Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Jag tror också att risken finns för Annie som statsminister.
Frågan är vad man ska erbjuda Folkpartiet för något då? Och vad händer med sossarnas självkänsla? Och vad kräver V då för att vara stödparti?
Att så många missat direktiven från liberalernas partistyrelse (råd), inget enskilt samarbete med Löfven, bara hela alliansen. Du kan räkna bort "folkpartiet" dom är för nära gränsen för att riskera svekdebatten från den större halvan av sitt eget parti. Därmed faller allt snack om Annie som statsminister eftersom hon inte vågar kliva över blockgränsen ensam.
Ett annat lika stort hinder är nyliberalismen som många med mig kallar den verklig högern. Hon står längst ut på kanten vad gäller arbetsrätt, skatter och företagsamhet.
Bilderbergarna förstår sig inte på Sverige, de tillämpar samma teoretiska mall på oss som övriga Västeuropa och då blir det fel inte som de tror och hoppas.
Någon gång kanske hon kan bli statsminister men inte är det i en regering med sossarna eller sverigedemokraterna eller vänstern, just nu en klar majoritet 190 mandat.
Nyvalet kommer nästa år fram tills dess kommer Löfven att köra på och jag tror han vinner sympatier på det och kommer ut stärkt. Men Mp försvinner, L försvinner, Sd stärks också, allt enligt min kristallkula.