2018-10-22, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordroteln
Fick höra det via omvägar av två oberoende personer.
Sen ska det finnas något upplagd bild på sociala medier.
Kan du ta en print på bilden?
Citera
2018-10-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Under hashtaggen #läggnerdittvapen på Twitter har en person skrivit "Vila i frid Shayan".
Tjejen som skrev det är från Göteborg framgår det av hennes twitterprofil. I dagens mångkulturella Sverige sker det skjutningar varje dag. Jag själv som bor i ett svenskt område hör skjutningar 1 gång i månaden på natten när jag går och lägger mig när det är knäpptyst. Är ofta runt 5 skott följt av en bil som rivstartar.

Min poäng är att det här är vardagsmat och media rapporterar inte ens om skjutningar alltid. Kan ha varit någon som inte är kopplad till det här som också blivit ihjälskjuten inatt i Göteborg.
Citera
2018-10-22, 12:36
Medlem
Han var en människa med hjärta av guld, lärarstudent och inte kriminell eller inblandad i något skumt. Så ni som skriver att han inte skulle bidra till samhället kan inte ha mer fel. Denna person var en viktigt person för samhället. Så vi alla har förlorat en betydelsefull person. Visa lite respekt tack!
Citera
2018-10-22, 12:37
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eden771
Kan du ta en print på bilden?

http://www.bilddump.se/bilder/20181022123136-2a00:801:3cc:6415:303e:815a:9a98:f867.jpeg
Citera
2018-10-22, 12:41
Medlem
konakas avatar
Citat:
Zeenej Han var en människa med hjärta av guld, lärarstudent och inte kriminell eller inblandad i något skumt. Så ni som skriver att han inte skulle bidra till samhället kan inte ha mer fel. Denna person var en viktigt person för samhället. Så vi alla har förlorat en betydelsefull person. Visa lite respekt tack!

Du vill inte uppdatera oss med vem det är?
Citera
2018-10-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eden771
Tjejen som skrev det är från Göteborg framgår det av hennes twitterprofil. I dagens mångkulturella Sverige sker det skjutningar varje dag. Jag själv som bor i ett svenskt område hör skjutningar 1 gång i månaden på natten när jag går och lägger mig när det är knäpptyst. Är ofta runt 5 skott följt av en bil som rivstartar.

Min poäng är att det här är vardagsmat och media rapporterar inte ens om skjutningar alltid. Kan ha varit någon som inte är kopplad till det här som också blivit ihjälskjuten inatt i Göteborg.
Grattis, du vann pris som den mest efterblivna personen på Flashback. Tror du en person skulle kunna bli ihjälskjuten utan att media skriver om det?
Citera
2018-10-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konaka
Du vill inte uppdatera oss med vem det är?

Tyvärr, av respekt till hans familj. Han var en vän till mig. En otrolig snäll människa, hjärta av guld.
Senast redigerad av Zeenej 2018-10-22 kl. 12:46. Anledning: Stavning
Citera
2018-10-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeenej
Han var en människa med hjärta av guld, lärarstudent och inte kriminell eller inblandad i något skumt. Så ni som skriver att han inte skulle bidra till samhället kan inte ha mer fel. Denna person var en viktigt person för samhället. Så vi alla har förlorat en betydelsefull person. Visa lite respekt tack!

Det låter som att du kände BO. Så först, beklagar sorgen. Otroligt sorgligt när en ung person går bort, dessutom så plötsligt och våldamt. Mina tankar går till hans vänner och anhöriga.

Vad tror du ligger bakom? Har han blivit förväxlad med någon tror du? Kan han ha blivit indraget i något pga en mindre skötsam vän, släkting eller familjemedlem? Stämmer uppgiften i tråden att han hade kurdisk bakgrund? Mer specifikt i så fall, turkisk kurd? Irakisk kurd? Iransk kurd? Bodde han nära i Segeltorp?
Citera
2018-10-22, 12:48
Medlem
Citat:

Inte kriminell men med kurdiskt påbrå kan ju tyda på att motivet är "hedersrelaterat". Någon som blivit krängt av någon fantasi som de haft i sin egna begränsade tankebana om någon kurdisk dödssynd BO har begått mot den kurdiska skeva verklighetsuppfattningen. Det lär väl uppdagas med tiden.
Citera
2018-10-22, 12:49
Medlem
Citat:

Otroligt tragiskt, beklagar sorgen. Må han vila i frid. Sjukt att man som helt oskyldig kan bli ihjälskjuten bara man råkar vara på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2018-10-22, 12:50
Medlem
S*ayan *aff ska killen heta. Dessvärre verkar det inte vara någon kriminell individ som blivit skjuten tyvärr.
Kan någon länka där man kan lägga bilddump?

*=h
*=g
Senast redigerad av slobodandimitri 2018-10-22 kl. 12:53.
Citera
2018-10-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slobodandimitri
S*ayan ska killen heta. Dessvärre verkar det inte vara någon kriminell individ som blivit skjuten tyvärr.
Kan någon länka där man kan lägga bilddump?

*=h
www.bilddump.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in