2018-10-19, 21:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Detta har jag ganska väl skrivit om, flera gånger, och andra förstod ganska exakt vår relation med varandra. Om du/ni tycker att det är ett motsatsförhållande det du tar upp ovan, så är du/ni ganska inskränkta i era liv och relationer.

Det var en inläggare som svarade åt er med en ganska bra liknelse: Vissa av era grannar träffar ni ett par gånger i veckan och säger hej. Ett par gånger om året träffas ni över en middag. Vissa av grannarna skrattar ni med, är på samma nivå, umgås lite mer med, går på någon utställning.
Men KÄNNER ni dom?
Jag skulle iaf kunna beskriva relationen konsekvent. Du hoppar däremot mellan ytterligheter.

Ingen av mina grannar har heller exponerat drulen för mig eller berättat om sex med andra grannar.
Citera
2018-10-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Är det så att i din värld så räcker det att vara misstänkt för mord för att man skall utsättas för grov misshandel?

Hoppas du inte tar alltför illa upp om jag börjar se dig som en presumtiv anförare av en lynchmobb.
Får en bild av att du skulle passat väldigt bra, iklädd en karakteristisk vit klädsel, i den amerikanska Södern..

Glömde du detta :

För att SD:
Misshandlat LW
Ofredat LW

Eller det kanske inte känns viktigt för dig.
Ja, är SD skyldig skulle jag vilja vara den första att hissa upp honom. Vad skulle du göra, pussa och förlåta? Misshandlar och ofredar du kvinnor också? Din gemensamma hobby med SD?
Citera
2018-10-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vet EGT ifall SD ska till FAD om två veckor och utsätta sig för 500 cachare? Risken finns att det blir kalabalik i Sundsvall...
Inte alla är titta ned i golvet typer, och inte alla är ryggradslösa som JG.
Kan bli intressant då JH mfl säkert ska dit och jag gissar att ingen skulle lyfta ett finger om SD åker på gängstryk.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Håller fortfarande fast vid det. Vad är det så svårt att förstår, att min KÄNSLA är att det är nått som inte känns rätt med händelseförloppet med SD som GM. Det betyder inte att det inte är SD.
Det finns aspekter som passar in med SD som GM i det tänkta händelseförloppet, det är väl inget jag förnekar?!

Varför ska jag inte få skriva om mina tankar och funderingar kring gärningen?

Andra väver in långa texter med otroliga tänkbara och långsökta motivbilder, gång på gång och med nya infallsvinklar. Det applåderas högt, utan tanke på logik eller att det grundas på rena gissningar.

Du får skriva vad du vill, det är ett ganska fritt forum. Men det behöver inte betyda att jag tror på eller håller med dig.
Du håller inte med om att SD använt våld mot LW, eller ofredandet... och det stör mig.

Det märks också tydligt när du väljer att selektera, inte svara. Som på ovan, ska du dit förresten?
Citera
2018-10-19, 22:07
Medlem
Citat:
Vet EGT ifall SD ska till FAD om två veckor och utsätta sig för 500 cachare? Risken finns att det blir kalabalik i Sundsvall...
Inte alla är titta ned i golvet typer, och inte alla är ryggradslösa som JG.
Kan bli intressant då JH mfl säkert ska dit och jag gissar att ingen skulle lyfta ett finger om SD åker på gängstryk.

Eller så tänker folk: Nu har polisen grandskat honom minutiöst i fem månader, utan
att hitta något som dom kan låsa in honom för, han kanske inte är en mördare.

Förövrigt så beror mycket på hur han beter sig, beter han sig som en
skit blir han behandlad som en skit, men varför skulle han göra det.
Det visar sig.

Jag hoppas han är skyldig annars är det synd om honom, som
han har framställts både här och i media.
Citera
2018-10-19, 22:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Förlåt, men det börjar faktiskt knyta sig i magen av att bara se på när människor mobbas och kränks på det här sättet. Jag tycker det går för långt. Oavsett var man står i sakfrågan kan vi väl försöka bemöta varandra på ett någorlunda respektfullt sätt?
Jag hör till de som misstänker SD och har flera gånger sagt ifrån när offret (och de som skyddar henne) kränks.
Men den här tråden kan inte heller handla om att diskutera vilken hemsk människa EGT är. Det är liksom inte okej.
Så otroligt mycket hat i omlopp just nu, och misstankar riktade mot andra postare. Från båda håll. Någonstans måste man acceptera att alla inte har samma värderingar och åsikter, det enda vi kan styra över är hur vi väljer att bemöta det.

Äntligen ett förnuftigt inlägg på många veckor.
Jag har heller inte förstått varför olika åsikter orsakar så mycket hat mot skribenter. Varför låter man det ta fokus ifrån själva fallet?

Visserligen är denna tråd en guldgruva för mig men även jag har svårt att förklara varför man hatar varandra istället för att fokusera åtminstone lite mer på trådens ämne och inte låta sig provoceras av varandras olikheter.
Citera
2018-10-19, 22:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
1. Vad vill du komma fram till med detta inlägg och hur har det med LWs mord att göra?

2. Menar du att hennes "syndiga leverne" skulle vara orsak till hennes död? Annars är ju frågan helt OfT.

3. Vem som har syndat mest av SD och LW, och vem i tråden som har mest rätt i den frågan har inget med mordet att göra. Du kan länka hur många trådar som helst och i den sakfrågan kommer du aldrig att få svar. Det finns hur många svar på frågan som människor.

Det viktiga är att se om de kontakter LW hade har inneburit någon riskfaktor för henne. Då får man inte bara kartlägga LWs liv, utan också de personerna som är aktuella. Perspektivet är då- utifrån de involverades liv, personlighet och normer mm.

Vad vi tycker i frågan är oväsentligt. Det är de inblandades och ev misstänktas motivbild som ska kartläggas.

4. För en gärningsman kan ju t ex LWs som du kallar det syndiga otuktiga leverne (vilket jag har en helt annan uppfattning om än du) vara helt oväsentligt. Kanske var det hennes pengar han ville åt. Bara ett exempel, inte en teori.

5. Motivet är en del av pusslet och man behöver inte alltid ens förstå motivet om man har andra bevis.

6. Under en förundersökning gör man en noggrann kartläggning av mordoffret. Det är självklart att man utreder vilka kontaktytor offret haft och om någon av dessa innefattat några konflikter eller andra områden som skulle kunna innebära.

7. Tror du att kyrkan eller någon som anser att hennes sätt att leva har med hennes död att göra? Eller att någon som tyckte att hon "levde ett syndigt liv"?

8. Har hennes församling föraktfullt vänt henne ryggen????
Vet du det och hur?
Hoppas du inte misstycker jag gav mig ohämmad frihet att numrera och spalta upp ditt inlägg för att förtydliga mina svar.

1. Är vi överens om att mordet troligen är ett mord i nära relation så går med bestämdhet inte LWs leverne ignoreras.

2. NEJ, jag anser inte hennes syndiga leverna är orsaken till till hennes död. Jag anser hennes citat : exempellösa otrohets scenario kunnat ge mördaren ett icke osannolikt motiv.

3. NEJ det är ingen tävling vem som "syndat" mest men att dom har idkat könskärlek har i högsta grad med mordet att göra.

4 . NEJ,Jag har inte i "kallat LWs leverne varken syndigt (denna gång) eller otuktigt. Denna urkund på mig befläckad falsk vittnesbörd har du orätt tagit från min bifogade text från Bibeln Hebreus: 13:4 undertill.

Äktenskapet skall hållas i ära bland alla och den äkta sängen bevaras obefläckad. Ty otuktiga och äktenskapsbrytare skall Gud döma.” (Heb 13:4)
https://aktivkristendom.se/vad-sager-bibeln-om-otrohet

5 . I fallet Wesström är det av synnerlig vikt att motivbilden övertygar rätten emedan det ser ut att utvecklas till ett indiciemål.

6. Riktigt men såna skändliga, hysch, hysch, saker ska väl sopas under mattan här vad?

7. Absolut. Det är min övertygelse "att någon i kyrkan tyckte hon levde ett syndigt liv."

8. Ordet "föraktfullt" var ett förhastat och oberättat påstående och bes om ursäkt för. Annars hyser jag den åsikten att det är en skymf att inte se LW som den kompletta kvinna hon faktiskt var.

F.ö. Din replik exemplifierar exakt den illaluktande unkna filt av tystnadskultur jag i mitt replikerade inlägg vänder mig okuvligt emot..
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-19 kl. 22:59.
Citera
2018-10-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Var har du hittst den bilden? Är den SDs?
Den finns på den geocatchsidan men visste inte hur jag länkar. Ska se om jag reder ut det.
Citera
2018-10-19, 22:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Såvitt jag ser finns inget av ovanstående som förhandlingspunkt den 22/10.

Det finns t.ex. grov smuggling, grov våldtäkt, narkotikabrott, vårdnad av barn, 3 konkurser.

Måste det handla om en förhandling? Kan det inte vara ett domslut som ska komma den 22/10?
Citera
2018-10-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nej du har verkligen INTE svarat på den frågan.
Ena inlägget känner du SD, ni umgås, är på samma nivå, ni kan skratta ihop.

Sedan helt plötsligt känner du inte alls SD personligen.

Kan du inte bara svara på hur det egentligen ligger till?
Varför ändrar du dig?
Jag tycker inte det är så konstigt. Antagligen har hon/han sagt lite för mycket tidigare men vill vara anonym. Med tanke på att MGM säkert läser i tråden vill hen inte outa sig. Om han nu är skyldig är det en farlig person som går fri.
Varför pressa så mycket med risk för att avslöjas.
Citera
2018-10-19, 22:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Förlåt, men det börjar faktiskt knyta sig i magen av att bara se på när människor mobbas och kränks på det här sättet. Jag tycker det går för långt. Oavsett var man står i sakfrågan kan vi väl försöka bemöta varandra på ett någorlunda respektfullt sätt?
Jag hör till de som misstänker SD och har flera gånger sagt ifrån när offret (och de som skyddar henne) kränks.
Men den här tråden kan inte heller handla om att diskutera vilken hemsk människa EGT är. Det är liksom inte okej.
Så otroligt mycket hat i omlopp just nu, och misstankar riktade mot andra postare. Från båda håll. Någonstans måste man acceptera att alla inte har samma värderingar och åsikter, det enda vi kan styra över är hur vi väljer att bemöta det.

Flashback har inte alltför sällan en väldigt hård ton. Det är förmodligen inget någon kommer att kunna ändra på. Men att kalla det att EGT blir mobbad, det tycker jag är att förminska de som blivit utsatt för riktig mobbing. Ingen tvingar hen att vara så aktiv härinne som hen är. Jag kan bara tala för mig själv nu, men jag vägrar att låta EGT:s manipulativa villfarelser och lögner stå oemotsagda. Den som går in i leken, får leken tåla helt enkelt. Jag saknar respekt för denna person EGT. Kanske det kan ändra sig i framtiden. Men då krävs det en ordentlig förändring från andra sidan. Annars lär jag inte kunna bete mig särskilt respektfullt mot EGT heller.
Citera
2018-10-19, 22:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Nu ljuger pigan.....igen.

En kriminalsökhund markerar kroppsvätskor så den kan även markera tex blod och sperma.

Att du inte fattar är uppenbart.

Nix jag ljuger inte. Spermahund och blodhund är två separata hundar med enbart dessa specialområden. Alltså en hund är tränad att enbart söka och markera för sperma.

Läs på innan du kallar mig för lögnare. Jag skriver aldrig fakta som inte är sann, det går utanför min etik.

Du förstår väl att en vetenskapsmännisna skulle ALDRIG skriva osann fakta eftersom andra kommer lätt att kunna kontrollera ens fakta och ens rykte står på spel om man blir påkommen med lögner. Skärpning på dig!

En ursäkt, tack. Oacceptabelt förtala människor genom att kalla dem lögnare m.m, innan man kollat upp informationen och säkerställt till 100% att hen ljuger!
Senast redigerad av Rosamund 2018-10-19 kl. 23:04.
Citera
2018-10-19, 23:04
Medlem
Citat:
Glömde du detta :

För att SD:
Misshandlat LW
Ofredat LW

Eller det kanske inte känns viktigt för dig.
Ja, är SD skyldig skulle jag vilja vara den första att hissa upp honom. Vad skulle du göra, pussa och förlåta? Misshandlar och ofredar du kvinnor också? Din gemensamma hobby med SD?
Du är medveten om att i den händelse att SD skulle dö av, som det heter: annans handaverkan, du då antagligen skulle bli 'prime suspect'?

OnT: Finns det hos dig öht nån annan misstänkt för mordet på LW än just SD?
Hur är det med HD? UW? JG? -är de inte möjliga gärningspersoner i din värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in