2018-10-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Random-Walk
Nu I helgen har Carina blivit utnämnd till hedersdoktor vid samhällsvetenskapliga fakulteten vid Umeå universitet.

"Motiveringen till hedersutnämningen är att Carina Bergfeldt 'på ett enastående sätt bidrar med en tydlig och begriplig bevakning av vår omvärld' , skriver universitetet."

Är Carina en av vår tids stora journalister eller en gnällig tjej med "duktiga" åsikter?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/har-blir-svt-reportern-hedersdoktor
Inte förvånad, Umeå universitet är som jag förstått det rödare än rött och då passar väl Bergfeldt in perfekt.
Maken till mer vinklad vänstersmörja har sällan skådats. Är det någon oskriven regel att när man bevakar omvärlden så kan man skicka det politiska oberoendet åt helvete?
Citera
2018-10-21, 22:29
Medlem
Demokraturdns avatar
Carina Bergfeldt känner jag inte ens till, eftersom jag inte tittar mycket på nyhetsprogrammen pga dessas tvivelaktiga kvalitet.

Umeå universitet (vilka utnämnde henne till hedersdoktor?) skulle i normalfallet naturligtvis ha upptäckt om hon rapporterat oneutralt.
* Upptäckte de det inte?
* Brydde de sig inte om det?
*Var det meriterande?
Citera
2018-10-22, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Carina Bergfeldt känner jag inte ens till, eftersom jag inte tittar mycket på nyhetsprogrammen pga dessas tvivelaktiga kvalitet.

Umeå universitet (vilka utnämnde henne till hedersdoktor?) skulle i normalfallet naturligtvis ha upptäckt om hon rapporterat oneutralt.
* Upptäckte de det inte?
* Brydde de sig inte om det?
*Var det meriterande?

Malmö Högskola (numera universitet) utnämnde Liv Strömqvist (tidigare student där) till hedersdoktor för ett par år sedan, motiverat med hennes rika kunskaper och feministiska folkbildning. Ännu ett stolpskott, och en utnämning som väckte en del höjda ögonbryn här i Skåne.

Tyvärr är hedersdoktorat något som missbrukas fiskt här i landet.
Citera
2018-10-22, 13:19
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Malmö Högskola (numera universitet) utnämnde Liv Strömqvist (tidigare student där) till hedersdoktor för ett par år sedan, motiverat med hennes rika kunskaper och feministiska folkbildning. Ännu ett stolpskott, och en utnämning som väckte en del höjda ögonbryn här i Skåne.

Tyvärr är hedersdoktorat något som missbrukas fiskt här i landet.

Vill helst inte använda ordet vidrigt om skicket att utnämna personer under 40 till hedersdoktorer vid universitet med känd vänsterprofil, men just gånger som dessa kanske det är relevant eftersom det är så skrämmande tydligt att det är just vänsterprofiler som man premierar.
Senast redigerad av Demokraturdn 2018-10-22 kl. 13:24.
Citera
2018-11-06, 18:50
Medlem
Finisterres avatar
Haha, denna kvinna har i uppdrag att "analysera" mellanårsvalet i USA.
Analysen: President Trumps taktik är att göra sanningen relativ! Inte mindre än 30 osanningar per dag.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/analys-president-trumps-taktik-30-osanningar-per-dag

Tidningen Washington Post har räknat presidentens osanningar och vilseledande uttalanden sedan dag ett av hans presidentskap. Det första året låg hans snitt på fem stycken per dag. Nu, de sista sju veckorna av kampanjen, har han ökat till 30 per dag.

I Georgia sa president Trump till publiken att demokraten Stacey Abrams mål, om hon blir guvernör, är att förvandla delstaten till ett nytt Venezuela och dessutom ta bort medborgarnas rätt att bära vapen.

Abrams har varken sagt det ena och kan inte i sin eventuella nya roll göra det andra.

Att skriva den här texten innebär per automatik att ett antal läsare kommer att skriva till mig att jag hatar Donald Trump – trots att de 2000 tecken du läser nu inte innehåller något annat än faktagranskning.

Min egen inkorg är snart ett konkret exempel på att president Trump tycks lyckas med sin strategi gentemot väljarna här i slutspurten: Att göra sanningen relativ.
FAKTAGRANSKNING: Abrams har aldrig sagt att hon tänker förvandla Georgia till Venezuela!

Bra att Svt:s vänsterjournalist kommer ihåg att informera att Washington Post ägs av världens rikaste kapitalist som definitivt inte gillar President Trumps politik. Eller nej. Hon glömde det.
Senast redigerad av Finisterre 2018-11-06 kl. 19:00.
Citera
2019-01-27, 16:20
Medlem
Jon.Holmss avatar
Knappast någon tillfällighet att ”objektiva” SVT har en Trump-hatare (Carina Bergfeldt) som korrespondent i USA, och en muslimkramare (Stina Blomgren) som korrespondent i Mellanöstern.
Citera
2019-01-28, 11:24
Medlem
Carina Bergfeldt och Jan Helin och man kallar sig oberoende television.

Jo jag tackar jag
Citera
2019-01-28, 18:21
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Carina Bergfeldt och Jan Helin och man kallar sig oberoende television.

Jo jag tackar jag

Bara 2 av ett enormt antal "opartiska och seriösa journalister"...

Kan inte se SVT längre...
Citera
2019-01-29, 16:36
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Bara 2 av ett enormt antal "opartiska och seriösa journalister"...

Kan inte se SVT längre...

Finns ingen "farsfarsprincip" vid rekryteringar på SVT? Dvs en som sätter ner foten när Helin ville rekrytera sin gamle "kompis" från Aftonh*ran.
Citera
2021-11-25, 07:54
Medlem
densistasovjets avatar
Hur kommer det sig att Carina Bergfeldt har en gräddfil hos SVT. Nu ska hon få en egen serie med sin halvbror. Liknande livsöden är inte ovanliga alls. Varför plockar SVT ut just henne?

Exakt vad är det hos henne som gör henne så favoriserad?
Citera
2021-11-25, 07:58
Medlem
Jon.Holmss avatar
Nu ska tydligen Bergfeldt förpesta På Spåret också.

Tänk att man aldrig slipper denna fula hagga
Citera
2021-11-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Nu ska tydligen Bergfeldt förpesta På Spåret också.

Tänk att man aldrig slipper denna fula hagga
En sådan där lismande pk-ist med i i programmet.
Någon sorters moralisk kompass har men ju.
Programmet åker ut ur tv-repertoaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in