2018-10-22, 19:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Vet du om HD jobbar nu eller är hon sjukskriven?

Enligt HD's senaste geocachelogg, så är svaret på ovanstående fråga:

Citera
2018-10-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du frågar fel person. Jag är inte så insatt i den rättsliga processen.
Jag tror att det enbart är ÅK som avgör denna fråga (om mgm ska kvarstå som skäligen misstänkt för mordet).

Det går ju att ta reda på om det varit någon förhandling i ärendet idag genom att ringa om man vill veta säkert.

Om SD blir avförd som misstänkt, då lär vi få veta.
Annars tolkar jag det tv som att det varit en förhandling om åtalsförlängning.
Bara gissningar med många frågetecken...

Jag tror också att det är ÅK som avgör det, däremot så har en stjärna här
i tråden ett flertal gånger beskyllt mig för å skrivit motsatsen utan att ha lyckats
bevisa det.

Har man förhandling om åtalsförlängning för någon som bara är skäligen
misstänkt och ute å ränner, jag vet inte.
Tycker det skulle gå på tvärs med att ÅK bestämmer ensam
Citera
2018-10-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Därför att du inte ska snoka efter vem hen är!
Försöker du antyda att jag skulle tjänstgöra som kanslist på Örebro TR? Och då på nåt sätt kunna tänkas känna igen vederbörande (Honan6) nr h*n kliver in och frågar efter dagboksblad i målet?

Tänkande är inte din allra bästa gren, men du skall ändå få ett tröstpris av mig:

Är övertygad om att Honan6:s briljans överträffar din.
Citera
2018-10-22, 19:15
Medlem
Det kan inte var så att HD eller TinnaNinna missuppfattat något om vad som skulle ske idag.
Tänker att kanske något vittne varit kallad till förhör hos polisen som kanske SD berättat någon story om att det kommer att få åklagaren att avskriva honom som misstänkt? Han verkar ju var lite påhittig den mannen så jag tänker att han kan ha lurat i HD vad som helst...
Citera
2018-10-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Det kan inte var så att HD eller TinnaNinna missuppfattat något om vad som skulle ske idag.
Tänker att kanske något vittne varit kallad till förhör hos polisen som kanske SD berättat någon story om att det kommer att få åklagaren att avskriva honom som misstänkt? Han verkar ju var lite påhittig den mannen så jag tänker att han kan ha lurat i HD vad som helst...

Lite bra tänkt, men att ett sådant förhör bokas flera veckor innan är mindre sannolikt (Enligt TiNi så fick dom reda på detta datum för en bra tid sedan).
Förhör hålls dessutom inte på TR, utan hos polisen, men där kan det ju vara en missuppfattning.
Citera
2018-10-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Om skilsmässan inte bekräftas och de är gifta när/om SD åker in kan ju HD och barnen bo i lugn och ro i sitt ursprungliga hem. Det kanske är huset hon vill ha, inte SD?
Ställde frågan till detektiverna tidigare här på tråden om huset. Jag tror att SD köpt ut HD, så han äger det till 100%. Uppgiften borde väl vara offentlig handling att söka på nätet?
Citera
2018-10-22, 19:38
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kan du, som ju inte brukar vara så buskablyg i ditt uppträdande, förklara för mig vad "besinna mig" här innebär?

Du vill inte få veta fakta i målet?
Du är rädd att bli avkrävd id? Detta trots att jag, som första person här i tråden (i åtminstone denna del av processen) för ett bra tag sen beskrev hur man mycket enkelt över disk på de flesta domstolar kan begära ut t ex dagboksblad och göra detta utan att personalen ens har rätt att efterfråga syftet eller id. Skriver jag för döda ögon?

Varför "besinnade" du dig?

Jág valde tålamod framför nyfikenheten. Dessutom kände jag mig löjlig. Ville helt enkelt inte gå in i den entrén eftersom jag är övertygad om att det fanns trådhyenor på plats som nyfiket spanade efter vilka människor som skulle dyka upp vid TR. Orkade inte heller fixa en anonym mail för att slippa bli reggad med mitt namn i TR:s epostkorg där all inkommande blir offentlig handling som kan begäras ut av t ex en GM. Dock tror jag knappast min mailadress kan kopplas ihop med mitt nick här. Jag är väl medveten om att man inte avkrävs ID hos TR eftersom jag har begärt ut handlingar från många tingsrätter i landet tidigare.
Citera
2018-10-22, 19:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ställde frågan till detektiverna tidigare här på tråden om huset. Jag tror att SD köpt ut HD, så han äger det till 100%. Uppgiften borde väl vara offentlig handling att söka på nätet?
Lantmäteriets vänliga kundtjänst ger dig svaret, bara ett samtal eller mail så vet du
Citera
2018-10-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze

Låter inte otroligt. Att SD gärna såg att han var avskriven som skäligen misstänk för mordet på LW innan Mega Eventet i Sundsvall den 3 november 2018 är väl troligt.
Citera
2018-10-22, 20:12
Medlem
Darkwinds avatar
Passerade Tingsrätten idag och tog en bild på huset där målet kommer hållas om det blir åtal. Bild: http://forumbilder.se/H8DU3/20181022-111641

Måste erkänna att det kliade i mig att gå in och begära kopior på dagboksanteckningar, men besinnade mig. Vill inte maila heller, eftersom alla inkomna mail kan begäras ut av den/de som är nyfikna.[/quote]

Det går alldeles utmärkt att ringa också. TR kräver ingenting för att lämna uppgifter. Varför ringer ingen av er som tror på denna bluff? Ring vetja. Troll.
Citera
2018-10-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jág valde tålamod framför nyfikenheten. Dessutom kände jag mig löjlig. Ville helt enkelt inte gå in i den entrén eftersom jag är övertygad om att det fanns trådhyenor på plats som nyfiket spanade efter vilka människor som skulle dyka upp vid TR. Orkade inte heller fixa en anonym mail för att slippa bli reggad med mitt namn i TR:s epostkorg där all inkommande blir offentlig handling som kan begäras ut av t ex en GM. Dock tror jag knappast min mailadress kan kopplas ihop med mitt nick här. Jag är väl medveten om att man inte avkrävs ID hos TR eftersom jag har begärt ut handlingar från många tingsrätter i landet tidigare.
Vill inte på nåt vis chikanera dig, men just här (Örebro TR), valde du att inte träda in för att be om dagboksblad, trots att du vet hur smidigt och geschwinnt man expedierar begärda handlingar?

Ja, säga vad man vill om TinnaNinna85 (fast det gör jag inte), men nog har det kontot fått ordentligt snurr på den här tråden.
Polisförhör. Närgångna(?) sms. Trygghetslarm. Datumdroppande (22 okt).
Men var entrén i Örebro TR idag på morgonen fylld med journalister, sjukvårdsfolk och dreglande bestar från Flashback?
Nån som vet?
Citera
2018-10-22, 20:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror också att det är ÅK som avgör det, däremot så har en stjärna här
i tråden ett flertal gånger beskyllt mig för å skrivit motsatsen utan att ha lyckats
bevisa det.

Har man förhandling om åtalsförlängning för någon som bara är skäligen
misstänkt och ute å ränner, jag vet inte.
Tycker det skulle gå på tvärs med att ÅK bestämmer ensam

Kanske om man har en som är skäligen misstänkt och fallet inte är ett spaningsmord ännu?
Har ingen aning, men tänker att det är belastande för en person att vara skäligen misstänkt och att man som åklagare behöver visa att utredningen går framåt.

Inget jag vet, bara spekulerar (och undrar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in