2018-10-21, 21:31
Medlem
ieshos avatar
Bra att det i varje fall finns en jude som inte köper SDs Israelvurm. SD är ett fascistiskt parti utformat enligt principer utarbetade av Per Engdahl och andra fascister.
Citera
2018-10-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Hur kan man räknas som pursvensk när man har en judisk mamma och judiska morföräldrar?

För övrigt är det nog inte många som bryr sig om hans uttalande.

Vill bara lägga till källor för de obildade:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pehr_G._Gyllenhammar

Där framgår även Gyllenhammars tidiga engagemang i och för följande judeföretag:
Reuters
Rotschilds
Lazard
Kissinger Associates
samt Chase manhattan Bank ägda av Rockefellers

Så man kan säga att han verkligen varit med på NWO-tåget från en tidig station.

/Johan
Citera
2018-10-21, 22:14
Medlem
En sann Elit!
Citera
2018-10-21, 22:22
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Bra att det i varje fall finns en jude som inte köper SDs Israelvurm. SD är ett fascistiskt parti utformat enligt principer utarbetade av Per Engdahl och andra fascister.

Knappast.

SD är riksdagens mest judevänliga parti och partitoppen består av zionister som vurmar för judar och Israel. Paula Bieler och Kent "Hertzelpriset" Ekeroth är judar. Björn Söder och Jumshof, zionister.

PG är senil och allt som kommer ur den reptilen är bara lögn och förbannad dikt.

Du kan försöka lura någon annan med fasciststämpeln.
Citera
2018-10-21, 22:29
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Lite kuriosa om P.G. Gyllenhammar som får förevigas i Flashback.

Jag har alltid varit av uppfattningen att Gyllenhammar är uppblåst och osympatisk. Den bilden fick jag igenom en släkting som jobbat som bilinspektör och därav varit mycket i kontakt och på middagar med Volvo. Om Gyllenhammar gick ut till en restaurang och inte blev behandlad som en kung - d.v.s fick ett bord direkt, fick in maten på en gång, inte blev uppassad på kontinuerligt, etcetera - förbjöd han alla på Volvokoncernen att besöka restaurangen, såväl i tjänst som privat.

Han är en högst medioker företagsledare som för tankarna till Commodus. Jag förstår inte vem som har utsett honom till "Sveriges mest beundrade man"? Det kan omöjligt varit det svenska folket. Jag önskar att SD hade svarat att utan P.G. Gyllenhammar kanske Volvokoncernen fortfarande hade varit svenskt.
Från en vän med tidigare topposition inom Volvo har Lars Bern erhållit en läsvärd kommentar på sin krönika: Gyllenhammar förhärligar sig själv – igen!
https://anthropocene.live/2016/07/15/gyllenhammar-forharligar-sig-sjalv-igen/

”P.G Gyllenhammar som min chef under 12 år och vän i familjen, mer politiker än företagsledare och affärsman. En av hans största nackdelar var att han inte kunde bli motsagd. Istället för att lyssna på argumenten och sen lugnt svara, ok, men jag vill ha det så här, avskedade han sina närmaste medarbetare på löpande band och hade helst bara jasägare.”slut citat.

Att bara vilja ha ja-sägare omkring sig ger psykopatvibbar och en känsla av att makten korrumperat. anser jag.

Äldsta dotterns roman, med vissa självbiografiska drag, ”En spricka i kristallen” visar att PG även på hemmafronten behandlades som en kejsare, samtidigt som han var otrogen…

Lördagsintervjun i P1:Programledare: Monica Saarinen. Producent: My Rohwedder
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3071&artikel=7069270
Citera
2018-10-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarkhanv
Jag är inte direkt inne på j-konspirationen, men varför är dom som bor i sverige så ofta emot nationalism?
Är det nåt mentalt ärr från nazityskland?

Jag menar, rent objektivt, det finns en stad i sverige som är extra mångkulturell o det råkar även vara den som är värst att bo i för judar.
Med det i åtanke borde inte bättre gränskontroller och mindre invandringen vara det första man oroar sig för..
Förmodligen, ja. En del är rent ut sagt paranoida. Men det finns också många som inser att det inte är SD som är det största hotet mot judarna i Sverige utan snarare den migrationspolitik som sjuklövern står bakom.
Citera
2018-10-21, 22:59
Medlem
Jofs avatar
Om han har läst trådar här på FB så har han visst fog fog sin åsikt. Här vimlar det att fåniga, obegåvade småfascister. Odrägligt. Men Åkesson och hans gäng är inte fascister. Ligger rätt nära mittfåran i svensk politik.
Men dräggen som flockas här på FB smittar av sig på SD tyvärr. Och på det sättet har Jimmi ett ok att bära.
Citera
2018-10-21, 23:00
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Knappast.

SD är riksdagens mest judevänliga parti och partitoppen består av zionister som vurmar för judar och Israel. Paula Bieler och Kent "Hertzelpriset" Ekeroth är judar. Björn Söder och Jumshof, zionister.

PG är senil och allt som kommer ur den reptilen är bara lögn och förbannad dikt.

Du kan försöka lura någon annan med fasciststämpeln.
"1979 formulerade Engdahl en kritik mot hur fascismen agerar och istället borde agera. Han föreskrev en strategi som bland annat innebar ett nedtonande av rasbegreppet; istället skulle kritiken riktas mot invandringen. Med inspiration av denna text grundade Sven Davidsson med flera Bevara Sverige Svenskt (BSS), där dagens Sverigedemokraterna har sina rötter." Wikipedia.

https://web.archive.org/web/20140108033111/http://tidenmagasin.se/tidenbloggen/fran-engdahl-till-akesson/
Senast redigerad av iesho 2018-10-21 kl. 23:03.
Citera
2018-10-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Helt uppenbart att gubben är förvirrad men har väl med åldern att göra
Han fick sig säkert en rejäl check av PK eliten.
Citera
2018-10-21, 23:04
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
"1979 formulerade Engdahl en kritik mot hur fascismen agerar och istället borde agera. Han föreskrev en strategi som bland annat innebar ett nedtonande av rasbegreppet; istället skulle kritiken riktas mot invandringen. Med inspiration av denna text grundade Sven Davidsson med flera Bevara Sverige Svenskt (BSS), där dagens Sverigedemokraterna har sina rötter." Wikipedia.
Det var 1979 och nu har vi 2018. Det har hänt en del sedan dess och nu styr judar och judeintressen partiet. Jag tror man måste vara blind eller dum i huvudet för att inte se en så uppenbar sak. Är du blind?

PG är inte blind såvitt jag vet.
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-10-21 kl. 23:10.
Citera
2018-10-21, 23:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Det var 1979 och nu har vi 2018. Det har hänt en del sedan dess och nu styr judar och judeintressen partiet. Jag tror man måste vara blind eller dum i huvudet för att inte se en så uppenbar sak. Är du blind?
SD var fascister från start och har tonat ner rasismen i programmet och förblir fascistiskt - i enlighet med Engdahls och Davidssons riktlinjer. Allt är strategi och taktik. De är smygfascister, kryptofascister.
Citera
2018-10-21, 23:17
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Gyllenhammars tidiga engagemang i och för följande judeföretag:
Reuters
Rotschilds
Lazard
Kissinger Associates
samt Chase manhattan Bank ägda av Rockefellers

Så man kan säga att han verkligen varit med på NWO-tåget från en tidig station.

Jydenhammar.... En gammal fjärt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in