2018-10-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Minns också att Simon sa i förra avsnittet att han hade ganska så starka känslor för Emelie när dem gick undan och satt vid vattnet och pratade och han verkade väldigt intresserad av henne på speeddejten. Än mer underligt att han valde bort henne? Eller kanske hon visade någon mindre trevlig sida som vi tittare ej fick se.
vEM är Emelie???
Citera
2018-10-18, 13:09
Medlem
fitz-humes avatar
Mina kommentarer så här långt:

Per har visat sig vara en kul typ som kan bjuda på sig själv, inte alls lika mesig som han verkade i början. Jag tror han kommer att finna någon när säsongen är slut istället för det ytterst begränsade utbud han har att välja på nu. Tjejen i glasögon kommer nog att hålla låda på gården genom något utbrott, liknande det hon fick gentemot Linda, och jag gillar hennes beska kommentarer, helt klart underhållning på hög nivå.

Susanna hör som sagt inte alls hemma i programmet, hon är en tjej som gillar att dansa i New York, inte slita och skita ner sig på en bondgård på vischan. Däremot vill hon ha en, uppenbarligen, riktigt snygg kille att döma av de val hon gjorde. Hon påstår att hon inte ska gå efter utseendet men så här långt är det exakt det hon har gjort. Men yngre kvinnor som hon är underhållningsvärde, går inte att förneka.

Stackars Simon verkar helt grön vad gäller motsatta könet. Han väljer ut kändiskåta tjejer och väljer bort de som är seriöst intresserade av honom och ett liv på gården. Högst sannolikt blir han ensam på gården efter säsongens slut.

Hönsbonden Erik väljer en tjej med fågelskräck, troligen för att det är hon han är mest intresserad av. Det ska bli intressant att se vilka som klarar det hårda testet att omges av galande tuppar under tidiga morgnar. Erik behöver slappna av lite och allvarligt intressera sig för damerna för att det inte ska bli pannkaka av alltihop.
Citera
2018-10-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag tror att det slutar med att Sofie blir vald, Per verkar ha fallit som en fura för henne.
Den rödhåriga tjejen kändes bara som ett utfyllnadsmaterial, Madeleine betedde sig inte som
en 34 åring och kändes lite för jobbig, däremot ..jag är jättedålig på namn.. den korthåriga
glada tjejen som var den andra Per valde och som sagt Sofia kommer det att stå mellan på slutet.
Skulle bli mycket förvånad annars.

Jag skulle nog kunna vara inne på samma linje som du här faktiskt. Sofie verkar väldigt rar och fin tjej och skulle nog passa väldigt bra med Per. Jag hoppas innerligt att han INTE väljer Madeleine som sitt slutgiltiga val, då lär han ångra sig. Hon uppför sig inte som en tjej som är över 30 och hennes beteende är inte friskt, det behöver man inte vara psykolog för att kunna se.
Citera
2018-10-18, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
vEM är Emelie???

Emelie var den söta, lite blyga men otroligt genuina tjejen i svart klänning som dejtade Simon. Hon som blev otroligt ledsen när han valde bort henne som det pucko han är.
Citera
2018-10-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Såg du Pers brudar eller? Smällfeta hela bunten. Förutom hon som hade någon psykisk störning och babblade om att hon inte hann gå iväg med han.

Simons äckliga WT brudar ska vi inte ens prata om .

Garva som fan när han sa det. Kände igen mig lite ifrån när jag var 15 typ .

Blind? Simons brudar är ju äckliga WT allihop. Tror de är 17 men är egentligen 27 + fula. Hon Emelie var ju inte snygg men rätt neutral utseendemässigt så synd han valde bort henne...

Den kvinnliga bonden var rätt trevlig att kolla på, speciellt hennes kropp. Mums. Riktigt fina lår och hon kunde ju verkligen dansa .

Skulle inta kalla Pers tjejer för smällfeta, det har former och kurvor men det är bara snyggt när kvinnor har det. Hellre tjejer som ser ut som dem som dejtar Per än smala modelltjejer. Tycker tjejer med former är betydligt mycket mer attraktiva än tjejer som Susanna, iaf i mina ögon.
Citera
2018-10-18, 13:58
Medlem
Vilka otroligt tafatta bönder i år, ingen verkar ha en aning om hur de ska bete sig. Så pinsamt att skämma ut sig på det sättet.
Citera
2018-10-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vilka otroligt tafatta bönder i år, ingen verkar ha en aning om hur de ska bete sig. Så pinsamt att skämma ut sig på det sättet.

Tycker Per är skön och bjuder på sig själv, han växte i gårdagens avsnitt. Tycker inte heller Leonora verkar lika "vild" som förra året utan betydligt mer lugn och eftertänksam av det vi fick se. Som jag skrev i ett annat inlägg, "nu kan till och med jag tycka om Leonora". Men tafatt är väl det sista Leonora är. Tycker inte Marie är speciellt tafatt heller, en stilig dam som vet vad hon vill ha av en man och relation och som vet hur hon bli behandlad. Susanna skulle jag inte kategorisera som tafatt heller direkt. Inte heller Magnus

Dem tafatta bönderna enligt mig är väl i så fall Erik och Simon (i Simons fall även korkad) i ordinarie programmet och Henrik i "Kärlek åt alla".
Senast redigerad av Hjortfelt 2018-10-18 kl. 14:13.
Citera
2018-10-18, 14:24
Medlem
fenomens avatar
Men alltså Simon... "Jag har väl...eh...typ...aldrig haft ett...eh...förhållande. Jag hade en inneboende en gång. Men det blev inget."
Och pussarna med blondinen. PUSSAR. Fem hårda pussar med stängd mun och han såg ut som att han skulle komma i badbyxan. Simon behöver ligga, inte dejta. Han kommer vara lika singel som innan när tjejerna är klara med sitt "sommaräventyr". Och varför väljer så många bort den de skulle passa bäst med, Emelie var ju en perfect match. Som om lösfransblondinerna kommer stå ut med hans tafatta juckande och hysteriska skratt mer än ett par veckor.
Citera
2018-10-18, 14:43
Medlem
Ganska underliga kommentarer från vissa gällande Simon i tråden. "Jag förstår inte hit jag förstår inte dit", om ni verkligen tittade på programmet och lyssnade så sa han ju exakt varför han inte valde Emelie, han kände inte några kärlekskänslor så han kände uppenbarligen inte attraktion helt enkelt.
Att han sedan sa sig tycka annorlunda i början vid speeddejtingen är ju en helt annan sak, alla som varit på ett antal dejter vet att det mkt väl kan kännas jättebra först, men sedan efter ett tag är det helt annorlunda. Att hon sedan har en bra personlighet och och verkade en bra match för honom, det har ju mindre betydelse om han inte tyckte att det var det rätta för honom, då är det ju klart han väljer de som han är attraherade av ist.

Om vi ska snacka märkliga val är ju det bästa exemplet Per som valde den där rakade. Känner han någon attraktion öht där, det kan man verkligen fråga sig. Lär ju knappast vara något annat än att han ser det som en kompis.
Senast redigerad av Vadgorvinukorvi 2018-10-18 kl. 14:49.
Citera
2018-10-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Men alltså Simon... "Jag har väl...eh...typ...aldrig haft ett...eh...förhållande. Jag hade en inneboende en gång. Men det blev inget."
Och pussarna med blondinen. PUSSAR. Fem hårda pussar med stängd mun och han såg ut som att han skulle komma i badbyxan. Simon behöver ligga, inte dejta. Han kommer vara lika singel som innan när tjejerna är klara med sitt "sommaräventyr". Och varför väljer så många bort den de skulle passa bäst med, Emelie var ju en perfect match. Som om lösfransblondinerna kommer stå ut med hans tafatta juckande och hysteriska skratt mer än ett par veckor.

Är nog precis såhär det kommer att gå för Simon, bra sammanfattning!
Citera
2018-10-18, 15:37
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ganska underliga kommentarer från vissa gällande Simon i tråden. "Jag förstår inte hit jag förstår inte dit", om ni verkligen tittade på programmet och lyssnade så sa han ju exakt varför han inte valde Emelie, han kände inte några kärlekskänslor så han kände uppenbarligen inte attraktion helt enkelt.

Hahaha jo men tjena.

Om Emelie hade viskat till honom att hon skulle rida sönder honom om hon blev vald så hade han valt henne. Det hela handlade om att Emelie var blyg och Simon vill ha någon vildkatta till bimbo som sliter av honom byxorna.

Killar som är desperata efter knull kunde inte bry sig mindre om kärlek.

Det är liksom uppenbart att Simon är oskuld. Man ser det tydligt när han sitter ensam med en tjej.

Väldigt märkligt att inte Linda tog ett ordentligt snack med honom.
Senast redigerad av Louise.potatisgris 2018-10-18 kl. 15:44.
Citera
2018-10-18, 15:55
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Jag förstår inte denna fascination för Emil som du och flera andra verkar känna. Det var ju uppenbart att han bara svamlade när han pratade om vad han ville med kärlek och familj. Det kom inte från hjärtat eller var övertänkt alls. Han verkade vara en fjortonåring i en mans kropp. Kul ändå att veta att det finns kvinnor som inte bara dras till mogna stabila män.

Angående Emelie är jag enig. Hon var en riktigt fin tjej. Skulle vilja ha hennes efternamn om jag var några år yngre

Tyckte också Emils rabblande kändes som det han tänkte sig att hon ville höra, eller vad som tillhör vuxna att säga. Var inget som kom från hjärtat, vilket jag misstänker att hon såg igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in