2018-07-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Då kanske du vet om hon brukat våld på fler, likt ett beteende?
LW behöver inte ha brukat fysiskt våld... ev psykiskt våld är lika illa om det varit mot barnen...
Citera
2018-07-01, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, jag tycker inte suituationen verkar speciellt stressande och jag tycker inte situationen rättfärdigar ren pennalism

Skulle du göra något med våld som enbart syftar till förnedring?

Jag är måhända ensam om att ha en annan uppfattning men om han fann denna löjliga situation stressande så förstår jag varför han inte fick jobb som pilot...
Syftet var ju varken pennalism eller förnedring. Det är ju konstaterat att syftet var att få ut henne ur bilen!
Hur skulle DU göra för att få ut en person ur din bil?

Alltid lätt att vara efterklok, tänk på det i ditt svar!
Citera
2018-07-01, 09:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Syftet var ju varken pennalism eller förnedring. Det är ju konstaterat att syftet var att få ut henne ur bilen!

Jag har redan svarat på det. Endera gå därifrån eller försöka dra ut personen genom passagerardörren. Inte skulle jag ägna mig åt skallgnuggning iaf, det har som enda syfte att förnedra.
Citera
2018-07-01, 09:12
Medlem
Citat:

Skulle någon vägra att gå ur min bil skulle jag gå ur densamma och ringa polisen... förmodligen skulle personen (som inte har kraft att slå ner mig) gå ur då...
Citera
2018-07-01, 09:13
Medlem
Citat:
Och vad blev utfallet av dessa anmälningar?
Utfallet vart att det uppdagades av HD om deras relation (om hon inte redan visste om den).
Sedan fortsatte dom cacha och KANSKE ha en sexuell relation.
Låter som om LW ville frigöra sig från SD, som vissa antyder, så var detta en utmärkt idé, men nej då, hon ringer och söker kontakt med både SD och HD...?
Citera
2018-07-01, 09:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Utfallet vart att det uppdagades av HD om deras relation (om hon inte redan visste om den).
Låter som om LW ville frigöra sig från SD, som vissa antyder, så var detta en utmärkt idé, men nej då, hon ringer och söker kontakt med både SD och HD...?
Vad har det med anmälan från UW, NW och skolan att göra?
Citera
2018-07-01, 09:22
Medlem
Citat:
Vet Du att det inte var tvärtom också... att även SD sökte kontakt med LW?
Citera
2018-07-01, 09:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åh, jag trodde det var krav på att man skulle ha minst behandlingsassistent utbildningen (yrkesutbildning på motsvarande gymnasienivå) för att få jobba på institutioner som står under tillsyn av SIS? Förr var det vanligt att hemmen fortlöpande internutbildade personalen, en del hem hade goda resultat med den kompetensen (för att man kunde ha en diversifierad yrkesbakgrund hos de anställda)

Tror man får anta att de bedömde LW kvalificerad med tanke på hennes bakgrund som själavårdande pastor med utbildning och yrkeserfarenhet. Det är, i mina ögon, mer kvalificerande än utbildning som behandlingsassistent. Sen har väl själva arbetsplatsen (inom kommunen) tydliga riktlinjer och kvalitetssäkringssystem som man arbetar efter. Hon bedömdes nog lämplig utan den formella "rätta" utbildningen.
Citera
2018-07-01, 09:23
Medlem
Citat:
Vad har det med anmälan från UW, NW och skolan att göra?
Då missförstod jag frågan eller otydlighet. Trodde det bara var frågan om anmälningarna mot SD, ursäkta.
Citera
2018-07-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tror man får anta att de bedömde LW kvalificerad med tanke på hennes bakgrund som själavårdande pastor med utbildning och yrkeserfarenhet. Det är, i mina ögon, mer kvalificerande än utbildning som behandlingsassistent. Sen har väl själva arbetsplatsen (inom kommunen) tydliga riktlinjer och kvalitetssäkringssystem som man arbetar efter. Hon bedömdes nog lämplig utan den formella "rätta" utbildningen.
Har Du rätt säger det det mesta om kommunen... "själavårdande pastor med utbildning och yrkeserfarenhet" av vad då? Lämplig???
Citera
2018-07-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet Du att det inte var tvärtom också... att även SD sökte kontakt med LW?
Skrev OM Lena ville frigöra sig, var väl detta ett utmärkt tillfälle, även OM Stefan ville fortsätta relationen.
Men vi vet inte hur deras känslor eller tankar vandrade. Men efter en anmälan så känns det enklare att separas från varandra tänker jag.
Citera
2018-07-01, 09:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Någon som vet hur det gått angående de från anhöriga beslagtagna sakerna (dator och saker från sommarstuga) och eventuell hävning av dessa beslag?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in