2018-10-18, 22:33
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack till dig också. Måste ha missat det i middagsbestyren. Ber om ursäkt för det.
Läser ofta dina inlägg med nöje, även om det tar lite tid.
Bävar för hur tråden kommer att växa till gigantiska proportioner om det kommer en häktning/åtal. På tal om drunkna...

Ingen fara! Inte specifikt riktat till dig eller någon utan ville mest förstärka detta med uppgifterna om nicket. När jag googlade på det och fann LWs olika inlägg i diverse sociala medier så påmindes man verkligen om hur hemskt det är och att det mord vi diskuterar är på en människa som kunnat vara vem som helst av oss. Så aktiv mitt i livets villervalla och full av livsglädje, entuasiasm och åsikter. Det blir så sorgligt när man läser på Utsidan t ex hur mycket hon ville göra och såg fram emot och så kommer någon samvetslös idiot och tar hennes framtid. Förstår inte hur GM kan leva med vad hen gjort. Jag hoppas att hen vaknar upp imorgon med ett samvete som straff och tar sitt förnuft till fånga.
Citera
2018-10-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du bör nog justera din text rätt mycket om det är så att MV inte uttalat sig så konkret. "Indikationer på att det inte skett i affekt" och "någon form av planering" blir inte att Örebropolisen VET att mordet var planerat!
Istället för att börja justera min text, väljer jag att följa mitt förnuft och det borde jag gjort redan från början.
Mitt förnuft säger mig att MV är en opålitlig källa, en skvallrare som inte har som främsta intresse att rättvisa skall skipas, utan gillar att glassa omkring. Skall undvika vederbörande.

Tycker du min metafor där jag placerade MV som husse till de väntande vovvarna var misslyckad?
Citera
2018-10-18, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Blodiga kläder var spekulationer från början... inte jag!
Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där. Det är inte jag som spekulerar i den frågan, jag spekulerar i frågan om åklagaren gått på den linjen...

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag har förstått på dina antydningar i tidigare inlägg att blod från Lena återfunnits hos SD. Och du verkar veta mer än oss andra om SDs förehavanden. Samtidigt har du förnekat att du är vän IRL. Vill inte spekulera mera pga anonymitet, men för mig förefaller det som du företräder SD på ett eller annat sätt. Du kom in i tråden (och flashback) i samma veva som han häktades.

Citat:
Försökte sätta mig in i den situationen och vet inte riktigt hur och vad man skulle säga, framför allt inte var...
På ett event? I tidningen? Här på FB?
Vad säger man om man är oskyldig? Hur tas det emot?
Vi vet ju det, för han har ju sagt det vis sin advokat, och ingen tror honom..:

Citat:
Om man läser vad han säger så låter det inte som han har en teori mot någon person. Jag TROR att han kanske tänker på nått inom geocaching. ”Det är inget hokus pokus”, sa han väl, typ?

Citat:
Jag har känslan och till viss del fått det bekräftat att polisen är ganska, upp till väldigt, säkra på att dom har rätt MGM.

Av det jag vet känns det inte tryggt, känns tunt, så jag tror och hoppas dom har mer på SD än det jag fått utsipprat.
Vad jag menar är att OM SD inte är GM så har dom tappat massa momentum.

Min känsla var initialt att det fanns väldiga hål i händelseförlopp och motivbild. Nu under resan har många saker klargjorts. Vissa delar pekar entydigt på SD, andra omöjliggör honom.

Hoppas nu att mördaren snart är fast och erkänner, oavsett vem det är.

Citat:
Jag har känslan och till viss del fått det bekräftat att polisen är ganska, upp till väldigt, säkra på att dom har rätt MGM.

Av det jag vet känns det inte tryggt, känns tunt, så jag tror och hoppas dom har mer på SD än det jag fått utsipprat.

Min känsla var initialt att det fanns väldiga hål i händelseförlopp och motivbild. Nu under resan har många saker klargjorts. Vissa delar pekar entydigt på SD, andra omöjliggör honom.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Skulle vara bra om dina teorier inte bara bygger på dina egna uppgifter, att ni har pratat med honom i telefonen.

Citat:
Känner honom inte personligen, så nej.
Mina teorier kan väl bygga på egna teorier om ufo om så? Varför ska jag inte få skriva ned det som tillkommit mig?
Både det jag läser i deras loggar (alltså deras egna ord), vad vänner sagt och skrivit och vad jag själv upplevt...?!

Visste inte att kravet är att jag pratat med honom själv... och att det då bara gäller mig...???

Citat:
Detta kan jag med bekräfta nu när det uppgiften är ute. Det är detta polisen tagit fasta på bl.a. (tror det finns ett tios från familjen mot SD vid försvinnandet med, OBS TROR!).

Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Men EGT, förstår du inte att de tog in honom för att han inte skulle förstöra / göra av med bevis?
Sen tycker jag att det är bedrövligt och ganska desperat av dig att du försöker skydda SD till vilket pris som helst. Troligtvis är han en mördare och troligtvis kände även du Lena. Du vet alltså att han har haft kontakt med Lena, ändå försöker du hitta alternativa gärningsmän.

Citat:
Dom var vänner, men efter anmälan fick geocacharna i Örebro välja sida sägs det.
Med relation menar jag mer än vän... ursäkta nomenklaturens dubbelbottning.

Citat:
Varken jag eller partnern geocachar med någon av dom på det sättet (gör resor o.d)

EGT det är super svårt att få en bild när
du i enna stunden inte känner SD och HD.

Nästa stund resor ni och du har till och
med skrivit att du skymtat MGM könsorgan.

Du har 3 kontakter i polishuset också
skriver du.

Det svarta vem är hon är det BO eller en annan
kvinna?

Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där.
Citera
2018-10-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ajaja. Vad är det för jädra trams från din sida att påstå att ”MV PÅSTÅR att polisen VET”.

Att du ideligen hytter med pekpinnen så fort någons åsikt inte sammanfaller med din är illa nog. Men att gravt överdriva för att svartmåla en annan skribent...
Fy skäms på dej Carina

Din trovärdighetsfaktor är i starkt dalande.

MV skrev Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.”

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Nu är det väl knappast min trovärdighets-faktor som skulle kunna dala? Du menar väl trovärdighet?

Hursomhelst tror jag att jag förstår vad du är ute efter. Men till skillnad från många andra här i tråden, driver jag inga teser. Mina påståenden, ofta tvärsäkra, handlar företrädesvis om att försöka skydda privatpersoners rätt till integritet.
Jag vet inte om det är SD eller HD eller UW eller nån annan, helt utomstående, som mördat LW. Mitt intresse ligger inte i att föra fram ditten eller datten som skulle tala för eller emot den eller den som gärningsperson. Men här i tråden pågår ett formligt drev mot SD och det anser jag vara fel att hålla på med. Han är en privatperson och är varken dömd för otrohet eller mord.

Att jag för fram den sortens kritik lär inte handla om min [ev] trovärdighet. Det handlar om. att försöka uppträda med värdighet. Där misslyckas givetvis även jag, som ännu inte uppnått full färdighet..
Citera
2018-10-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Då fick du kanske också besked vad det handlar om på måndag.
Nä, och jag frågade.
Måste erkänna att du har en snygg exit om det bara strunt:
”Det var HD som sa det, men hon ljög väl som vanligt!”

Du skulle vinna i förtroende om specificerade vad det var frågan om.
Citera
2018-10-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ingen fara! Inte specifikt riktat till dig eller någon utan ville mest förstärka detta med uppgifterna om nicket. När jag googlade på det och fann LWs olika inlägg i diverse sociala medier så påmindes man verkligen om hur hemskt det är och att det mord vi diskuterar är på en människa som kunnat vara vem som helst av oss. Så aktiv mitt i livets villervalla och full av livsglädje, entuasiasm och åsikter. Det blir så sorgligt när man läser på Utsidan t ex hur mycket hon ville göra och såg fram emot och så kommer någon samvetslös idiot och tar hennes framtid. Förstår inte hur GM kan leva med vad hen gjort. Jag hoppas att hen vaknar upp imorgon med ett samvete som straff och tar sitt förnuft till fånga.

Tack för att du påminner oss om det djupt tragiska i mordet av en energifull kvinna mitt i livet med så många planer för framtiden, för sig liksom sina uppväxande barn. Det lämnade så många i evig sorg för resten av livet.

Tankarna går särskilt till främst de moderlösa barnen och de anhöriga. Men även alla vänner som saknar Lena! All styrka till er!
Citera
2018-10-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja de markerar för likdoften vilket är det enda de är tränade att markera för. De andra hundarna ska markera för sitt specifika spårområde och strunta i andra dofter de känner av.

Här användes uppenbarligen inga likhundar. Fattar inte varför man inte tog in flera sorters hundar, vanlig sökhund och likhund. Ni skickar sådan hund ända till Danmark men inte till Örebro. Sjukt dåligt.

Nu ljuger pigan.....igen.

En kriminalsökhund markerar kroppsvätskor så den kan även markera tex blod och sperma.

Att du inte fattar är uppenbart.
Citera
2018-10-18, 23:57
Medlem
Citat:
EGT det är super svårt att få en bild när
du i enna stunden inte känner SD och HD.

Nästa stund resor ni och du har till och
med skrivit att du skymtat MGM könsorgan.

Du har 3 kontakter i polishuset också
skriver du.

kvinna?

Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där.
Titta på frågan till 5:e citatet och även returfrågan/svaret, och sen 2:a kommentaren på 7:e citatet så får du svar.
Citera
2018-10-18, 23:57
Bannlyst
Citat:
Nä, och jag frågade.
Måste erkänna att du har en snygg exit om det bara strunt:
”Det var HD som sa det, men hon ljög väl som vanligt!”

Du skulle vinna i förtroende om specificerade vad det var frågan om.

Eftersom du inte läst pappren så får
du kanske avvakta att bedömma rättens
uppgifter som strunt.

Nej HD har inte ljugit om det hon talat om
gällande rätten.Då alla kan hämta det där
även du.!

Om du ljuger tja läs vad du skriver.!
Citera
2018-10-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta borde väl i än högre grad gälla LW, brottsoffret. Hon har knappast berövat sig själv livet?
Även om jag kanske kan uppfattas som lite gammaltestamentlig, skulle jag i händelse av att LW skulle ha suiciderat, inte utpekat henne som självmördare.
Men eftersom hon inte själv kan bidraga med uppgifter om vem som mördade henne, så får vi vackert finna oss i att hennes liv blir granskat.
Så arbetar Polisen. Gissningsvis har du läst en eller annan mord-FUP och jag är säker på att du delar min uppfattning att det många gånger är oerhört tungt att få ta del av bilden av en mördad person. Allt privat utfläkt.

Men det hela har skett för att kunna få en så komplett bild som möjligt av den mördade personen. Men jag har aldrig i en FUP läst att den mördade var "en dålig människa". Jag har aldrig heller skrivit så om nån mördad person.
Citera
2018-10-19, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena

Du skriver alltid så tydligt och rörande om BO
vi delar den sorgen BO barn får lida.
Förlorar en mamma så unga på ett så vidrigt sett och mördaren går fri bland oss alla någonstans.

Mördare gå och anmäl dig frivilligt till polisen
du kommer aldrig klara leva med ett mord på
ditt,ert liv.!
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-19 kl. 00:22. Anledning: Lagt till text
Citera
2018-10-19, 00:13
Medlem
Citat:
kvinna?

Vad betyder det här? Vad menas med svarta? Vilken"hon" har varit där?Var?

Citat:
Titta på frågan till 5:e citatet och även returfrågan/svaret, och sen 2:a kommentaren på 7:e citatet så får du svar.
Allvarligt? Kan du vara mera förvirrande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in