2018-10-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det Tinna-Minna skrev nedan tolkar jag som att ett dokument kommer att släppas då av TR. FUP? Obduktionsprotokoll?

”Varför frågade du inget om 22OKT?

Det är gratis upp till 10 sidor därefter kostar
ett papper 2kr. Vill man köpa det så ta en promenad till rätten. Om inte SD berättar vad det är 😜”

Är det obduktionsprotokollet som släpps den 22/10 får vi nog (om någon klarar att läsa igenom det) ta del av dödsorsaken.
Citera
2018-10-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
HD ringde och sjukanmälde sig den 14Maj.!
HD vet själv vem som tog emot hennes samtal som hon själv pratade med.
Om inte HD förstår att personen är förhörd är hon mer än dum men så dum är hon inte.

Om du anser dig att vi har fel på det står dig helt fritt.

Hon som tog emot HD.s samtal den 14Maj samt HD och polisen är dem 3 parter som vet bäst om det.

Vet inte vad vi skulle ha fått om bakfoten som du anser?

Okej, såhär. Iom att jag vet att HD inte var på arbetet och att det var pga Amerikaresan vilket även var vad hon hänvisade till när hon bytte pass så finns det bara en liten liten möjlighet att du inte far med osanning. Möjligheten ligger i att HD skulle ha ringt in och sjukskrivit sig senare på kvällen. Jag har svårt att förstå vad det skulle fylla för syfte, men det är en möjlighet.

Om inte så kommer vi inte komma längre i detta. Jag vet det jag vet från en mycket säker källa. Du hävdar att du vet det du vet. Syftet att jag ville delge informationen var att jag inte ville att du skulle stå oemotsagd med felaktig fakta. Sedan upp till var och en i tråden vem de väljer att tro på.

Observera att jag inte är oenig när det gäller riktning på misstanke om MGM. Ser det som högst troligt att det är antingen SD eller SD/HD som kommer fällas om/när den dagen kommer. Vilket jag innerligen hoppas att den gör. Jag är bara oenig när det kommer till just din trovärdighet.
Citera
2018-10-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag är positiv till att det kommer att klaras upp. Trots att man tappat fart i utredningen och tappat tid.

Tur att du dyker upp ibland som Jesus och ger oss hoppet tillbaka Jag litar på ditt omdöme vad gäller info som inte skadar utredningen.
Citera
2018-10-16, 21:59
Medlem
Citat:
Det Tinna-Minna skrev nedan tolkar jag som att ett dokument kommer att släppas då av TR. FUP? Obduktionsprotokoll?

”Varför frågade du inget om 22OKT?

Det är gratis upp till 10 sidor därefter kostar
ett papper 2kr. Vill man köpa det så ta en promenad till rätten. Om inte SD berättar vad det är 😜”

Fup släpps inte förens åtal är väckt.

Knappast obduktionsprotokoll heller.
Citera
2018-10-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Varsågod, jag fick också från två källor att SD hade haft nyckel till LWs lägenhet.
Samt att LW sagt att :- Nu har det skurit sig ordentligt mellan Stefan och mig.
Detta också vintern 2018...

När bytte hon lås? Gissar det var i samma veva?
Citera
2018-10-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Okej, såhär. Iom att jag vet att HD inte var på arbetet och att det var pga Amerikaresan vilket även var vad hon hänvisade till när hon bytte pass så finns det bara en liten liten möjlighet att du inte far med osanning. Möjligheten ligger i att HD skulle ha ringt in och sjukskrivit sig senare på kvällen. Jag har svårt att förstå vad det skulle fylla för syfte, men det är en möjlighet.

Om inte så kommer vi inte komma längre i detta. Jag vet det jag vet från en mycket säker källa. Du hävdar att du vet det du vet. Syftet att jag ville delge informationen var att jag inte ville att du skulle stå oemotsagd med felaktig fakta. Sedan upp till var och en i tråden vem de väljer att tro på.

Observera att jag inte är oenig när det gäller riktning på misstanke om MGM. Ser det som högst troligt att det är antingen SD eller SD/HD som kommer fällas om/när den dagen kommer. Vilket jag innerligen hoppas att den gör. Jag är bara oenig när det kommer till just din trovärdighet.

Ok, hon bytte pass, det låter trovärdigt. Det som intresserar mig mest med Tinna-Ninnas uppgifter är att hon också verkar ha ”viss insyn i utredningen” och i princip tipsar oss läsare att hämta dokument på TR den 22/10. Är det någon mer insatt som har en aning om vad det kan vara? Eftersom kroppen nu får begravas funderar jag på obduktionsprotokoll, är dessa verkligen offentliga???
Citera
2018-10-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Fup släpps inte förens åtal är väckt.

Knappast obduktionsprotokoll heller.

Något bättre förslag? Kan ett åtalsdatum vara förbestämt?
Citera
2018-10-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal

USA resan måste ha kommit hastigt på. Vilken skitstövel hon är mot sina arbetskamrater. Sjukskriva sig och ut och resa. Hoppas hon får sparken
Citera
2018-10-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vinter 2018..menar du i tidenperspektivet januari-mars då?

Ja, där någonstans, frågade inte om exakt datum.
Som sagt, väl många sammanträffanden för att SD och/eller HD inte skulle ha med mordet att göra.
Citera
2018-10-16, 22:10
Medlem
Jag har väldigt svårt att tro att obduktionsprotokoll släpps den 22/10.
Måste vara något annat.
Citera
2018-10-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Jag har en fråga förstår om du inte får eller kan
svara på den.
Vet du varför polisen kom till HD.s arbetsplats och varför alla vi skulle bli förhörda?

Undrar också om du vet att HD ringde och sjukanmälde sig den 14Maj och hon som tog emot samtalet var en av dem första från jobb som blev förhörda.

Är det vanligt polisen behåller mobiltelefoner nästan en vecka som dem gjorde med våra som
SD skickar sms till.

Tror ni arbetskollegor att HD blev misshandlad av SD? Brukade hon ha kortidsfrånvaro och oklara blåmärken?
Citera
2018-10-16, 22:14
Medlem
Citat:
Något bättre förslag? Kan ett åtalsdatum vara förbestämt?

Den vanliga tågordningen är försvaret först får gå igenom FUP för
att se om dom vill göra tillägg, ytterligare förhör eller liknande.
Utredningen lär inte vara klar så vi glömmer FUP så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in