2018-10-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Detta inlägget med var han pluggade stämmer alltså inte?
https://www.facebook.com/hedikurda/posts/10156494567607745

Kan ju ha studerat på båda ställena fast olika tidpunkt. Båda har ju tex lärarutbildning. Sen såklart en mängd andra möjliga kurser och program.
Citera
2018-10-22, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeenej
Du verkar ju inte vara så smart. Tänk om han hade grymt bra betyg men valde lärarutbildning för att han ville göra skillnad i samhället?
Och förklara kopplingen du gör mellan bra betyg och att vara en bra människa eller smart?

Tro du på sånt bullshit själv? Lärare blir man bara om man inte kan bli något annat men ändå vill kalla sej för akademiker. Det är 2018 och inte 1968.
Senast redigerad av 53280 2018-10-22 kl. 23:58.
Citera
2018-10-22, 23:56
Bannlyst
Det bara gå på gällande mönster , att folk som faller offer för gängkriminella är oxå själva kriminella.

Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Det vet jag inte, men jag har hört att det ska vara sorgligt lätt att komma in. Vad vill du säga med det? Att vi inte har hårda fakta på att killen hade över 90 i IK? Vad spelar det i så fall för roll för diskussionen?

I Sverige har vi sedan länge en rättstradition att man ska betraktas som oskydig tills det att man är dömd.

BO är död. Är det inte rätt hövligt och civiliserat att hålla dörren öppen för att det var en bra person tills vi vet mer?

Om du inte redan bestämt dig på någon princip i stil med 'alla kurder är dumma jämt' som din turkiska pappa har lärt dig utantill. I så fall har vi inget mer att diskutera.
Citera
2018-10-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Detta inlägget med var han pluggade stämmer alltså inte?
https://www.facebook.com/hedikurda/posts/10156494567607745

Även det stämmer. Han hoppade av den utbildningen. Flyttade tillbaks till Stockholm och tog upp det igen.
Citera
2018-10-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Tro du på sånt bullshit själv? Lärare blir man bara om man inte kan bli något annat men ändå vill kalla sej för akademiker. Det är 2018 och inte 1968.

Jag vet inte vad du är ute efter. Du verkar inte läsa vad folk skriver. Ständigt försöker dra ned denna underbara kille. Du skämmer ut dig själv med stor okunskap och fördomar. Varför är det svårt för dig att tro att det finns människor som vill bli lärare för att det är deras passion?
Du har ett exempel här och nu! Nämligen mig själv. Valt denna 5 års utbildning pågrund av passion för att försöka förbättra samhället.
Citera
2018-10-23, 00:31
Medlem
Conse...s avatar
Vännerna sörjer efter dödsskjutning
"Nära och kära till den 22-åring som sköts till döds i Segeltorp centrum samlades i eftermiddags på platsen för att sörja. "Han var den ödmjukaste jag kände, den sista jag trodde skulle råka ut för det här", säger en av hans barndomsvänner.
(....)
Den unga mannen bodde i Nacka och han blev endast 22 år gammal. Sent igår kväll sköts han i Segeltorps centrum och han avled senare på sjukhus.

På eftermiddagen dagen efter har runt 30 av hans nära och kära samlats på platsen för att minnas och sörja. Det som hörs är gråten.
(....)
På måndag eftermiddag hade polisen ännu inte gripit någon.

– Vi har gjort en teknisk undersökning på brottsplatsen och hållit förhör. Nu sammanställer vi det som vi har fått ihop än så länge i utredningen för att försöka skapa oss en bild av vad som har hänt, säger Ola Österling, polisens förundersökningsledare."
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/vannerna-sorjer-efter-dodsskjutning/reprjv!SHtvppHPMspKWslEv2vj2w/
Citera
2018-10-23, 00:36
Medlem
S0LD13R777s avatar
Kan det vara någon annan som skulle skjutas med koppling till den här krogen och man tog fel kille?
Kriminella är ju inte alltid de smartaste, vad vet man om de andra med koppling till krogen, några skurkar?

Eller kan det röra sig om någon form av misslyckat försök till beskyddarverksamhet där grabben får sätta livet till då han vägrat betala dvs. om han har någon form av ägarskap i restaurangen?
Citera
2018-10-23, 00:40
Medlem
Vet inte hur många gånger jag läst inlägg av anhöriga som beskriver BO som värsta ängeln där sanningen varit en helt annan. Det är möjligt att han var en helt oskyldig person på fel plats vid fel tillfälle, men man får inte utesluta möjligheten att han faktiskt var den tilltänkta måltavlan här.
Citera
2018-10-23, 00:41
Medlem
5549s avatar
Hur ser familjesituationen ut? Hade han bröder eller kusiner som sysslade med skumrask? Just gällande kurder brukar det ju tyvärr inte sällan gälla vendettor familjer/klaner emellan. Killen kan ju ha varit helylle själv men fallit offer för något som någon annan i familjen gjort. Då lär det smälla inom kort igen.
Citera
2018-10-23, 01:31
Medlem
Conse...s avatar
Citat:
Om man kollar lite på bilder och karta över Segeltorp Centrum ser det ut som att dessa två ställen ligger mycket nära varandra. I olika hus och möjligen i olika plan, men nära. Sultan en våning upp med entré mot en mindre gata?

Ser ut att ligga en busshållplats så att man kanske passerar J&J på väg från Sultan?
De två restaurangerna ligger nära varandra. På kartan ser det ut att vara kanske 75 m.
Busshållplatsen är ca 15-20 meter från J & J.
Citat:
Ursprungligen postat av poweruser123
Vet inte hur många gånger jag läst inlägg av anhöriga som beskriver BO som värsta ängeln där sanningen varit en helt annan. Det är möjligt att han var en helt oskyldig person på fel plats vid fel tillfälle, men man får inte utesluta möjligheten att han faktiskt var den tilltänkta måltavlan här.
Det är väldigt vanligt, ja, man kan läsa det regelbundet. Samtidigt tycks massmedier vara begeistrade av att just sprida dessa anhörighets-beskrivningar. Intressant att få reda på vad som låg bakom trådfallet, varför han blev skjuten till döds.
Senast redigerad av Conse... 2018-10-23 kl. 02:06.
Citera
2018-10-23, 04:25
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Visst, med facit i handen är sannolikheten för att något som redan har hänt 'skulle hända' alltid ett. 'Det hände ju'.

Vi vet inte vad som ligger bakom. Kanske var BO väldigt skötsam och ett mycket osannolikt offer som hade en förbannad otur. Det är tyvärr inte första gången något sådant händer i så fall.

Det kommer att visa sig vilken ull BO var av, onödigt att förutsätta det ena eller det andra utan mer på bordet.

Jag förstår vad du menar, och håller med, men...

Citat:
Ursprungligen postat av Zeenej:

Han är den sista personen som skulle kunna bli utsatt för detta.

...är en helt annan sak än att skriva typ "Han var den sista personen jag trodde skulle utsättas för något sånt här" - som jag tror att du menar. Ser du skillnaden? Ursäkta min språkautism, men det har viss relevans för fallet hur man uttrycker sig om BO.
Citera
2018-10-23, 06:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeenej
Jag vet inte vad du är ute efter. Du verkar inte läsa vad folk skriver. Ständigt försöker dra ned denna underbara kille. Du skämmer ut dig själv med stor okunskap och fördomar. Varför är det svårt för dig att tro att det finns människor som vill bli lärare för att det är deras passion?
Du har ett exempel här och nu! Nämligen mig själv. Valt denna 5 års utbildning pågrund av passion för att försöka förbättra samhället.

Denna underbara kille???.. Han är antaligen kriminell, såna som du försöker göra om ett Al Copone monster till Jungfru Maria..Vad har vi för källa på att denna "jungfru maria" är en junfru maria ett anonymt konto på flashback där någon sitter och sprider subjektiva åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in