2018-10-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeken
Självklart är jorden platt finns hur mycket bevis som helst. Eric dubay’s kanal är väldigt bra förklarar utförligt.

https://www.youtube.com/channel/UCwgGxgY3Wff8dnz2fv65fHw
Vartenda ett av hans så kallade 200 bevis har utförligt motbevisats, flera av dem här i denna tråd. ED är en uppenbar lögnare.
Senast redigerad av pewana 2018-10-17 kl. 23:37.
Citera
2018-10-18, 08:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Självklart är jorden platt finns hur mycket bevis som helst.

Nämn dina 5 bästa bevis så ska jag förklara varför de inte är bevis.

Citat:
. Eric dubay’s kanal är väldigt bra förklarar utförligt.

Det tvivlar jag på.
Hur förklarar han tex det faktum att vi hittar på jorden mha kartor som bygger på en sfärisk jord?
Citera
2018-10-18, 08:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Självklart är jorden platt finns hur mycket bevis som helst. Eric dubay’s kanal är väldigt bra förklarar utförligt.

https://www.youtube.com/channel/UCwgGxgY3Wff8dnz2fv65fHw

Det är ju väldigt illustrativt att alla som hävdar att jorden när platt hänvisar till diverse youtubeklipp som bevis. De verkar ha ytterst svårt att själva begripa vad de 'bevisen' faktiskt betyder och kan själva inte redogöra vad som påstås.
Citera
2018-10-18, 09:53
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är ju väldigt illustrativt att alla som hävdar att jorden när platt hänvisar till diverse youtubeklipp som bevis. De verkar ha ytterst svårt att själva begripa vad de 'bevisen' faktiskt betyder och kan själva inte redogöra vad som påstås.

Gäller ju alla foliehattar faktiskt. Man borde fanimig stämma YouTube på x antal miljarder för allmän degenerativ och fördummande inverkan. Dessa pengar skulle sedan gå till folkbildningen och allmännyttan
Citera
2018-10-18, 12:43
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vad jag förstår är dom äkta men debunkers skyller på glaciärer. Så att det du skriver stämmer är självklart.
Herregud det där är inga glaciärer det ser man på engång, påstår man nått annat är man ordentligt korkad.

Vilken häftig historia denna man har haft att han faktiskt varit o sätt isväggen på plats.

Tänk att nån säger jorden är platt första man tänker är liksom bullshit, sen när man väl ser mer o mer o gräver djupare i ämnet så inser man och fattar liksom WOW jorden är verkligen platt.
Så himla dumma mänskligheten måste vara som tror jorden är rund för att man lärt sig det i skolan osv.

Jag har ju kontakt med folk som sätt väggen och det är enorm upplevelse att stå öga mot öga mot det, att liksom tänka bakom väggen är det helt platt.
Citera
2018-10-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Herregud det där är inga glaciärer det ser man på engång, påstår man nått annat är man ordentligt korkad.

Vilken häftig historia denna man har haft att han faktiskt varit o sätt isväggen på plats.

Tänk att nån säger jorden är platt första man tänker är liksom bullshit, sen när man väl ser mer o mer o gräver djupare i ämnet så inser man och fattar liksom WOW jorden är verkligen platt.
Så himla dumma mänskligheten måste vara som tror jorden är rund för att man lärt sig det i skolan osv.

Jag har ju kontakt med folk som sätt väggen och det är enorm upplevelse att stå öga mot öga mot det, att liksom tänka bakom väggen är det helt platt.
Menar du SETT väggen?
Citera
2018-10-18, 12:54
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Menar du SETT väggen?
Ja precis sett väggen.
Citera
2018-10-18, 17:20
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja precis sett väggen.
Hur lång är väggen? De som sett väggen måste ha åkt längs väggen, annars kan de inte veta om det var ett isberg eller en glaciär som de såg.
Citera
2018-10-18, 18:30
Medlem
Citat:

Vad har du för egna bevis på att jorden skulle vara platt?
Jag bevittnade nyss ett enkelt bevis på att jorden är rund ; en vacker solnedgång på molnfri himmel.
Citera
2018-10-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Du glömde visst att länka till ISS Livestream.....

https://www.youtube.com/watch?v=4993sBLAzGA

Jepp

Men ingen vill alltså bemöta den frågeställningen? Utan i vanlig ordning hänvisas det till suspekta YouTubekanaler..
Citera
2018-10-18, 18:59
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur lång är väggen? De som sett väggen måste ha åkt längs väggen, annars kan de inte veta om det var ett isberg eller en glaciär som de såg.
Jag har inga exakta siffror på hur lång väggen är, men den omger runt omkrets runt jorden.
Man kan se skillnad på glaciärer o isvägg, det gör jag allafall, Jag har varit i vattnajökul i island o sett glaciärer även i grönland har jag varit
Citera
2018-10-18, 19:02
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Vad har du för egna bevis på att jorden skulle vara platt?
Jag bevittnade nyss ett enkelt bevis på att jorden är rund ; en vacker solnedgång på molnfri himmel.
Jag förlitar mig på människor som sett isväggen och berättat för mig personligen, sen finns det massa youtube klipp man kan kolla på, men ni skeptiker tycker inte videoklipp är belägg ni vägrar ju allt man kommer med så det blir svårt att föra ett samtal med er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in