2018-10-13, 17:33
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigeLukas
Jag kan inte låta bli att fascineras över hur genomgående usla nationella är på att skaffa och behålla lokaler. Nazistgården i Tråvad, NU:s lokaler i Stockholm, är det verkligen allt? Den enligt egen utsago största och ledande nationella organisationen i Sverige försöker köpa en gammal IOGT-lokal i Sunnansjö och misslyckas kapitalt. Så mycket för den fanatismen och offerviljan. Hur svårt kan det vara att agera bulvan och köpa ett sketet rivningsobjekt?
Samtidigt har varenda invandrarförening i varenda liten håla en egen källarlokal - om inte något bättre. Om 5-10 grabbar/gubbar har ett motorintresse så går det inte många månader förrän de har samlat ihop till en verkstadslokal som snabbt kompletteras med uppehållsrum och festlokal. Nationella däremot, ett drygt tusental har uppenbarligen intresse i att få något eget men efter snart ett år är ingen lokal på plats och resterande "nationella" hånar, ifrågasätter och villigt sväljer vänsterns alla uppviglingsförsök.
Det är skamligt.
I Stockholm ska det ju finnas en schysst lägenhet där stor-rasister träffas och har sköj:

"senare bjöds jag med upp till den lägenhet som i de här kretsarna kallas för högkvarteret.

Det är en stor våning i centrala Stockholm som kommit att bli en samlingspunkt för olika högerextrema nätverk och personer; allt från avhoppade SD-politiker till NMR-anhängare och ledare för Nordisk alternativhöger.
"

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/uppdrag-gransknings-reporter-min-vag-in-i-extremhogern

Finns säkert fler lokaler som inte gemene man känner till.

Om nazister kan ha en festvåning i centrala Stockholm där de på regelbunden basis dricker sig fulla, då är det väl inte helt otänkbart att DFS kan köpa ett fallfärdigt renoveringsobjekt där de träffas på lördagar och har en bokcirkel, kafferep och predikningar av Magnus?

Problemet med DFS är väl att få av dess medlemmar är särskilt hängivna. Nu var det väl typ 6 st medlemmar som skulle upptas som "aktiva medlemmar"? Eller något i den stilen. Resten betalar glatt sin hunka i medlemsavgift, lyssnar på det heliga ordet från Dans mun i Radio Svegot, läser Magnus skrifter, och nöjer sig med det. Jämför det med en 1% MC-klubb där medlemmarna ger sina liv för klubben, där de skaffar sig en klubblokal med mycket färre medlemmar.
Citera
2018-10-13, 17:38
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Sant, blir ju lite lustigt när föreningen bara existerat i tre månader. Vilket det gjort vid första årsmötet. Blir mer struktur och översiktligt på nästa möte då det gäller 12 månader.
Vid nästa årsmöte kanske de betalar Magnus för att flytta hem till Sverige och samtidigt köper Conrads gaming-utrustning (F1-stol, speldator, VR-hjälm, osv) för 50 lakan vardera. Ingenting verkar omöjligt i den föreningen, efter att de "köpt" Dans studioutrustning som (1) står hemma hos Dan och (2) bara Dan får använda.
Citera
2018-10-14, 08:25
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vid nästa årsmöte kanske de betalar Magnus för att flytta hem till Sverige och samtidigt köper Conrads gaming-utrustning (F1-stol, speldator, VR-hjälm, osv) för 50 lakan vardera. Ingenting verkar omöjligt i den föreningen, efter att de "köpt" Dans studioutrustning som (1) står hemma hos Dan och (2) bara Dan får använda.

Någon bonus ska arbetarna få också^^
Man får lägga in en motion om att det ska genomgå en inventering varje år, på så sätt får man koll vad föreningen äger och förvaltar i form av lösören.
Citera
2018-10-14, 09:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Någon bonus ska arbetarna få också^^
Man får lägga in en motion om att det ska genomgå en inventering varje år, på så sätt får man koll vad föreningen äger och förvaltar i form av lösören.
De plockar redan ut en okänt stor lön.
Citera
2018-10-14, 19:10
Medlem
Red-Right-Hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar

https://www.svenskfast.se/kommersiellt/vastmanland/fagersta/angelsberg/angelsberg/angelsbergsvagen-30/200045

https://www.google.com/search?q=%C3%A4ngelsbergs+station&client=ms-android-samsung&source=android-browser&prmd=mivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a hUKEwjHguPn7_vdAhVIEiwKHc_XBOUQ_AUICigC&biw=360&bi h=512&dpr=2

Denna vackra fastighet hade varit ypperligt för för ändamålet, även den i Mellansverige. Så klart det finns bra objekt gäller bara att ha pengarna redo den dagen det ska läggas bud.

Jag gillar de du lyckats hitta, helt fantastiska exemplar. Ett problem bara som jag kan komma på är att Svegotologerna söker något avskilt, om jag minns rätt?
Citera
2018-10-14, 19:38
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Right-Hand
Jag gillar de du lyckats hitta, helt fantastiska exemplar. Ett problem bara som jag kan komma på är att Svegotologerna söker något avskilt, om jag minns rätt?

Hur många miljoner skulle det krävas att få den kåken i skick? 2 utöver den miljon det kostar kanske.
Citera
2018-10-14, 20:45
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hur många miljoner skulle det krävas att få den kåken i skick? 2 utöver den miljon det kostar kanske.

Aboslut inte det första som jag länkade till, hela fastighetsbeståndet verkade vara i utmärkt skick. Dock är det troligtvis sålt nu, men det var ett lysande exempel på att det finns guldkorn att få tag i.
Citera
2018-10-15, 12:59
Medlem
Kattenxs avatar
Fortfarande ingen som kan redogöra för vad som sades på presskonferansen?
Citera
2018-10-15, 20:06
Medlem
Red-Right-Hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C

Svårt att svara på, antingen det, eller så köper dom ett hus för betydligt mindre än 1 mille. Något för 700.000 sedan spendera 300.000 på renoveringen, mer logiskt kanske.
Citera
2018-10-16, 11:01
Medlem
Offerviljas avatar
Nu vet jag inte vad de pratade om i programmet, men en kul kommentar av Det fria Sveriges ordförande i Radio Svegot-chatten under dagens sändning:

Ja, eller tro att de är "första vågens dissidenter"

Dan Eriksson hatar Ingrid Sionistqvist nuförtiden!

Mitt hat till Ingrid Sionistqvist är så starkt att jag inte klarar av att leva ett normalt liv. Dan Eriksson känner jag dock att jag börjar hata mindre och mindre. Ibland kan jag till och med skämmas lite grann över att jag ilsket har kallat honom för samegubbe. Inte ser han så samisk ut. Dan Eriksson är ju James Dean Bradfield i Manic Street Preachers. Den här organisationens ordförande är i grunden en fin snubbe. Vi måste försöka glömma galenskapen med Ingrid Kontrajihadistqvist och Integrations-Maria nu. Den lilla perversa bajsmannen går det kanske att stå ut med.
Citera
2018-10-16, 23:51
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Fortfarande ingen som kan redogöra för vad som sades på presskonferansen?

Det var mer av en föreläsning för personer som har fått upp intresset för föreningen. Mycket var inriktat på den demografiska utvecklingen i Sverige. Att vi går mot bekymmersamma tider och att vi kommer att behöva vara förberedda. Hur det ser ut i andra länder, hur framtiden kan tänkas se ut.

Sen en förklaring vad föreningen har för visioner, det var nog ganska svepande. Ordna kapital, mötesplatser, kris-hantering, samarbeten.

Är man en insatt nationalist så var det ingen nytt under solen. Som sagt, det är menat som en introduktion för föreningen. Något för nya medlemmar och intresserade, tanken är att detta ska förfinas och sen anordnas titt som tätt.
Citera
2018-10-19, 16:04
Medlem
Vredenselds avatar
Insamlingen har närmat sig slutspurten nu

* 271 111,67 kr, 2017-12-31.
* 442 259,80 kr, 2018-03-11.
* 475 620,00 kr, 2018-04-07.
* 569 100,00 kr, 2018-06-06.
* 664 122,00 kr, 2018-08-04.
* 813 250,00 kr, 2018-09-20.
* 916 000,00 kr, 2018-10-19.