2018-10-18, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Annie Lööf är en större fara för mänskligheten än atombomben.
Får hon bestämma så är Sverige snart ett låglöneland där städare är det hetaste jobbet.

Ja som gammal sosse tycker jag det är mer motbjudande att Lövfen är ute och fiskar i dom grumliga vattnen, med en ung jänta som har Margret Thatcher som förebild bakom rodret och att han svamlar om att kunna deala om arbetsrätten.

Då kan vi lika gärna köra brun-blått rakt av och få alla andra fördelar "på köpet".

Och jag förstår inte riktigt den långsiktiga strategin bakom detta.

Bättre att sätta sig i opposition i så fall.

Om inte idén är att förinta sossarna på snabbaste sätt vill säga, vilket mycket tycks tyda på.
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-10-18 kl. 06:23.
Citera
2018-10-18, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsingen
Någon journalist på Times (tror jag det var) skrev förut om Bilderberggruppen att allt de pratade om sedan råkade hända sen.

De som blir statsministrar i Sverige brukar bli inbjudna till Bilderberggruppen innan.

Annie Lööf har inga egna visioner. Hon är den duktiga flickan som satt längst fram i klassrummet och smörade för fröken och alltid var bra på rättstavning. Inte den som satt längst bak och tittade ut genom fönstret och hade visioner.

Min spekulation är följande: 'Efter flera misslyckade försök till regeringsbildningar, påtar sig Annie Lööf uppdraget till en samlingsregering för att ansvarsfullt hindra att rasistisk och högerextremistiska värderingar får styra svensk politik.'

C, L, MP, S 46,7% röstar för
M, KD, SP 43,6% röstar emot
V 8% lägger ner sin röst

Fruktansvärt nog tror jag att du har rätt, bortsett från det du sa om att Annie Lööf inte har några egna visioner.

Annie Lööf har visst egna visioner. Hon vill att 30 miljoner invandrare ska flytta hit, helst muslimer, och så vill hon slakta välfärden. Därför är hon humanist och jättesnäll, och alla goda människor i Sverige älskar henne.

Därför kommer, som du säger, C, L, S och MP rösta för Lööf som statsminister. M, KD och SD kommer att rösta emot. V lägger ner sin röst. Annie blir statsminister.

Välkomna hit, 30 miljoner (muslimska) flyktingar! Adjö för alltid, välfärdssamhället (och Sverige)!
Citera
2018-10-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja som gammal sosse tycker jag det är mer motbjudande att Lövfen är ute och fiskar i dom grumliga vattnen, med en ung jänta som har Margret Thatcher som förebild bakom rodret och att han svamlar om att kunna deala om arbetsrätten.

Då kan vi lika gärna köra brun-blått rakt av och få alla andra fördelar "på köpet".

Om inte idén är att förinta sossarna på snabbaste sätt vill säga, vilket mycket tycks tyda på.

Håller fullkomligt med dig.

Ingen idé som Löfven någonsin har fått i huvudet är mer livsfarlig än tanken att det nuvarande Centerpartiet är ett "mittenparti" som är en lämplig samarbetspartner för Socialdemokraterna.
Citera
2018-10-18, 07:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Man ser nog en splittring av Alliansen som viktigare just nu och för framtiden.
Citera
2018-10-18, 07:20
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Fruktansvärt nog tror jag att du har rätt, bortsett från det du sa om att Annie Lööf inte har några egna visioner.

Annie Lööf har visst egna visioner. Hon vill att 30 miljoner invandrare ska flytta hit, helst muslimer, och så vill hon slakta välfärden. Därför är hon humanist och jättesnäll, och alla goda människor i Sverige älskar henne.

Därför kommer, som du säger, C, L, S och MP rösta för Lööf som statsminister. M, KD och SD kommer att rösta emot. V lägger ner sin röst. Annie blir statsminister.

Välkomna hit, 30 miljoner (muslimska) flyktingar! Adjö för alltid, välfärdssamhället (och Sverige)!
En statsminister bestämmer inte över Sveriges migrationspolitik, det gör riksdagen. M och S kommer att göra upp om detta, så du kan sitta lugn i båten.
Citera
2018-10-18, 07:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hon är inte bara Bilderbergare hon är också med i Trilateral Commision som också är en globaliseringsorganisation med ungefär samma mål som Bilderberggruppen. Detta har uppmärksammats av miljöpartisten Birger Schlaug i Expressen 27:e September i år.
https://www.expressen.se/debatt/elitorganisationen-som-annie-loof-talar-tyst-om/

Då det är ju ingen tvekan om att hon är under inflytande av yttre krafter mer än av Svenska folket. Skrämmande om hon skulle bli statsminister.
Vem bryr sig? Hennes roll som statsminister handlar bara om status, politiken kommer sossarna att bestämma över. Ja, C kommer få igenom något litet här och där, precis som V, men i slutändan är det S som bestämmer.
Citera
2018-10-18, 07:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag tror också att risken finns för Annie som statsminister.

Frågan är vad man ska erbjuda Folkpartiet för något då? Och vad händer med sossarnas självkänsla? Och vad kräver V då för att vara stödparti?

Att så många missat direktiven från liberalernas partistyrelse (råd), inget enskilt samarbete med Löfven, bara hela alliansen. Du kan räkna bort "folkpartiet" dom är för nära gränsen för att riskera svekdebatten från den större halvan av sitt eget parti. Därmed faller allt snack om Annie som statsminister eftersom hon inte vågar kliva över blockgränsen ensam.
Ett annat lika stort hinder är nyliberalismen som många med mig kallar den verklig högern. Hon står längst ut på kanten vad gäller arbetsrätt, skatter och företagsamhet.
Bilderbergarna förstår sig inte på Sverige, de tillämpar samma teoretiska mall på oss som övriga Västeuropa och då blir det fel inte som de tror och hoppas.
Någon gång kanske hon kan bli statsminister men inte är det i en regering med sossarna eller sverigedemokraterna eller vänstern, just nu en klar majoritet 190 mandat.

Nyvalet kommer nästa år fram tills dess kommer Löfven att köra på och jag tror han vinner sympatier på det och kommer ut stärkt. Men Mp försvinner, L försvinner, Sd stärks också, allt enligt min kristallkula.
Citera
2018-10-18, 07:37
Medlem
AttansNedranss avatar
Lööf som statsminister låter bra. En av de få vassa knivarna i lådan.
Citera
2018-10-18, 07:42
Medlem
Muwltipliers avatar
Det är väl bara att svälja det faktum att vi i Sverige är påväg att bli totalt rövknullade av den globalistiska toppeliten.

Annie är direkt olämplig som statsminister då hon är med i den trilaterala kommissionen och går på Bilderbergmöten. Hon kommer föra Sverige allt längre in i den multikulturella drömmen, upprotandet av svenskarnas rötter för att sedan helt och hållet överge oss till den nya världsordningen.
Citera
2018-10-18, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan någon förklara vad Bilderberggruppen är för något?! De verkar mäktiga, men exakt hur har de påverkat Sverige och varför gillar Annie dem?

En gammal lobbygrupp, främst bestående av ättlingar till Rockefeller, och även Kennedy's, lite som Rotary för dom riktigt välhängda.

Bröderna Koch har f.ö lekstuga med denna konstellation, 3 ggr större, starkare och med betydligt bättre kontakt med bland annat Trump.
Senast redigerad av victortich 2018-10-18 kl. 07:54.
Citera
2018-10-18, 08:05
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Det enda de i Sjuklövern har framför ögonen är att "hålla SD borta från makten". Hur det sen går för Sverige skiter de totalt i. Så länge det nu fungerar...
Citera
2018-10-18, 08:16
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Det finns redan en likadan tråd (FB) Nu är det bestämt. Annie Lööf blir statsminister 2018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in