Citat:
Ursprungligen postat av
Postino
Jag tillhör de som tycker att de som verkat i Sverige under lång tid har rätt att uttala sig i politiska frågor.[förkortat citat]
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Detta gällde en TS fråga som skrev pursvensk och Pehr är uppenbarligen inte det på långa vägar. Inte svensk i ras och inte heller svensk iom att han inte bott i Sverige på Gud hur många år. Sedan där nu Pehr bor så styr säkert partier som är extremt mer anti invandring än vad SD är för att just kunna skydda sådana rika som Pehr men det bryr sig Pehr inte alls om. [förkortat citat]
Det är väl snarare som så att när PG kastar lögnaktiga epitet på ett nationalkonservativt parti, som dessutom är större och mer framgångsrikt än hans gamla Folkparti, (han kallar sig vänsterliberal i SR-intervjun och har tom blivit feminist, på gamla dar) så får han ju räkna med bakslag och berättigad kritik, när som flera redan påpekat i tråden, han uppe i sitt elfenbenstorn, inte ens lever i den svenska krassa utsatta verkligheten såsom flertalet av SD:s väljare gör.
Men, jovisst lever han omväxlande i Sverige numera, på Narvavägen i Stockholm, alltsedan hans dotter föddes:
” Idag lever han med sin fru Lee Welton Croll, 43, konsult i organisationspsykologi, omväxlande i en lägenhet på Narvavägen i Stockholm och i London.
Var bor ni i dag?
– I mitt fall är det en kombination av resande och Stockholm och London. För min hustru är det delvis samma sak. Hon är dessutom både kanadensiska och amerikanska. Så hon besöker Kanada med jämna mellanrum och ibland USA. Det gör jag också.
– Det är delvis av jobbskäl. Jag bodde länge utomlands, 16 år i London.
Jag flyttade sedan tillbaka av en rad skäl, men är inte särskilt förtjust att bo i Stockholm. Det ska vara en gammal göteborgare som känner på det sättet.”