2018-10-21, 20:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Larm??

(hänvisar till TinnaNinnas sista inlägg, men vet inte hur man kopierar in text)

Trygghetslarm troligen.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-10-21 kl. 20:21.
Citera
2018-10-21, 20:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det låter ju mycket allvarligt om ni måste ha larm, tolkar det som att ni blivit hotade..

Kanske iallafall känt sig hotade...
Citera
2018-10-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Tror du de kommer avskriva honom som MGM?

Förmodligen inte, inte om åklagaren får bestämma,
"vi har skickat jättemycket nya saker till NFC".

Det är polisen höstkrattning jag avser.
Citera
2018-10-21, 20:21
Medlem
Jag läser alla inlägg med respekt men har mycket svårt att se att det rimligen kunde vara någon annan än vår "spexige" man.

Klassiskt relationsupplägg.
Ockhams berömda.. (eller hur det nu stavas).
Märkligt udda beteende hos MGM rakt igenom.

Finns det verkligen någon som på allvar inte tror SD gjorde det?

Sen är det fullt möjligt att bevisen inte räcker till en dom och att Örebropolisen kommer få skämmas - men det är en helt annan sak.
Citera
2018-10-21, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Det är inte ens en hypotes, bara en gissning. Jag har ingen inside information. Jag har däremot funderat på olika motiv, olika GM och den information vi har fått från polisen.
Skriken och FP samt att polisen tog så allvarligt på försvinnandet gör att jag lutar åt att det är en GM som kände LW, samt att polisen antingen visste att MG hade ett horn i sidan till LW, eller att de fick reda på det vid anmälan.
Jag tror inte att SD är MG, men jag kan ha fel.
Jag tror också att GM bor på andra sidan motorvägen, men inte bland villorna i Gamla Hjärsta.

Jag har svartat text i ditt inlägg.
Varför tror du GM bor där?

Du kan ringa polisen dem tar nog
tacksamt emot all hjälp.

Eller du tänker på det andra mordet vi hade här i Örebro i sommars?
Citera
2018-10-21, 20:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad?
Ville han träffa er??
Flera sms???
Har ni larm????

Ja jag kände mig lite som en fågelholk när jag läste det.
Fram träder en lite kuslig bild av en väldigt gränslös man...
Citera
2018-10-21, 20:43
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tack för svar.
Det vart inte bara min mobil det var flera stycken. Ingen av oss har någon relation till SD mer än att vi jobbar med HD.

Vi svarade ju inte på det sms där han ville träffa oss. Och inte på dem andra heller.

Tror du vi kommer få gå på ännu flera
förhör?

Tror du vi får behålla larmen även om SD blir
avskriven ?

Det här blir ju bara värre och värre! SD ville alltså träffa er, han har skickat flera sms och ni har fått larm?
Minst sagt obehagligt.

SD ska ju även ha hört av sig till personer som han tror kan ha pratat med polisen, för att ge ”sin version”. Att ligga lågt verkar inte vara ett alternativ för SD...
Citera
2018-10-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Jag har svartat text i ditt inlägg.
Varför tror du GM bor där?

Du kan ringa polisen dem tar nog
tacksamt emot all hjälp.

Eller du tänker på det andra mordet vi hade här i Örebro i sommars?
Jag har länge trott att SD inte är GM. Det var för att allt var så himla konstigt med det här fallet från dag ett. Jag blev misstänksam mot en del tidiga inlägg i tråden som verkligen hamrade in Svartsjukemotivet från start. Polisen har dock aldrig nämnt det motivet. Däremot har polisen agerat ovanligt. De gick ut med namn och bild, samt människorov direkt. De har varit extremt tysta och dessutom byttes ledningen ut med buller och bång. Bland annat.
Jag tror att det är en kriminell person som är GM, och att denna person kände LW genom hennes jobb. De personer jag tänker på bor i boenden som kommunen står för. Sådana finns bland annat på andra sidan vägen.
Ja, det andra mordet kan vara inblandat.
Polisen vet nog allt detta och mycket mer därtill. Speciellt som de gick ut med efterlysningen av kvinnorna och nu senast krattningen
Citera
2018-10-21, 20:57
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja jag kände mig lite som en fågelholk när jag läste det.
Fram träder en lite kuslig bild av en väldigt gränslös man...

Gränslös är ett väldigt passande ord för den bild av SD som träder fram.
Hans gränsöverskridande verkar ha accelererat över tid. Först kom anmälan om ofredande, sedan misshandel och slutligen mord (?). Var det SDs upplevda kontrollförlust som fick honom att kliva över den yttersta gränsen och döda en annan människa?
Citera
2018-10-21, 20:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nu är jag lite tjatig igen men har du förstått hur det fungerar med prylar som vandrar runt i geocaching? HD skulle väl ta med sig en liten loggad guldsko dit? Var det något slags huvuduppdrag eller var det sekundärt bara en kul grej när de ändå skulle till USA? Funderat över att hon nämner det i en av loggarna kring LWs barndomstrakter.

Idag har HD plockat på sig två nya vandrings-cacher, som (av en slump?) båda har sitt ursprung i USA.

Den ena består av 25 ringar, som en symbolisk hyllning till ett 25-årigt äktenskap:

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?guid=c0cc0478-2ea7-4cb5-b3b1-d16d7148a45c
https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=b1b3c058-6658-4652-87bb-bdc51a03dc30

och den andra är en nyckelring som heter "Mom's roadtrip":

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?guid=e22d6d78-03d2-4e2f-bc1f-2c57a6df899b
https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=417814ed-b58c-445b-840f-6f09b1d24574

Kanske ett symboliskt budskap om längtan efter en roadtrip i USA
Citera
2018-10-21, 21:23
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det här blir ju bara värre och värre! SD ville alltså träffa er, han har skickat flera sms och ni har fått larm?
Minst sagt obehagligt.

SD ska ju även ha hört av sig till personer som han tror kan ha pratat med polisen, för att ge ”sin version”. Att ligga lågt verkar inte vara ett alternativ för SD...

Hur i hela friden kan HD svälja betet och tro på SDs version, att han är oskyldig??!
Från tid till annan måste hon väl ändå känna tvivel..
Citera
2018-10-21, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Jag har länge trott att SD inte är GM. Det var för att allt var så himla konstigt med det här fallet från dag ett. Jag blev misstänksam mot en del tidiga inlägg i tråden som verkligen hamrade in Svartsjukemotivet från start. Polisen har dock aldrig nämnt det motivet. Däremot har polisen agerat ovanligt. De gick ut med namn och bild, samt människorov direkt. De har varit extremt tysta och dessutom byttes ledningen ut med buller och bång. Bland annat.
Jag tror att det är en kriminell person som är GM, och att denna person kände LW genom hennes jobb. De personer jag tänker på bor i boenden som kommunen står för. Sådana finns bland annat på andra sidan vägen.
Ja, det andra mordet kan vara inblandat.
Polisen vet nog allt detta och mycket mer därtill. Speciellt som de gick ut med efterlysningen av kvinnorna och nu senast krattningen

Tack för svar.
Det är oviktigt vem som är gm det viktigaste är att polisen hittar gm vem än det är.

Tror inte det har någon koppling om du tror polisen vet allt det så tror jag dem är kontrollerade. Vet vilket boende du menar men nej tror det kan uteslutas.

Lämnar tipset till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in