Citat:
Ursprungligen postat av
Osiris123
Jag tror faktiskt att det året jag tillbringade min tid där var första året de försökte med kvinnor. Som jag ser det så är det absolut ingen plats för en kvinna och ej heller för många män. Ang Lasson finns det mycket att läsa om hette tidigare Larsson men bytte namn till Lasson gjorde två vändor i främlingslegionen och lite utav en legendar på K4 Prickskytt om jag inte missminner mig. Var Major sedan degraderad till Kapten efter bråk i bastun.....skitsamma legendarer har många historier

Jag har hört att man testade någon gång på 90-talet så det är inte omöjligt, met var under nedläggningshysterin på 2000-talet som det började på allvar. K4 ansågs som ett sånt här otäckt och hemskt förband av politikerna så det var nedläggningshotat. Något jävla geni fick idén att om man slutade vara macho och blev mer PK (bästa sätt: kvinnor) så skulle man klara sig. 2006 och 2009 kvoterades kvinnor in och när ingen klarade utbildningen trots lättnader började man ändra/förenkla kraven successivt. Är säker på att detta fortsatt men man fick så mycket kritik 2009 att man aldrig mer talade högt om det.
Säkert finns det fortfarande många bra soldater och utbildare på K4, men enheten har definitivt lidit av den politiska korrektheten.