2018-10-21, 16:54
Medlem
Sista delen kändes blandad, styckena om Strindberg och om läkemedelspolitik... Höll på att somna medan jag läste.
Mek och elf kändes definitivt lättare.
Citera
2018-10-21, 16:57
Medlem
Noterbart enligt hpguiden.se’s facit är att detta prov enbart verkar ha kommit i en version? Medan provet i våras och förra hösten kom i två, om inte tre, versioner. För att stävja fusket
Citera
2018-10-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xzid1993
Sista delen kändes blandad, styckena om Strindberg och om läkemedelspolitik... Höll på att somna medan jag läste.
Mek och elf kändes definitivt lättare.

Samma här, sjukt tråkig text. Var mycket värre utan sömn denna gång.

Kan någon minnas några ord från verbala delen PP 5?

Minns endast febrilt just nu, vilket jag hade fel på. Borde fan ha vetat att det betyder hetsad(?)
Citera
2018-10-21, 17:06
Medlem
Någon som vågat rätta sitt prov än?

Har rättat verbala delen och det verkar som att jag höjer mig till ca 1,8 där. Helt utan plugg dessutom så det kom som en glad överraskning. Med lite ordträning borde jag kunna ligga stabilt på 1,8-1,9 till nästa prov. Enda skillnaden jag gjorde nu i höst var att öka tempot. Försöka läsa snabbare osv.
Citera
2018-10-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX

Har rättat verbala delen och det verkar som att jag höjer mig till ca 1,8 där. Helt utan plugg dessutom så det kom som en glad överraskning. Med lite ordträning borde jag kunna ligga stabilt på 1,8-1,9 till nästa prov. Enda skillnaden jag gjorde nu i höst var att öka tempot. Försöka läsa snabbare osv.

Var hittar du facit? Ser inget på hpguiden.se.
Citera
2018-10-21, 17:11
Medlem
Tropicanans avatar
Är man diabetiker eller vad fan är grejen, tappade helt fokus och koncentration på pp3.
Det hade nästan lika gärna kunnat stått på japanska och jag hade nog fattat lika mycket.
Ibland har jag fokus och förstår texterna fullt ut, ibland så förstår jag ingenting. pp5 gick bra, pp3 gick sämre..
Citera
2018-10-21, 17:11
Medlem
Citat:

Grattis, grymt ju!
Citera
2018-10-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskplums
Var hittar du facit? Ser inget på hpguiden.se.

https://hpakademin.se/facit-hogskoleprovet/

Små rättningar kan ske under kvällen men annars ligger alla delar ute.
Citera
2018-10-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Är man diabetiker eller vad fan är grejen, tappade helt fokus och koncentration på pp3.
Det hade nästan lika gärna kunnat stått på japanska och jag hade nog fattat lika mycket.
Ibland har jag fokus och förstår texterna fullt ut, ibland så förstår jag ingenting. pp5 gick bra, pp3 gick sämre..

Kände EXAKT likadant, juridik-texten var läskig att ta sig igenom när mitt fokus var på en helt annan plats
Citera
2018-10-21, 17:14
Medlem
kjellouts avatar
Citat:

Vart hittade du facit?
Citera
2018-10-21, 17:15
Medlem
Var inte så mycket pk idag? Både blattars betyg och vad var det nu mer?
Citera
2018-10-21, 17:16
Medlem
När får man reda på provsresultatet om man inte fyllt i det oranga pappret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in