2018-10-20, 09:58
Medlem
Honan6s avatar
Jag har väldigt svårt för att tro på att HD skulle vara ovetande om SD de facto är skyldig. Min inbillning är att hon är väl insatt i hur det ligger till, men att hon måste vara tyst för att inte SD ska göra något hemskt mot henne eller barnen.

Jag tror HD spelar med i skådespelet med SD och längtar efter dagen hon kan bli fri från mannen som förstört hennes liv - antingen genom att han avskrivs som misstänkt eller blir inlåst på livstid. Förståeligt om hon gråter inför arbetskamrater och längtar till ett slut på rådande situation.

När SD anhölls 2:a gången och sedermera häktades, så var HD ute och geocachade till synes obekymrat med S*ll*n. Likaså dagen då SD släpptes ut från häktet. Kanske hon hoppades att han skulle förbli inlåst?

Ni som träffat SD/HD efter mordet, vad upplever ni om/när de ses tillsammans?
Vad håller ihop dem förutom barnen? Hur upplevs deras samspel?
Är de synkade med värme och kärlek till varandra eller hålls ett kyligt avstånd?

SD var i maj övergiven av både LW och HD. Obesvarad kärlek och kanske retsamma meddelanden från LW, kan ha fött en extrem ilska och svartsjuka hos honom. Kärlek och/eller kontrollbehov kan få en normalt vettig människa att helt tappa balansen. Om SD är skyldig och saknar skuld- och skamkänslor, så intalar han sig nog att allt var LW:s fel - att hon helt enkelt fick skylla sig själv. Han är då en mycket farlig person för sin omgivning som av misstag kan få honom att känna sig trängd.
Senast redigerad av Honan6 2018-10-20 kl. 10:01.
Citera
2018-10-20, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ofta har jag haft misstankar om att HD är inblandad i mordet men ditt inlägg övertygar mig om motsatsen. Om hon var inblandad så skulle hon knappast förvänta sig att misstankarna mot SD kommer att skrivas av nu. Den förhoppningen kan hon nog bara ha om hon är totallurad av SD. Jag kan inte tänka mig att det är någon annan än SD som har sagt detta till henne.

Är hon inte inblandad så har hon utan någon som helst egen förskyllan ett helvete med allting och frågan är hur hon kommer att reagera när misstankarna inte skrivs av. Ni får ta väl hand om henne.

Vem som är inblandad eller inte vet vi inget om men HD mår inte bra.

Vi är många som har kontakt med henne och hon har även hennes föräldrar.

Till Carina
Om du tror vi använder våra privata telefoner på arbetstid så tror du fel.
Dem får ligga i skåpet vi får inte ha våra telefoner på oss under arbetstid.
Citera
2018-10-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är du alldeles säker?
Jag tror också att det blir så, även om jag inte är lika
säker som du är.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Nyqvists svar kan ju ha varit på en ledande fråga.
Citera
2018-10-20, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Målnummer är B2705-18 så är det korrekt skrivet.

Förlåt.! Har lagt till ett streck
Citera
2018-10-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Att du/ni upplever mig som manipulativ och liknande är en känsla, den kan jag inte påverka och står er fritt. När det gäller att kalla mig för lögnare kräver nog lite mer av dig/er. Finns det en Ända detalj som jag ljugit om?
Jag har ju outat MV med lögner och dessutom bevisat dessa, men det lämnas utan notering, hen är fortfarande gud.... undrar varför. Kan ni förklara?
Jag har mina betänkligheter vad gäller MV och har så gett uttryck för i tråden.
Men vad Du/Ni skriver "Ända (enda) detalj jag ljugit om" vet vi inte, får heller inga svar från Dig/Er... inte heller vad MV ev ljugit om...

Hur kommer det sig att Du inte svarar på frågan om hur Du/Ni inte känner SD bra, med tanke på så många intima detaljer som avslöjas...?
Citera
2018-10-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Har skrivit av det så på bästa sett.!

Här har du adress telefon nummer så kanske
det inte blir så illa skrivit. Om du läser det direkt från rätten.

Järnvägsgatan 1 A
Telefon 019-166300 Målets nummer B 2705-18

Tack för den info du gett i tråden!
Citera
2018-10-20, 10:58
Medlem
Honan6s avatar
Någon Hjärstabo som sett SD svassa omkring den gråhåriga damens bostad på Rättarevägen?

Jag trodde tidigare att man kunde se ända till FP därifrån, men inser att det kan hon inte ha gjort p g a grönskan som fanns i maj och att det finns en ogräsbeklädd upphöjning (ljudvall) på det obebyggda området mot E20. Däremot kan hon/de klart ha sett och hört en eller flera personer före och kanske efter dådet. Fast den/de som verkligen kan ha hört och sett något är ju paret i 40-årsåldern som bor jämte LW.

Jag kan tänka mig att åklagaren "håller" på de flesta vittnesmål och eventuella tekniska bevis (inom lagens ram) så länge det går, så att inte SD och hans advokat får ta del av det som framkommer under utredningens gång.

Om åkl måste rapportera ngt till TR på måndag 22 okt, så måste de kanske släppa information på något bevis som indikerar SD skyldig eller kan de hålla fortsatt total förundersökningssekretess?
Citera
2018-10-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om du läser mina svar, bortsett från grammatiska klagomål, så hittar ni en röd tråd. Andra klarar av det, så jag tror inte mindre om er.
Och du får gärna tro vad du vill om min könsidenritet, men skriv könsneutralt. Tråden handlar väl inte om detta och konstigt att du raljerar om det.
Din/dina identiteter vad gäller kön är rätt ointressant... EGT har skrivit att Ni är fler som skriver... kan vara vilket som beroende på vilken läggning man har.
Men... var är den röda tråden som Du/Ni skriver om... vad gäller misstänkt GM är Du/Ni allt ifrån 80-20 till 20-80... procent.
Citera
2018-10-20, 11:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är klart att du har!
Om jag frågar dig om vad du kommer att tänka på när jag skriver ordet KNUTBY
-vad säger du då?

Gissningsvis blir det: "Javisst ja! PASSION! SEX! MORD!

Så det har faktiskt hänt förr. Fast jag säger INTE att Hjärsta är det nya Knutby. Jag säger inte heller att SD är en mördare. För till skillnad från låtsasdetektiven Holmes, så är jag inte förblindad av hat och fanatism. Inte heller uppmuntrar jag folk till att misshandla folk jag finner vara misshagliga.
Inte heller skriver jag att LW skulle vara Hjärstas svar på Åsa Waldau. Men karismatiska, det är de båda två.
Enligt dig kände du inte LW. Om det varit, låt säga din dotter eller syster som blivit brutalt mördad, hur hade du känt gentemot en misstänkt GM som dessutom varit anmäld av offret?
Det är lätt att döma hur andra reagerar utan att man varit i samma sits. Jag vet hur jag hade känt och velat göra med MGM i alla fall.
Citera
2018-10-20, 11:46
Bannlyst
Min egen spekulation

EGT kan ju faktiskt ha starka känslor för SD för att EGT skriver om partner behöver det inte vara sant.
EGT kan då vara rädd om nu SD är GM att han får ett långt straff och besöken träffar blir få.

EGT har utryckt sig om SD.s sexliv på ett sett som inte behöver vara sant.
Har svårt att tro att man känner någon så som EGT skriver om SD att det är mer än ytligt bekantskap EGT ändrar sig hela tiden.

EGT kan vara ledsen att SD nu hänger med HD och dem kanske inte kan träffas så mycket nu. Och känner sig sviken av SD och önskar bara att SD ska avskrivas.

Och väntar på att HD inte ska hänga så mycket mer med SD.
Oavsett bor HD själv så träffas kan dem men SD vågar kanske inte nu.

Därför känner EGT sig sviken och vill hitta andra gm och dra ljuset från den MGM för EGT vill inte förlora SD.

EGT har ju även skrivit att den sett SD.s
könsorgan och beskriver organet.

Att EGT skriver så kan bero på starka känslor till SD mer än vänskap.

SD verkar vara en man som har många vänner men bara EGT som med hjärta och själ sprider sitt rop om hur alla ljuger om SD och vill svartmåla SD.

Vem vill läsa att någon svartmålar och tror den kan mördat någon. När den kanske älskar den.

Man vill ju bara höra positiva saker om
den man älskar.
Citera
2018-10-20, 12:16
Medlem
Ang ärender i TR i morgon den 22/10..
Innebär det att SD och vi i morgon kommer få veta om han kvarstår eller avskrivs som MGM?
Citera
2018-10-20, 12:26
Medlem
Darkwinds avatar
Självklart kommer han avskrivas (om det nu är det saken gäller). Han borde skrivits av tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in