2018-10-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
'
Det fetade: Det tror jag inte.Pocahontas är ingen liten indianflicka. Hon är en stark och egensinning krigare och jägare som går emot sin far och vägrar gifta sig med den utsedda. Så både LW och håret stämmer med Pocahontas. På hennes premisser.
Nämen hallå nu!
Du behöver INTE försöka lära mig ett enda dugg om Pocahontas, det vill jag göra klart för dig!

OnT: Men nu var det INTE det namnet SD alltså skall ha "förärat" LW, utan istället var det SOFT-Pocahontas! Fast du ser uppenbarligen ingen skillad på namnen/nicken?

Om det är så det gått till, dvs att LW tyckte att hon var mer mjuk(?), mer följsam(?), mer len(?) än den äkta Pocahontas och därför med glädje(?) accepterade att bli "light-versionen" av den starka krigarkvinnan, så gör det mig undrande.

Behöll hon nicket av tacksamhet över att ha blivit sedd av SD?
Frågan är inte till dig. Den är retorisk. Född i mig.
Citera
2018-10-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag håller med, han är inte alls någon idealisk mördare.
Jag borde lagt till att det är en ganska svag teori.

Har du någon som passar in?
Jodå. Den som frågar får svar. Jag tror faktiskt inte att det är SD som är GM. Även om det naturligtvis kan vara han.
Jag tror mest på en GM som har med LW's jobb att göra. LW arbetade sedan länge med flyktingar och deras boende. Hon var också aktiv inom Missionskyrkan och Eukumeniakyrkan som hjälper dem som ingen annan hjälper. De ger mat, tak över huvudet och rena kläder till dem som behöver oavsett vilket skick den behövande befinner sig i.
LW var adopterad av missionsförbundare och hade i blodet att hjälpa andra.
Av en händelse hamnade LW i Örebro samtidigt som det hände andra saker i Örebro.
Jag tror att MG är en person som inte har med geocaching eller missionsförbund eller svartsjuka attgöra utan har med internationella skjutningar att göra.
Citera
2018-10-17, 21:08
Medlem
Citat:
Jag förstår mycket väl att SD kan vara GM och att han är skäligen misstänkt. Men för mig skaver verkligen SD som GM och motivet är ännu mer underligt.
SD är tidigare ostraffad vid 44 års ålder. Han är anställd som ingenjör, gift och har två tonårsdöttrar. Han är kanske babblig, skrytig och barnslig. Han är uppslukad av en underlig amerikaniserad "hobby" som många i det frireligiösa bibelbältet gillar. Han är dock inte frireligiös, men han gillar dykning, är en pilot på dekis och gillar kvinnor.
Det dyker upp en tjusig, rolig ungdomlig skönhet och tycke uppstår. Fast de verkar ha känt varann sen tidigare eftersom hon viger dem i missionskyrkan, trots att de inte är församlingsmedlemmar.
Hursomhelst. Han inviger henne i geocachingens fantastiska värld, och ger henne nicket Softpocahontas.Kan det vara håret?
Hon lägger ner mycket av sina tidigare bloggande och går all in i geocachandet. Eftersom hon är en fysiskt och psykiskt stark person, så går det lysande. Hon har jättekul.
Men det jag inte fattar är varför SD skulle mörda henne?
Jag har haft stalkers. Jag har haft förtvivlade dumpade pojkvänner. Jag har också haft förtvivlade, ursinnigt svartsjuka äkta män. ALDRIG har jag trottt eller känt att de skulle mörda MIG. Däremot slå rivalen på käften.
När det gäller mord i nära relationer så handlar det om människor som lever i utkanten av samhället. En eller båda är missbrukare. Eller mannen har tidigare dömts för allvarliga våldsbrott.
Tänk er själva när det urartar på midsommar. Inte tror ni att tjafset ska resultera i ett mord?

Det trodde nog inte LW om honom heller. Men just i nära relationer finns det misshandel i alla samhällsklasser och det ser helt irrationellt ut utifrån. Jag måste säga att jag håller med om att han är ganska otrolig i många aspekter. Därför tänkte jag förrut att det var helt oplanerat och mest en olyckshändelse, men MVs senaste får mig att undra. Liksom HDs frånvaro 14/5. Jag hoppas att det kommer en FUP som rätar ut frågetecknen.
Citera
2018-10-17, 21:13
Medlem
Citat:
Jag förstår mycket väl att SD kan vara GM och att han är skäligen misstänkt. Men för mig skaver verkligen SD som GM och motivet är ännu mer underligt.
SD är tidigare ostraffad vid 44 års ålder. Han är anställd som ingenjör, gift och har två tonårsdöttrar. Han är kanske babblig, skrytig och barnslig. Han är uppslukad av en underlig amerikaniserad "hobby" som många i det frireligiösa bibelbältet gillar. Han är dock inte frireligiös, men han gillar dykning, är en pilot på dekis och gillar kvinnor.
Det dyker upp en tjusig, rolig ungdomlig skönhet och tycke uppstår. Fast de verkar ha känt varann sen tidigare eftersom hon viger dem i missionskyrkan, trots att de inte är församlingsmedlemmar.
Hursomhelst. Han inviger henne i geocachingens fantastiska värld, och ger henne nicket Softpocahontas.Kan det vara håret?
Hon lägger ner mycket av sina tidigare bloggande och går all in i geocachandet. Eftersom hon är en fysiskt och psykiskt stark person, så går det lysande. Hon har jättekul.
Jag har haft stalkers. Jag har haft förtvivlade dumpade pojkvänner. Jag har också haft förtvivlade, ursinnigt svartsjuka äkta män. ALDRIG har jag trottt eller känt att de skulle mörda MIG. Däremot slå rivalen på käften.
När det gäller mord i nära relationer så handlar det om människor som lever i utkanten av samhället. En eller båda är missbrukare. Eller mannen har tidigare dömts för allvarliga våldsbrott.
Tänk er själva när det urartar på midsommar. Inte tror ni att tjafset ska resultera i ett mord?

Du har haft tur eller undvikit den farliga typen. Det sker ju ständigt nya mord av kvinnor där en man de haft en relation med (och vill lämna) är förövaren. Det kan du väl inte ha missat?
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tänkvärt.

Dom har nu haft haft SD:s bil, hus, digitala enheter och han själv under kompakt span under 5 mån nu utan att hitta tillräckligt för att få honom åter häktad för mordet på Wesström.

- Det ter sig mig osannolikt att någon tidigare helt ostraffad vanlig kille med familj är ett sånt raffinerat mördar-geni att han lyckats lura och vilseleda 10 heltidsanställda professionella (nåja några iaf) under så lång tid.
Citera
Medlem
Citat:
Jodå. Den som frågar får svar. Jag tror faktiskt inte att det är SD som är GM. Även om det naturligtvis kan vara han.
Jag tror mest på en GM som har med LW's jobb att göra. LW arbetade sedan länge med flyktingar och deras boende. Hon var också aktiv inom Missionskyrkan och Eukumeniakyrkan som hjälper dem som ingen annan hjälper. De ger mat, tak över huvudet och rena kläder till dem som behöver oavsett vilket skick den behövande befinner sig i.
Av en händelse hamnade LW i Örebro samtidigt som det hände andra saker i Örebro.
Jag tror att MG är en person som inte har med geocaching eller missionsförbund eller svartsjuka attgöra utan har med internationella skjutningar att göra.

Ok, oavsett vad som hänt så är det en intressant teori.
Tack.
Citera
2018-10-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Under förutsättning att uppgiften om att någon slags förhandling förväntas äga rum den 22/10, så kvarstår min gissning att det gäller överklagande av beslag, enligt:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Har själv ingen bättre gissning.
Men; borde inte TR ha kunnat gå till beslut i frågan redan, det var ju 4 mån sedan (minst) som det klagades på detta. Och det handlar väl knappast om någon muntlig/resurskrävande förhandling.

Har iofs ingen aning om hur beslagsfrågor prioriteras hos TR i Örebro. De har ju kanske annat som går lite före.
Citera
2018-10-17, 21:31
Medlem
Citat:
Sedärja!
Du har tydligen samma tanke som jag. Visserligen har jag i tråden mest framfört teorin om att LW skulle ha råkat ut för cykeltjuv enl ett MO liknande vad som skedde i Åmsele.
Då tror jag att cykelkunniga i tråden kunde ge besked om att inga cyklar saknades hos LW, åtminstone minns jag det så. Därför släppte jag cykeltjuven.

När jag senare framförde tanken på att det skulle ha kunnat hänga ihop med att LW hade ett "flyktingrelaterat" arbete/uppdrag och att det däri hade kunnat uppstå en relation (kanske fr f a i så fall i huvudet på en av flyktingmännen), så fick jag på moppo av trådens LW-kramare. Jag skulle enl dem ha utmålat LW som lösaktig..

Så jag delar din uppfattning -som jag tolkar den.
Citera
2018-10-17, 22:04
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det trodde nog inte LW om honom heller. Men just i nära relationer finns det misshandel i alla samhällsklasser och det ser helt irrationellt ut utifrån. Jag måste säga att jag håller med om att han är ganska otrolig i många aspekter. Därför tänkte jag förrut att det var helt oplanerat och mest en olyckshändelse, men MVs senaste får mig att undra. Liksom HDs frånvaro 14/5. Jag hoppas att det kommer en FUP som rätar ut frågetecknen.

Det hoppas verkligen jag också!

Och visst är det så att brott mot kvinnor begås i alla samhällsklasser. Det syns liksom inte utanpå vem som misshandlar (eller mördar).
Citera
2018-10-17, 22:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Under förutsättning att uppgiften om att någon slags förhandling förväntas äga rum den 22/10, så kvarstår min gissning att det gäller överklagande av beslag, enligt:

Minnet stod mig bi om att jag läst om sagda beslag förut. Tar mig friheten att posta dina egna i sammanhanget intressanta inlägg, från juni. Hoppas du inte tar illa vid dig GilGrissom82?

Citat:
Någon som vet hur det gått angående de från anhöriga beslagtagna sakerna (dator och saker från sommarstuga) och eventuell hävning av dessa beslag?[/url]
Kopierar dina länkar under ditt post-fält så dom följer med vid en möjlig kommentar.
Citat:
"[i]Samtidigt har två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga.

Nu kommer Örebro tingsrätt ta ställning till om beslagen ska hävas.

– De har klagat på beslagen och jag motsatte mig det, säger åklagaren Åsa Hiding.

De anhöriga ville inte kommentera saken i media.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-17 kl. 22:34.
Citera
2018-10-17, 22:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
SD och JG ute tillsammans på en fartfylld natt igår:

Citera
2018-10-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soi17
Adjunkt Stefan Börjesson som var verksam på Örebro universitet mördade sin kvinnliga kollega 2011.
Att hon bara skulle ha varit hans kollega är väl inte hela sanningen va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in