2018-10-22, 12:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Där bevisade Pehr att han inte faktiskt är svensk. Han bor ju inte här ens. Judiskt också vilket förklarar hans förakt för svenskar.
Citera
2018-10-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Där bevisade Pehr att han inte faktiskt är svensk. Han bor ju inte här ens. Judiskt också vilket förklarar hans förakt för svenskar.
Föraktar judar svenskar?
Citera
2018-10-22, 12:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Föraktar judar svenskar?

Bevisligen. Pehr gör ju det och han är judisk och skotsk i sina ådror. Han bor inte ens här längre men föraktar alltså de svenskar som vill att Sverige ska förbli svenskt.
Citera
2018-10-22, 12:30
Medlem
Citat:
Bevisligen. Pehr gör ju det och han är judisk och skotsk i sina ådror. Han bor inte ens här längre men föraktar alltså de svenskar som vill att Sverige ska förbli svenskt.
Nej, det gör han inte. Han framhåller att SD är ett fascistiskt parti men ger inget uttryck för förakt för de som röstar på partiet. Viktig skillnad!
Citera
2018-10-22, 12:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nej, det gör han inte. Han framhåller att SD är ett fascistiskt parti men ger inget uttryck för förakt för de som röstar på partiet. Viktig skillnad!

Viss skillnad ok. Men det gör liksom inget utifrån vad han faktiskt säger. Kallar 1,3 miljoner för idioter. Det är ganska urbota dumt att göra det. Men ändå han kallar partiet alla dessa röstar på som dumt och fascistiskt vilken i säg är faktiskt samma sak. Inte som han som inte ens bor i Sverige ens kan reflektera över vad vad denna massinvandring gjort för landet. Han lever i en skyddad verkstad långt från Sverige och sett till TS om att han skulle vara någon pursvensk så är han absolut inte det heller.
Citera
2018-10-22, 12:54
Medlem
Citat:
Jag tillhör de som tycker att de som verkat i Sverige under lång tid har rätt att uttala sig i politiska frågor.

Vad säger du om Kent Ekeroth? Han har en judisk mamma uppvuxen i Kazakstan.

Paula Bieler har polska föräldrar och har judiskt påbrå.

Richard Jomshof har finska föräldrar.

Således tre som inte är "pursvenska". Har de rätt att uttala sig om Sverige och svenskarna?
Citera
2018-10-22, 12:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag tillhör de som tycker att de som verkat i Sverige under lång tid har rätt att uttala sig i politiska frågor.

Vad säger du om Kent Ekeroth? Han har en judisk mamma uppvuxen i Kazakstan.

Paula Bieler har polska föräldrar och har judiskt påbrå.

Richard Jomshof har finska föräldrar.

Således tre som inte är "pursvenska". Har de rätt att uttala sig om Sverige och svenskarna?

De tre bor så jag vitt vet fortsatt i Sverige? Denna galning gör det inte och har inte gjort det på väldigt länge. Till skillnad från dessa föddes han dessutom med silversked i munnen och har väl aldrig någonson fått kämpat för något i sitt liv. Fått allt som en räkmacka. Att då på ålderns höst komma och säga saker som detta! Att kasta skit på 1,3 miljoner svenskar! Kalla dom hemska saker. Nej fy fan för han och i min bok är han inte ens välkommen tillbaka till Sverige.
Citera
2018-10-22, 13:05
Medlem
Citat:
De tre bor så jag vitt vet fortsatt i Sverige? Denna galning gör det inte och har inte gjort det på väldigt länge. Till skillnad från dessa föddes han dessutom med silversked i munnen och har väl aldrig någonson fått kämpat för något i sitt liv. Fått allt som en räkmacka. Att då på ålderns höst komma och säga saker som detta! Att kasta skit på 1,3 miljoner svenskar! Kalla dom hemska saker. Nej fy fan för han och i min bok är han inte ens välkommen tillbaka till Sverige.
Men du skrev ju att det förklarade hans förakt mot svenskar att han är av judisk börd. Gäller det inte Ekeroth och Bieler?
Citera
2018-10-22, 13:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Men du skrev ju att det förklarade hans förakt mot svenskar att han är av judisk börd. Gäller det inte Ekeroth och Bieler?

Eftersom de mig veterligen inte snackar skit om Sverige så nej det gäller inte dom. Detta gällde en TS fråga som skrev pursvensk och Pehr är uppenbarligen inte det på långa vägar. Inte svensk i ras och inte heller svensk iom att han inte bott i Sverige på Gud hur många år. Sedan där nu Pehr bor så styr säkert partier som är extremt mer anti invandring än vad SD är för att just kunna skydda sådana rika som Pehr men det bryr sig Pehr inte alls om.
Citera
2018-10-22, 13:17
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Så det är Kjell Bergqvists döttrar som har gjort honom så engagerad i flyktingfrågan och i motståndet mot rasism? Trodde inte att han var en sån toffelhjälte! Han är ju inte den typiske om man säger så!

Jo, det är min uppfattning av läget där. Att de påverkat honom att bli "mindre hatisk", och därför öppet "ta ställning mot hatet" - leverera patetiska pamfletter om SD i parti och minut.

- Papi! Du kan väl inte hata andra människor?!

- Nej Sandra. Det vill papi naturligtvis inte göra. Hur gör jag nu?

- Lätt papi! Du säger nej till rasism, hot och hat (genom att hata SD och över en miljon svenska medborgare, i alla dess färger, former och härkomster).

PG är numera medlem i SD-hatartribunalen Elfenbenstornskändisar utan verklighetsförankring och markkontakt.
Citera
2018-10-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jo, det är min uppfattning av läget där. Att de påverkat honom att bli "mindre hatisk", och därför öppet "ta ställning mot hatet" - leverera patetiska pamfletter om SD i parti och minut.

- Papi! Du kan väl inte hata andra människor?!

- Nej Sandra. Det vill papi naturligtvis inte göra. Hur gör jag nu?

- Lätt papi! Du säger nej till rasism, hot och hat (genom att hata SD och över en miljon svenska medborgare, i alla dess färger, former och härkomster).

PG är numera medlem i SD-hatartribunalen Elfenbenstornskändisar utan verklighetsförankring och markkontakt.
Så du menar att innerst inne är Kjell Bergqvist en hatisk rasist men han har bara blivit förledd av sina döttrar. Intressant teori!
Citera
2018-10-22, 13:36
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Jag tillhör de som tycker att de som verkat i Sverige under lång tid har rätt att uttala sig i politiska frågor.[förkortat citat]
Citat:
Detta gällde en TS fråga som skrev pursvensk och Pehr är uppenbarligen inte det på långa vägar. Inte svensk i ras och inte heller svensk iom att han inte bott i Sverige på Gud hur många år. Sedan där nu Pehr bor så styr säkert partier som är extremt mer anti invandring än vad SD är för att just kunna skydda sådana rika som Pehr men det bryr sig Pehr inte alls om. [förkortat citat]
Det är väl snarare som så att när PG kastar lögnaktiga epitet på ett nationalkonservativt parti, som dessutom är större och mer framgångsrikt än hans gamla Folkparti, (han kallar sig vänsterliberal i SR-intervjun och har tom blivit feminist, på gamla dar) så får han ju räkna med bakslag och berättigad kritik, när som flera redan påpekat i tråden, han uppe i sitt elfenbenstorn, inte ens lever i den svenska krassa utsatta verkligheten såsom flertalet av SD:s väljare gör.

Men, jovisst lever han omväxlande i Sverige numera, på Narvavägen i Stockholm, alltsedan hans dotter föddes:

” Idag lever han med sin fru Lee Welton Croll, 43, konsult i organisationspsykologi, omväxlande i en lägenhet på Narvavägen i Stockholm och i London.

Var bor ni i dag?
– I mitt fall är det en kombination av resande och Stockholm och London. För min hustru är det delvis samma sak. Hon är dessutom både kanadensiska och amerikanska. Så hon besöker Kanada med jämna mellanrum och ibland USA. Det gör jag också.

– Det är delvis av jobbskäl. Jag bodde länge utomlands, 16 år i London. Jag flyttade sedan tillbaka av en rad skäl, men är inte särskilt förtjust att bo i Stockholm. Det ska vara en gammal göteborgare som känner på det sättet.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in