
2018-10-23, 18:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf

Att nån procent eller två av män begår våldsbrott i högre utsträckning än kvinnor (och övriga män) är ett knapert underlag att göra generaliseringar utifrån.

Våldets grad av råhet och vad konsekvenserna blir av det måste också tas i beaktning. Att jämföra en örfil med en misshandel som resulterar i ett sjukhusbesök är ingenting annat än ett dåligt skämt.

Då skulle vi inte skilja på dråp eller kallblodigt planerat mord heller. Möjligen skiljer man inte dessa åt i statistiken, men det är en skillnad i realiteten.

Så ni som försöker få det till att kvinnors våld är likställt med mäns våld, har jag bara en sak att säga till.

Skärp er för fan. Använd era "logiska manliga hjärnor".
Citera
2018-10-23, 18:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Våldets grad av råhet och vad konsekvenserna blir av det måste också tas i beaktning. Att jämföra en örfil med en misshandel som resulterar i ett sjukhusbesök är ingenting annat än ett dåligt skämt.

Då skulle vi inte skilja på dråp eller kallblodigt planerat mord heller. Möjligen skiljer man inte dessa åt i statistiken, men det är en skillnad i realiteten.

Så ni som försöker få det till att kvinnors våld är likställt med mäns våld, har jag bara en sak att säga till.

Skärp er för fan. Använd era "logiska manliga hjärnor".

Försöker du säga att kvinnor är bättre för att de är svagare? Det är väl ändå syftet med våldet som avgör hur elak personen som använder det är och inte hur stark personen är. När det gäller våld inom familjen är det som sagt var också den mentala skada som är den värsta, fysiska skador går i regel över men de mentala skadorna det orsakar kan sitta i hela livet.
Citera
2018-10-23, 19:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf

Samma sak gäller svarta, yikes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in