Resultat: Bästa lösningen på Israel-Palestinakonflikten?
Tvåstatslösning
35,92%
88 röster
Enstatslösning exklusive Gaza
11,84%
29 röster
Enstatslösning inklusive Gaza
17,14%
42 röster
Annan lösning
35,10%
86 röster
2018-10-20, 22:49
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Stämningen mot NZ är ju pinsam men folk har ju börjat fatta att BDS är skitstövlar som ska ut, nu senast blev ju Roger Waters avbokad från en festival i Tyskland efter att han försökt få artister att avboka spelningar i Israel. Hoppas vi får slippa se honom mer.
Är nu också Pink Floyd antisemitiskt? Det är motbjudande hur ni termiter uttalar er om människor som ideologiskt tar ställning mot er dysfunktionella statsbildning.

Tänk om jag skrev att jag önskade se världens judar "avbokade" så att jag slapp se dem igen? Har du någonsin frågat dig varför det är acceptabelt för denna inavlade etnicitet att sprida hat, död och förintelse omkring sig?
Citera
2018-10-21, 16:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag tror du missförstod mig. Personligen skulle jag aldrig slösa så mycket tid & resurser på en sådan liten skitsak, men jag stödjer ändå offrens rätt att göra det. Dessutom var det inte helt i onödan, de fick ju 100 000 kr och en jävla massa publicitet.
De har ännu inte fått ett öre. Att de sen gav israeliska staten en jävla massa dålig publicitet gör inte mig något, och uppenbarligen fattar du inte ens att det är israeliska staten som fattar lagar och driver domstolar så du tror det var de där israeliska tjejerna som på helt egen hand vann något.
Citat:
Så du avgör huruvida någon är antisemit eller ej baserat på att någon vars pappa överlevde förintelsen påstod att han inte är det, men fortsätter hävda att du inte är en kollektivist?

Har du någon grund för att påstå att Waters är antisemit eller dummar du dig bara som vanligt?
Citera
2018-10-21, 22:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
]Tänk om jag skrev att jag önskade se världens judar "avbokade" så att jag slapp se dem igen? Har du någonsin frågat dig varför det är acceptabelt för denna inavlade etnicitet att sprida hat, död och förintelse omkring sig?

Jaha, det är samma sak att kritisera en person som stöder terrorism och antisemitism som att kritisera en folkgrupp?
Citera
2018-10-21, 22:19
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Jaha, det är samma sak att kritisera en person som stöder terrorism och antisemitism som att kritisera en folkgrupp?
Jag var medvetet hyperbolisk för att få dig att haja till. Men jag upplever det som problematiskt att en estet som Roger Waters inte får yttra sig politiskt utan att bli stämplad som hatisk.

Jag har full förståelse för att du tar Israel i försvar, men att agera som dess förlängda arm i ditt angrepp mot andra människors yttrandefrihet är kort sagt motbjudande.

Hur kan förresten du och andra tala om en "lösning" på konflikten om ni inte ens vill delge era meningsmotståndare de mest grundläggande av rättigheter? Ni kan nämligen inte avhumanisera motståndaren och därefter förvänta er en fredlig motreaktion.
Citera
2018-10-22, 07:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag var medvetet hyperbolisk för att få dig att haja till. Men jag upplever det som problematiskt att en estet som Roger Waters inte får yttra sig politiskt utan att bli stämplad som hatisk.

Han är hatisk, BDS är en hatgrupp som har direkt anknytning till terrorism.
Citera
2018-10-22, 11:18
Avstängd
Citat:
Det är väl så angreppet mot Waters motiveras? Kritik mot staten Israel för dess brott mot folkrätten likställs med antisemitism. Sionisternas favoritmetod för att tysta all kritik.
Citera
2018-10-22, 14:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är väl så angreppet mot Waters motiveras? Kritik mot staten Israel för dess brott mot folkrätten likställs med antisemitism. Sionisternas favoritmetod för att tysta all kritik.

Vi har diskuterat vad antisemitism är till ända. Det är inte nödvändigtvis rasism, det är därför man använder ordet antisemitism istället för rasism när det handlar om ensidig kritik mot Israel. Om Waters brydde sig om illegal ockupation skulle han givetvis ha bojkottat Spanien, Storbritannien och Ryssland. När det gäller Ryssland har han inte bara valt att fortsätta spela där, han har också uttryckt sitt stöd för Rysslands annektering av Krimhalvön. Riktig humanitär människorättsvän, eller hur? Hoppas han åker till Saudi också och ger sitt stöd för bensågsregimen där.

Khashoggi var för övrigt också terroristsympatisör då han uttryckte sitt stöd för mord av civila israeler.
Citera
2018-10-22, 15:50
Avstängd
Citat:
Vi har diskuterat vad antisemitism är till ända. Det är inte nödvändigtvis rasism, det är därför man använder ordet antisemitism istället för rasism när det handlar om ensidig kritik mot Israel.
Ordet är missvisande och används enbart för att skambelägga kritik mot Israels alla brott. Antisemitism är hat mot judar.
Citat:
Om Waters brydde sig om illegal ockupation skulle han givetvis ha bojkottat Spanien, Storbritannien och Ryssland.

Ryssland är redan utsatt för sanktioner så om du vill klaga på ensidighet är det där du bör sätta in stöten. Vad kallar vi de som ensidigt förespråkat sanktioner mot just Ryssland?
Citera
2018-10-22, 18:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ordet är missvisande och används enbart för att skambelägga kritik mot Israels alla brott. Antisemitism är hat mot judar.

Nej, det är att vara mot judar vilket du per definition är om du är mot den enda staten i världen där judar inte är diskriminerade eller förföljda.

Citat:
Ryssland är redan utsatt för sanktioner så om du vill klaga på ensidighet är det där du bör sätta in stöten. Vad kallar vi de som ensidigt förespråkat sanktioner mot just Ryssland?

Vi diskuterar Roger Waters och varför han är antisemit, inte varför Ryssland är sanktionerat. Att välja ut Israel och säga att Israel skall sanktioneras samtidigt som man inte har något problem med Ryssland är hycklande.
Citera
2018-10-22, 18:37
Avstängd
Citat:
Nej, det är att vara mot judar vilket du per definition är om du är mot den enda staten i världen där judar inte är diskriminerade eller förföljda.

Man kan inte ursäkta Israels beteende med det argumentet.

Citat:
Vi diskuterar Roger Waters och varför han är antisemit, inte varför Ryssland är sanktionerat. Att välja ut Israel och säga att Israel skall sanktioneras samtidigt som man inte har något problem med Ryssland är hycklande.
Jag vet inte hur Waters resonerat, men man kan konstatera att Krim var del av Ryssland så sent som på 50-talet och att de annekterat området och gjort de som bodde där till medborgare. Israel har däremot inga rimliga anspråk på Västbanken, har valt att inte annektera området, inte ge folk som bor där medborgarskap utan istället flytta in sin egen befolkning samtidigt som de infödda trycks ihop mindre områden.

Dessutom är hyckande och antisemit två olika saker. Väljer ut frågor som intresserar oss gör vi alla. Varför är du t ex så fokuserad på att alltid stödja Israel?
Citera
2018-10-22, 18:53
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Han är hatisk, BDS är en hatgrupp som har direkt anknytning till terrorism.
BDS är en grupp politiska aktivister, huvudsakligen anti-apartheid, som motsätter sig Israels politik. Jämförelsevis är det Israel, en etnostat vars regeringschefer varit både terrorister (Begin) och mafiosi (Netanyahu), som inte står högt i kurs bland världens liberala demokratier.

Du kan alltså inte anklaga BDS, dess aktivister och sympatisörer för att vara "terrorister" och "kriminella" utan att själv framstå som en hycklare. Det är möjligt att din rasideologiska suprematism är så extrem att du inte ser det uppenbara, men då kan jag åtminstone upplysa dig om hur retoriken mot BDS framstår för civiliserade européer.

Citat:
Vad kallar vi de som ensidigt förespråkat sanktioner mot just Ryssland?
ZOG? ;)
Citera
2018-10-22, 19:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
BDS är en grupp politiska aktivister, huvudsakligen anti-apartheid, som motsätter sig Israels politik. Jämförelsevis är det Israel, en etnostat vars regeringschefer varit både terrorister (Begin) och mafiosi (Netanyahu), som inte står högt i kurs bland världens liberala demokratier.

Du kan alltså inte anklaga BDS, dess aktivister och sympatisörer för att vara "terrorister" och "kriminella" utan att själv framstå som en hycklare. Det är möjligt att din rasideologiska suprematism är så extrem att du inte ser det uppenbara, men då kan jag åtminstone upplysa dig om hur retoriken mot BDS framstår för civiliserade européer.

Ge dig för fan:

https://www.tabletmag.com/scroll/263409/bds-umbrella-group-linked-to-palestinian-terrorist-organizations

https://www.frontpagemag.com/fpm/270595/bds-and-terrorism-are-one-hate-network-daniel-greenfield

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5291824,00.html

De samarbetar med grupper som har som mål att döda judar och har medlemmar som öppet hotar judar med våld oavsett om de är israeler eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in