Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Blodiga kläder var spekulationer från början... inte jag!
Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där. Det är inte jag som spekulerar i den frågan, jag spekulerar i frågan om åklagaren gått på den linjen...
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Jag har förstått på dina antydningar i tidigare inlägg att blod från Lena återfunnits hos SD. Och du verkar veta mer än oss andra om SDs förehavanden. Samtidigt har du förnekat att du är vän IRL. Vill inte spekulera mera pga anonymitet, men för mig förefaller det som du företräder SD på ett eller annat sätt. Du kom in i tråden (och flashback) i samma veva som han häktades.
Citat:
Försökte sätta mig in i den situationen och vet inte riktigt hur och vad man skulle säga, framför allt inte var...
På ett event? I tidningen? Här på FB?
Vad säger man om man är oskyldig? Hur tas det emot?
Vi vet ju det, för han har ju sagt det vis sin advokat, och ingen tror honom..:
Citat:
Om man läser vad han säger så låter det inte som han har en teori mot någon person. Jag TROR att han kanske tänker på nått inom geocaching. ”Det är inget hokus pokus”, sa han väl, typ?
Citat:
Jag har känslan och till viss del fått det bekräftat att polisen är ganska, upp till väldigt, säkra på att dom har rätt MGM.
Av det jag vet känns det inte tryggt, känns tunt, så jag tror och hoppas dom har mer på SD än det jag fått utsipprat.
Vad jag menar är att OM SD inte är GM så har dom tappat massa momentum.
Min känsla var initialt att det fanns väldiga hål i händelseförlopp och motivbild. Nu under resan har många saker klargjorts. Vissa delar pekar entydigt på SD, andra omöjliggör honom.
Hoppas nu att mördaren snart är fast och erkänner, oavsett vem det är.
Citat:
Jag har känslan och till viss del fått det bekräftat att polisen är ganska, upp till väldigt, säkra på att dom har rätt MGM.
Av det jag vet känns det inte tryggt, känns tunt, så jag tror och hoppas dom har mer på SD än det jag fått utsipprat.
Min känsla var initialt att det fanns väldiga hål i händelseförlopp och motivbild. Nu under resan har många saker klargjorts. Vissa delar pekar entydigt på SD, andra omöjliggör honom.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Skulle vara bra om dina teorier inte bara bygger på dina egna uppgifter, att ni har pratat med honom i telefonen.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Känner honom inte personligen, så nej.
Mina teorier kan väl bygga på egna teorier om ufo om så? Varför ska jag inte få skriva ned det som tillkommit mig?
Både det jag läser i deras loggar (alltså deras egna ord), vad vänner sagt och skrivit och vad jag själv upplevt...?!
Visste inte att kravet är att jag pratat med honom själv... och att det då bara gäller mig...???
Citat:
Detta kan jag med bekräfta nu när det uppgiften är ute. Det är detta polisen tagit fasta på bl.a. (tror det finns ett tios från familjen mot SD vid försvinnandet med, OBS TROR!).
Citat:
Ursprungligen postat av
bergabo
Men EGT, förstår du inte att de tog in honom för att han inte skulle förstöra / göra av med bevis?
Sen tycker jag att det är bedrövligt och ganska desperat av dig att du försöker skydda SD till vilket pris som helst. Troligtvis är han en mördare och troligtvis kände även du Lena. Du vet alltså att han har haft kontakt med Lena, ändå försöker du hitta alternativa gärningsmän.
Citat:
Dom var vänner, men efter anmälan fick geocacharna i Örebro välja sida sägs det.
Med relation menar jag mer än vän... ursäkta nomenklaturens dubbelbottning.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Varken jag eller partnern geocachar med någon av dom på det sättet (gör resor o.d)
EGT det är super svårt att få en bild när
du i enna stunden inte känner SD och HD.
Nästa stund resor ni och du har till och
med skrivit att du skymtat MGM könsorgan.
Du har 3 kontakter i polishuset också
skriver du.
Det svarta vem är hon är det BO eller en annan
kvinna?
Jag vet att hon har varit där. Sedan är det frågan om när och vad som har hänt där.