2018-10-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Therese har just lagt upp en video där hon googlar sig själv(hon läser den här tråden bland annat).

Hon säger att hon inte ens har en halv miljon på banken. Är det någon slags bortförklaring? Har hon alla sina pengar i sitt bolag och tar därifrån(jag vet inte hur sånt funkar)? Låter konstigt.

Visst, hon säger väl bort en jävla massa sammarbeten som andra sociala medier-profiler inte gör pga hennes vegan- och miljö-tänk, men nog borde hon väl håva in en del pengar ändå?
https://youtu.be/-vwPuOj4zdw

Jag är väldigt dåligt insatt i hur det kan gå till med ekonomi och skatt när en person är involverad i flera företag/bolag, men det jag lagt märke till är att Therése Lindgren hela tiden vill förminska sin status och kändisskap (och där ingår ju ekonomin).

Therése Lindgren nekar garanterat många samarbeten med anledning av sin "värdegrund" men hon är ändå känd för att göra fler samarbeten är många andra YouTubers. De flesta av hennes videos verkar vara just samarbeten? (Ej kollat på alla dock.)
Citera
2018-10-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Therese har just lagt upp en video där hon googlar sig själv(hon läser den här tråden bland annat).

Hon säger att hon inte ens har en halv miljon på banken. Är det någon slags bortförklaring? Har hon alla sina pengar i sitt bolag och tar därifrån(jag vet inte hur sånt funkar)? Låter konstigt.

Visst, hon säger väl bort en jävla massa sammarbeten som andra sociala medier-profiler inte gör pga hennes vegan- och miljö-tänk, men nog borde hon väl håva in en del pengar ändå?
https://youtu.be/-vwPuOj4zdw

Hon har över 700k följare på sin kanal så klart att hon har pengar. Dock verkar hon inte direkt vara blåst så hon investerar med stor sannolikhet pengarna på ett smart sätt.
Citera
2018-10-16, 18:47
Medlem
Leipreachans avatar
Hon verkar djupt avsky män. Alla män är onda, elaka m.m. Hon är feminist men extremt matrielistisk. Jag säger inte att man inte kan vara det, men feminister brukar vara långt åt vänster och lever tvärtemot hur hon lever.
Citera
2018-10-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Hon verkar djupt avsky män. Alla män är onda, elaka m.m. Hon är feminist men extremt matrielistisk. Jag säger inte att man inte kan vara det, men feminister brukar vara långt åt vänster och lever tvärtemot hur hon lever.

Jag skulle inte vilja säga att hon avskyr män och inte heller att hon uttrycker starkt feministiska åsikter.

I en video har hon dock sagt att det var bra av Sverige att ta emot 163 000 invandrare. Hon hoppas att andra länder i EU ska ta emot lika många. Vilken video det var kommer jag inte ihåg rakt ut, men den postades för kanske 6 eller 12 månader sedan.
Citera
2018-10-17, 00:10
Medlem
cromos avatar
Jag håller Snusk-Tessan väldigt högt bland svenska youtubers. Hennes företag drar in enorma pengar och hon har gjort sig förtjänt av framgången.
Citera
2018-10-17, 19:45
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Roligt att synas på Youtube.

Såg att jag bara länkat två artiklar i tråden tidigare vilket var lite tråkigt. Jag är verkligen inte Lindgrens målgrupp men jag tycker hon verkar vara en toppentjej med mycket glädje och framstår som en bra förebild. Kul att det går bra för henne.
Citera
2018-10-18, 06:56
Medlem
Med tanke på att Therese verkar ha blivit någon form av galjonsfigur för teknikföretag, har hon någonsin jobbat med någonting relaterat till teknik?
Citera
2018-10-18, 06:58
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Med tanke på att Therese verkar ha blivit någon form av galjonsfigur för teknikföretag, har hon någonsin jobbat med någonting relaterat till teknik?

Bra fråga. Hon jobbade iaf som mediesäljare innan hon blev sjukskriven i två omgångar.
Citera
2018-10-18, 07:17
Medlem
Citat:
Har tittat på hennes videos och jag tycker hon är väldigt utmanande för att ha social fobi. Men det är kanske hennes sätt att bearbeta.

Jag tycker att hennes kille sänder ut märkliga vibbar. Känns falsk.

Någon som vet vad som hände mellan henne och Zäta?

Jag råkade se deras 24 timmars live för några veckor sedan och jag måste instämma med dig.

Han verkar lyda henne som en hund så länge han inte har något pk-ämne att förhålla sig till, först då verkar han ha stake nog att stå på sig och köra över henne.

Jag vet inte vem som kom krypande till vem efter deras uppbrott, men jag kan ana att det var han och att han har bestämt sig för om han vill leva med henne så får han vackert vara en fluffig, mjuk toffel som alltid står redo vid varje dörrkarm.
Citera
2018-10-18, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Bra fråga. Hon jobbade iaf som mediesäljare innan hon blev sjukskriven i två omgångar.

Jag kan inte hitta något alls om att hon någonsin skulle ha jobbat med teknik. Det kommer nog bli ett hårt slag för de tjejer som söker teknikprogramet för att Therese har fått dem att tro att det handlar om att utveckla smink, göra videobloggar och testa leksaker.
Citera
2018-10-18, 11:27
Medlem
Citat:

Har du några exempel på vad som får dig att tycka det här?
Citera
2018-10-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2

Nej. Det närmsta skulle väl vara att hon jobbat med datorer/system för någon hjälporganisation precis där när hon började med youtube. Tror det var Röda Korset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in