2018-10-17, 00:29
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
En person som inte har någonting att dölja ljuger förhoppningsvis inte. Iaf inte för polis, arbetsgivare etc. Ungefär så. Är det något som verkligen genomsyrar SDHDs beteende är det väl lögner.
Jag tror inte på tillfälligheter eller slumpen. LW mördades sannolikt 15/5. HD uteblir från jobbet dagen innan. SD har setts springa omkring runt på kvällen samt haft digital kontakt med LW.

Det håller jag med om. Lögner, fusk och motsägelser tills man blir helt snurrig. Man undrar om en eller rentav båda är duktiga på att manipulera sin omgivning medelst detta beteende. Tycker det känns hemskt hur LW varit omgiven av sådant beteende som vi nu får insikt i. Dels fuskande paret D och dels exmaken UWs exfru som verkade manipulativ.

Ja, det börjar vara för mycket kring Ds för att det bara ska vara slump. Det börjar ändå tyda på planerat trots att FP då blir märkligt val. Något jag fortsatt undrar över är vad de tänkt göra i USA utifall de planerat mörda LW. Leva som Bonnie & Clyde på flykt utan sina barn och logga världen över med rättvisan hack i häl? USA som planerad flykt låter lite kortsiktigt men HDs sena ansökan (ännu en trådsanning?) är ju märklig.
Citera
2018-10-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dagen innan var dels en söndag, dels var HD iväg i Norrköpingstrakterna och letade cacher för fulla muggar, så man kan bara anta att hemkomsten till Örebro inte var alltför tidig.

Jag hoppas att dina utspel mot postaren TinnaMinna avseende detaljspecika omständigeheter om HD's eventuella sjukanmälan inte gjorts i syfte att provocera och fiska fram extra information från postaren. För dina efterföljande inlägg visar dessvärre en viss inkonsekvens av dina egna påståenden.

Det enda jag ”fiskar efter” är trovärdigheten hos skribenten. Står på sanningens sida, det är allt.

Inkonsekvensen kan jag inte se. Vet exakt vilken information jag ”sitter på” och har inte farit med någon osanning. Osanningar går emot mitt väsen för att uttrycka mig flummigt.

Svar till Netherworld: Nej, har inte haft någon korrespondens via pm. Som du ser på antalet inlägg jag skrivit har det dessutom varit en omöjlighet. Informationen kommer någon helt annanstans ifrån. Även det påtalat i tidigare inlägg.
Senast redigerad av Zymbal 2018-10-17 kl. 01:16. Anledning: Fetning av text
Citera
2018-10-17, 01:05
Medlem
Citat:
En person som inte har någonting att dölja ljuger förhoppningsvis inte. Iaf inte för polis, arbetsgivare etc. Ungefär så. Är det något som verkligen genomsyrar SDHDs beteende är det väl lögner.
Jag tror inte på tillfälligheter eller slumpen. LW mördades sannolikt 15/5. HD uteblir från jobbet dagen innan. SD har setts springa omkring runt på kvällen samt haft digital kontakt med LW.

En liten detalj bara innan jag avslutar min uppsjö av inlägg i natt/afton. Har lagt märke till att du flera gånger skriver 15e. Visst menar du natten mellan 14e och 15e? Bara så att vi pratar om samma dagar. Gör en viss skillnad annars tänker jag.
Citera
2018-10-17, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
du flera gånger skriver 15e. Visst menar du natten mellan 14e och 15e? Bara så att vi pratar om samma dagar. Gör en viss skillnad annars tänker jag.
Jag tog mig friheten att klippa i ditt inlägg

Hon försvann sent den 14:e eller har jag tagit så fel?
Citera
2018-10-17, 01:52
Medlem
Citat:
Jag tog mig friheten att klippa i ditt inlägg

Hon försvann sent den 14:e eller har jag tagit så fel?

Helt ok. Nejdå, då är vi på samma dygn.
Citera
2018-10-17, 05:23
Medlem
Har funderingar vad gäller USA-resan som från början i tråden var en julklapp från HD:s föräldrar...
HD säger att det vet hon inget om enl arbetskamraterna (om jag förstått det rätt).

HD verkar förbereda sig sent inför resan... ringer jobbet (kanske sagt att resan blivit ombokad, måste åka tidigare).

Mina funderingar går vidare... vet någon om LW tagit semester för en ev långresa? Ångrar sig sent (några dagar innan) och bestämmer sig för att åka till Norge i stället...

Båda damerna hade kanske betänkligheter om dom skulle följa med SD på resan (LW sa nej och frågan gick vidare till SD:s andraval HD) och alla blev osams...
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-10-17 kl. 05:36.
Citera
2018-10-17, 06:55
Medlem
Honan6s avatar
Antag att SD hade färska repor på benen vid det korta anhållandet den 15 maj efter en tumult med dödlig utgång för ena kamparen i buskarna vid FP. MGM vill sen övertydligt visa att hans geocachande ger rispor på benen när han skriver om nya repor och fotar underbenen (vem höll i kameran?) den 16 juni. Därför är det väldigt intressant att få reda på vilka cacher han tog den 14:e maj och någon dag innan. Hur såg vegetationen ut på dessa platser? Har polisen gjort sitt jobb, så är eventuella rispor fotodokumenterade och man kan bedöma dess färskhet.

SD hade varit ute och geocachat den 10 maj med sin mugglarvän från Västerås den 10 maj och falskloggat en hel slinga cacher som inte gjordes den 10 maj. Så om SD har fått repor av geocaching, är inte dessa loggade. Polisen kollar nog hans geografiska rörelseschema noggrant för dagarna innan den 14 maj. Sååå, hade han färska repor, måste det förklaras mer än med en loggtext på sin geocachesida.

Citat från SD:s loggtext 16 juni
"Tillsammans besegrade vi sedan massa gömda föremål vid och på Ängsö och även skaffade nya repor på benen (internt), innan vi delade oss åt olika håll för nattvila. "
Senast redigerad av Honan6 2018-10-17 kl. 07:10. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-17, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eftersom Tufsankatt inte vill förklara sin tanke kring ett tidsfönster vad gäller nått med DNA , så kanske någon annan begriper och kan förklara vad människan menar? Jag begriper bara inte detta!

Tidsfönstret vi diskuterar är tiden för mordet och att polisen verkar ha klockat flyktvägen av någon anledning.
Jag tog upp att det ev kan finnas ett annat tidsfönster... och föreslog DNA om det nu var så att SD och LW träffats på dagen (för att ha lite trevligt). Kan då bli svårt att avgöra när i tid SD fått DNA-spår på sig.
Citera
2018-10-17, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Det var en fråga vi fick om HD var på
resa då med planet.

HD sjukanmälde sig den 14Maj.
Det är skillnad på att vara sjukskriven vilket HD inte var. Det är inget vi skrivit.

Hade HD varit sjukskriven hade hon inte behövt
ringa och sjukanmäla sig.

Om du hade läst vad vi skrivit hade du läst
att HD sjukanmälde sig.!
Det är lite skillnad på att sjukanmäla sig och
vara sjukskriven.

Hade HD varit sjukskriven hade hon inte behövt
ringa och sjukanmäla sig.

Vad är det som du inte förstår?
Inläggaren syftar du på oss mig vad var det
jag-vi inte skrev och berättade för dig?

Har du frågat HD om operationen?
Så många år efter vart ni inte VÄNNER.!

Vad säger HD när hennes man fd.man berättat
om hans sexuella relationer för dig?
Tror inte HD är så intresserad av att lyssna på
det då hon för ett antal år sedan gjort klart för SD och andra vilken befrielse att hon blev av med honom.

Varför frågade du inget om 22OKT?

Det är gratis upp till 10 sidor därefter kostar
ett papper 2kr. Vill man köpa det så ta en promenad till rätten. Om inte SD berättar vad det är 😜

Vad anser du är felaktigt?
Jag-vi har endast skrivit det HD berttät genom
åren. LÅNGT från ALLT.!

Kan vi hjälpas åt att tolka ? Vad är problemet?

HD ringde och sjukanmälde sig den 14 MAJ

Då du inte kan läsa vad jag-vi skriver kanske
någon annan här kan hjälpa dig.?!
Det har du ju deklarerat.

Du är intresserad av telefoner allt vad andra skriver som MV är påhitt.

Hoppas han hon inte skriver mer så du kan springa med info till MGM.!
Vet Du/Ni om HD hade semester planerad från den 15:e... och hur länge isf?
Citera
2018-10-17, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Inte från mig.
Trodde däremot tidigt att dom bröt helt efter bilincidenten, men det visade sig vara grovt fel.
Och efter detta så litar Du på honom... ? Varför trodde Du att dom bröt helt, sa han det för Dig?
Citera
2018-10-17, 08:20
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Bra, har också reagerat på ansade buskar på kartbilder. Men iverkligheten måste man välja att ta sig fram väl dold men långsamt eller springa nedanför buskaget, närmare motorvägen. Kanske beror på hur man hanterar stress. Som bilist skulle jag iaf reagera starkt på rörelse så nära vägen, om jag såg något av GM eftersom jag skulle tänka älg eller rådjur. Hoppas alla iakttagelser har kommit in trots att det är så tyst i media.

Tror du inte han kastat sig ned på marken när det kommit någon bil? Känns som om man instinktivt skulle göra det.

Det var ju inte så mycket trafik den kvällen enligt Dalaan så man borde ju kunna springa långt innan det kommer någon bil.
Citera
2018-10-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det visar oavsett att resan inte planerats sedan länge, isåfall borde hon begärt ledigt i god tid. Ingen julklapp från föräldrarna har vi redan fått veta. Undrar egentligen hur mycket lögner vi har serverats i början av denna tråd?
Funderar på guldskon som skulle till USA, kan den loggen också vara manipulerad i efterhand? För att plantera in info om att resan var planerad.

Nja, en sådan logg (avseende spårbara cacher) är nog svårare att manipulera i efterhand, då loggarna måste hamna rätt i ett flöde. Dvs. andra geocachare kan lämna eller plocka på sig den flyttbara cachen med ganska korta intervall, och då kan man inte enkelt klämma in någon logg i efterhand. Loggen måste ju även stämma överens med den status/position som cachen har vid ett givet tillfälle.

Jag tror att hennes loggtext stämmer, där hon skrivit att hon tänkte ta med sig guldskon till USA. Däremot skrev hon den under helgen (12-13/5) precis innan sjukskrivningen/resan, vilket gör att resan likväl kan ha planerats in med mycket kort varsel.

(Jag har fått känslan att SD hade planerat sin del av USA-resan längre i förväg då hans chef nämnt att hans semester varit inplanerad sedan en längre tid. Däremot kanske ursprungsplanen var att han skulle resa ensam, men av någon anledning beslöt de med några få dagars varsel att HD skulle följa med).

Jodå, loggar kan ändras och manipuleras digitalt av loggaren. Du kan gå och ändra datum, eller skriva in i efterhand och vips hamnar loggen i rätt plats i "datumlistan".
Se bara hur HD gjort på bla Mello mysten, mfl där hon fuskloggat, hon loggade i efterhand men skriver in ett datum längre tillbaka så hamnar loggen där.

Ah ursäkta, som Gilgrissom skriver är det svårare med TBs då de vandrar mellan cachare, men så länge du haft den och ingen annan tagit den, kan du ändra och redigera dina loggar.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-17 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in