2018-10-15, 19:46
Medlem
Inte helt uyeslutet, men det är rätt lång väg dit. Tror hennes chans är större än Löfvens i alla fall.
Citera
2018-10-15, 19:47
Medlem
Inte helt uteslutet, men det är rätt lång väg dit. Tror hennes chans är större än Löfvens i alla fall.
Citera
2018-10-16, 08:41
Medlem
Voffsingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag tror också att risken finns för Annie som statsminister.

Frågan är vad man ska erbjuda Folkpartiet för något då? Och vad händer med sossarnas självkänsla? Och vad kräver V då för att vara stödparti?
Ja, de är frågan. Vad krävs för att andra ska gå med på det? Jag tror det är att alla andra alternativ är uttömda. Löfven och Kristersson blockerar varandra, sen valsar det runt ett tag. Och slutligen för att undvika nyval och det vanliga pk-snacket om rasister och nazister, så blir det en kompromiss. Jag tror det är Annie Lööfs instruktioner hon nu väntar in.

Enda ljusglimten med Annie Lööf som statsminister, är att det kommer gå fort ner mot avgrunden med henna. Därmed också vändningen. Jag tror att bunkermentaliteten uppe i maktens torn och tinnar är total, att de inte fattar att det vanliga folket som byggt detta land bär på ett kunnande och en kompetens och att det sker något när man byter ut dessa mot billigare importerade alternativ.
Citera
2018-10-16, 11:30
Medlem
Steff83s avatar
Fördelen med det skulle vara att det blir början på hennes fall som toppolitiker.

Och med en eventuell lågkonjunktur så kommer det inte bli roligt.

Dock har ju säkert säkrat en karriär efter politiken så hon skiter väl i vilket.
Citera
2018-10-17, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voffsingen
Någon journalist på Times (tror jag det var) skrev förut om Bilderberggruppen att allt de pratade om sedan råkade hända sen.

De som blir statsministrar i Sverige brukar bli inbjudna till Bilderberggruppen innan.

Annie Lööf har inga egna visioner. Hon är den duktiga flickan som satt längst fram i klassrummet och smörade för fröken och alltid var bra på rättstavning. Inte den som satt längst bak och tittade ut genom fönstret och hade visioner.

Min spekulation är följande: 'Efter flera misslyckade försök till regeringsbildningar, påtar sig Annie Lööf uppdraget till en samlingsregering för att ansvarsfullt hindra att rasistisk och högerextremistiska värderingar får styra svensk politik.'

C, L, MP, S 46,7% röstar för
M, KD, SP 43,6% röstar emot
V 8% lägger ner sin röst

Kan någon förklara vad Bilderberggruppen är för något?! De verkar mäktiga, men exakt hur har de påverkat Sverige och varför gillar Annie dem?
Citera
2018-10-17, 12:58
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan någon förklara vad Bilderberggruppen är för något?! De verkar mäktiga, men exakt hur har de påverkat Sverige och varför gillar Annie dem?

Bilderbergergruppen består av världens rikaste och mäktigaste människor. Dessa människor träffas en gång om året och diskuterar hur kakan ska delas upp, vilka policys som ska drivas osv. Administratörer - som Lööf i detta fall, väljs även ut för att förvalta deras intressen i de olika administrativa områdena - Sverige i vårt fall.
Citera
2018-10-18, 02:12
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Hon är sannerligen obehaglig att lyssna på. Ytlig, kall och intetsägande, med ett psykopatiskt leende som aldrig sinar. En opportunistisk nickedocka inom svensk politik, med nihilistiska värderingar och självfrämjande ändamål som huvudsakligt syfte.
Citera
2018-10-18, 02:30
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Slänger en sådan regering ett ben till vänstern, som ett vinsttak inom sjukvården, så kommer de rösta för.

Du pratar alltså inte mycket med folk, de flesta gillar henne.

Bara muslimer gillar henne,, tycker du att det är folk?
Citera
2018-10-18, 02:40
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Stefan löfven och speciellt Reinfelt o Bildt är gamla grisar som årligen släpar dit sina hårt mutade gubbarselen { grisfesten.}

Bilderberg namnet kommer visst från att första mötet skedde i ett hotell på 50-talet i Nederländerna med det namnet. Det är precis denna grupp vi har att "tacka" för, för att vi har miljoner muslimer att försörja idag med skattemedel.
Citera
2018-10-18, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Bilderbergergruppen består av världens rikaste och mäktigaste människor. Dessa människor träffas en gång om året och diskuterar hur kakan ska delas upp, vilka policys som ska drivas osv. Administratörer - som Lööf i detta fall, väljs även ut för att förvalta deras intressen i de olika administrativa områdena - Sverige i vårt fall.
Allt om Bilderberg bör ligga under konspirationsteorier.

Om de är så mäktiga som vissa påstår så är det alltså de som ligger bakom både Trump och Brexit. Löjligt.

Att de skulle ligga bakom Lööf som statsminister är skrattretande. Jag har inte fått någon instruktion om hur jag skulle rösta. Tvivlar på att någon annan fått det heller. Eftersom C enbart fick drygt 8 procent av rösterna.

Har tidigare efterlyst en enda trovärdig källa på att gruppen Bilderberg har bestämt att Fajmåt ska bli statsminister. Utan framgång.

Om, jag säger om, Annie skulle bli statsminister har det helt andra orsaker.
Senast redigerad av Mentapesola 2018-10-18 kl. 04:21.
Citera
2018-10-18, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Allt om Bilderberg bör ligga under konspirationsteorier.

Om de är så mäktiga som vissa påstår så är det alltså de som ligger bakom både Trump och Brexit. Löjligt.

Att de skulle ligga bakom Lööf som statsminister är skrattretande. Jag har inte fått någon instruktion om hur jag skulle rösta. Tvivlar på att någon annan fått det heller. Eftersom C enbart fick drygt 8 procent av rösterna.

Har tidigare efterlyst en enda trovärdig källa på att gruppen Bilderberg har bestämt att Fajmåt ska bli statsminister. Utan framgång.

Om, jag säger om, Annie skulle bli statsminister har det helt andra orsaker.
Det blev klart redan förra året att Bilderberger-Annie ska bli statsminister. Det kan en femåring lista ut. Behövs inga källor, bara sunt bondförnuft samt förmåga att lära av tidigare historia för att räkna ut det. Handling och konsekvens så att säga.
Citera
2018-10-18, 05:17
Medlem
Hon är inte bara Bilderbergare hon är också med i Trilateral Commision som också är en globaliseringsorganisation med ungefär samma mål som Bilderberggruppen. Detta har uppmärksammats av miljöpartisten Birger Schlaug i Expressen 27:e September i år.
https://www.expressen.se/debatt/elitorganisationen-som-annie-loof-talar-tyst-om/

Då det är ju ingen tvekan om att hon är under inflytande av yttre krafter mer än av Svenska folket. Skrämmande om hon skulle bli statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in