2018-10-22, 19:07
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
De gjorde det i år och antagligen även 2019 men från 2020 kommer de spela i Uppsala och dela en nybyggd arena med Sirius. Även med uppsalas bästa damlag som jag ärligt talat inte riktigt vet vad dom heter. Sån prägel sätter damerna på staden
IK Uppsala Fotboll
2018-10-22, 19:25
Medlem
Någon som tror att Norrköping har chans att hämta ikapp minst 6 pinnar på AIK? Hade varit starkt om de kunde vinna i år!

Skönt att dem nästan är garanterade topp 3 iaf, blir väl något Europa kval då?
2018-10-22, 20:54
Medlem
landofmoronss avatar
Fan vad fint! Jämn kamp första halvlek där Lahne sticker ut, men blåvitt är bättre totalt sett! Viktiga poäng!
2018-10-22, 21:02
Medlem
MangoChutneys avatar
Mycket ångest som försvann idag!

Kan man fortsätta så här i nästa omgång så bör man kunna vinna över Giffarna och därmed sannolikt i praktiken definitivt undvika nerver i sista omgången.
Senast redigerad av MangoChutney 2018-10-22 kl. 21:08.
2018-10-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eru färsking
Någon som tror att Norrköping har chans att hämta ikapp minst 6 pinnar på AIK? Hade varit starkt om de kunde vinna i år!

Skönt att dem nästan är garanterade topp 3 iaf, blir väl något Europa kval då?
AIK 59p +32mål:
Malmö (h)
Östersund (b)
Sundsvall (h)
Kalmar (b)

Norrköping 53p +19mål
Östersund (h)
Brommapojkarna (b)
Örebro (h)
Häcken (b)

Norrköping måste väl antagligen ta 7p med tanke på målskillnad. Det vill säga om Norrköping går rent (slutar på 65p) och AIK tar 5p (slutar på 64p). AIK kanske bara tar 5p, men går Peking rent?
2018-10-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Mycket ångest som försvann idag!

Kan man fortsätta så här i nästa omgång så bör man kunna vinna över Giffarna och därmed sannolikt i praktiken definitivt undvika nerver i sista omgången.

Bör kanske är att ta i, men vi har ju en chans.

Gubbarna känner samma saliga känsla av lättnad som jag gör nu och jag hoppas att det även påverkar prestation framöver positivt, då kan vi kanske säkra lite fler poäng och kriga oss upp till typ 9-10 plats.
2018-10-22, 21:24
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Bör kanske är att ta i, men vi har ju en chans.

Gubbarna känner samma saliga känsla av lättnad som jag gör nu och jag hoppas att det även påverkar prestation framöver positivt, då kan vi kanske säkra lite fler poäng och kriga oss upp till typ 9-10 plats.

Jo det var mycket ångest som försvann idag på Grimsta. Och visst blir det sannolikt svårt mot Giffarna men de har väl inte heller sett så bra ut de senaste omgångarna. Jag hoppas ju man får lite formkänsla och självförtroende av dagens match. Kan Ellos slå dem kan vi!
2018-10-22, 21:26
Medlem
Till och med urusla Göteborg lyckas vinna när man spelar på ordentligt underlag. Som sagt; vitalt för svensk fotboll att potatisåkrarna försvinner.
2018-10-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Jo det var mycket ångest som försvann idag på Grimsta. Och visst blir det sannolikt svårt mot Giffarna men de har väl inte heller sett så bra ut de senaste omgångarna. Jag hoppas ju man får lite formkänsla och självförtroende av dagens match. Kan Ellos slå dem kan vi!

Ja vi har en chans. Skulle vi plocka en pinne till är vi klara, om inte något av bottengängen går rent och vinner de 4 återstående vilket känns ganska osannolikt, så kontraktet säkrades nästan idag.

Otroligt skön vinst.
2018-10-22, 21:52
Medlem
junkbords avatar
Enkelt.

Titta och lär, deltagarlag!
2018-10-22, 21:56
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Till och med urusla Göteborg lyckas vinna när man spelar på ordentligt underlag. Som sagt; vitalt för svensk fotboll att potatisåkrarna försvinner.

Vilka ”potatisåkrar” skulle detta vara?
2018-10-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Vilka ”potatisåkrar” skulle detta vara?
Friends, Guldfågeln, Swedbank Stadion för att nämna några. Tyvärr verkar det inte bättre än att det blir mer av den varan till nästa säsong. Skamligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in