Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
1. Vad vill du komma fram till med detta inlägg och hur har det med LWs mord att göra?
2. Menar du att hennes "syndiga leverne" skulle vara orsak till hennes död? Annars är ju frågan helt OfT.
3. Vem som har syndat mest av SD och LW, och vem i tråden som har mest rätt i den frågan har inget med mordet att göra. Du kan länka hur många trådar som helst och i den sakfrågan kommer du aldrig att få svar. Det finns hur många svar på frågan som människor.
Det viktiga är att se om de kontakter LW hade har inneburit någon riskfaktor för henne. Då får man inte bara kartlägga LWs liv, utan också de personerna som är aktuella. Perspektivet är då- utifrån de involverades liv, personlighet och normer mm.
Vad vi tycker i frågan är oväsentligt. Det är de inblandades och ev misstänktas motivbild som ska kartläggas.
4. För en gärningsman kan ju t ex LWs som du kallar det syndiga otuktiga leverne (vilket jag har en helt annan uppfattning om än du) vara helt oväsentligt. Kanske var det hennes pengar han ville åt. Bara ett exempel, inte en teori.
5. Motivet är en del av pusslet och man behöver inte alltid ens förstå motivet om man har andra bevis.
6. Under en förundersökning gör man en noggrann kartläggning av mordoffret. Det är självklart att man utreder vilka kontaktytor offret haft och om någon av dessa innefattat några konflikter eller andra områden som skulle kunna innebära.
7. Tror du att kyrkan eller någon som anser att hennes sätt att leva har med hennes död att göra? Eller att någon som tyckte att hon "levde ett syndigt liv"?
8. Har hennes församling föraktfullt vänt henne ryggen????
Vet du det och hur?
Hoppas du inte misstycker jag gav mig ohämmad frihet att numrera och spalta upp ditt inlägg för att förtydliga mina svar.
1. Är vi överens om att mordet troligen är ett mord i nära relation så går med bestämdhet inte LWs leverne ignoreras.
2. NEJ, jag anser
inte hennes
syndiga leverna är orsaken till till hennes död. Jag anser hennes citat :
exempellösa otrohets scenario kunnat ge
mördaren ett icke osannolikt motiv.
3. NEJ det är ingen tävling vem som "syndat" mest men att dom har idkat könskärlek har i högsta grad med mordet att göra.
4 . NEJ,Jag har inte i "kallat LWs leverne varken syndigt (denna gång) eller otuktigt. Denna urkund på mig befläckad falsk vittnesbörd har du orätt tagit från min bifogade text från Bibeln Hebreus: 13:4 undertill.
“
Äktenskapet skall hållas i ära bland alla och den äkta sängen bevaras obefläckad. Ty otuktiga och äktenskapsbrytare skall Gud döma.” (Heb 13:4)
https://aktivkristendom.se/vad-sager-bibeln-om-otrohet
5 . I fallet Wesström är det av synnerlig vikt att motivbilden övertygar rätten emedan det
ser ut att utvecklas till ett indiciemål.
6. Riktigt men såna skändliga, hysch, hysch, saker ska väl sopas under mattan här vad?
7. Absolut. Det är min övertygelse "att någon i kyrkan tyckte hon levde ett syndigt liv."
8. Ordet "föraktfullt" var ett förhastat och oberättat påstående och bes om ursäkt för. Annars hyser jag den åsikten att det är en skymf att inte se LW som den kompletta kvinna hon faktiskt var.
F.ö. Din replik exemplifierar exakt den illaluktande unkna filt av tystnadskultur jag i mitt replikerade inlägg vänder mig okuvligt emot..