2018-10-16, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Du har också noterat hur nästan uteslutande MVs inlägg inte kommenteras av den annars så
snacksalige.

22 okt närmar sig.
Syftar du på mig? Jag kommenterar när jag har frågor eller ser felaktigheter i antaganden. Att någon har en hypotes eller resonerar kring fakta, som inte går att bestrida, lämnar jag. Det behövs inte fler "Spot-on", "Du är dum i huvudet" eller "Det tror inte jag på".
Citera
2018-10-16, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
1. Varje gång jag trycker på dina Google maps-länkar öppnas bara en karta över Örebro med en markör mitt på Järntorget. Why!? 😭

2. Tycker inte det gör någon direkt skillnad för rutten om det är bro nr 1 eller 2. Det är egentligen främst om gm har korsat någon av dem och tagit en svängom i Gamla Hjärsta. Typ som den tredje sträckan du markerat på Eniro. Många har ju också varit inne på det sedan man eftersökte vittnen där.
Har man eftersökt vittnen där?
Jag hade den teorin efter efterlysningen av cykeltjejerna, men det var Dalaan som sett dom.
Citera
2018-10-16, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Varför avgör skatteverket när gravsättningen kan ske? Aldrig hört talas om. Men de e klart.Bouppteckningen kan bli komplicerad.. Gravsättning beslutar väl anhöriga om när polis släppt kroppen?
Någon frågade om dna spår från far-son kan vara svåra att utläsa. Vet ej, men dna från mor-son kan kompliceras när det gäller ev dna på Lenas kropp.
Att de fortfarande inte avskrivit SD betyder inte att de inte har någon annan misstänkt. Bättre att invagga den riktige gm i tron att endast sd är misstänkt.
Sista fetningen: Jaa, de dunkar varann i ryggen, säger "tack" och bugar o bockar. Genomskinligt? Jaa, och skrattretande. Ni underskattar folks tankeförmåga.

Skriver inte inlägget som att jag bestrider, håller med det fetade och utvecklar den tanken.

Det går inte idagsläget att utesluta alternativa GM eller händelseförlopp.
Om exempelvis UW inte har alibi, tror ni att han är avskriven då?
Att polisen säger att dom bara har en misstänkt och det är det skäligen misstänkta sedan tidigare är självklart, oavsett status på deras utredning.
Förstå ramaskrien om dom skulle säga "Vi har flermisstänkta vi jobbar med"... Nä, det fungerar inte, utan dom säger det dom säger och med tillägget att dom jobbar brett.

En viktig aspekt (tror jag):
Polisen verkar ha väldigt svårt att få in SD i sitt tidsfönster. Efter ha sprungit utmed planket så verkar polisen vilja att han sprang på gatorna direkt hem och inte in i skogen. Annars hade dom väl undersökt skogen med?
Mobilen kan han ju dumpat på morgonen.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-10-16 kl. 07:51. Anledning: förtydligande:
Citera
2018-10-16, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skriver inte inlägget som att jag bestrider, håller med det fetade och utvecklar den tanken.

Det går inte idagsläget att utesluta alternativa GM eller händelseförlopp.
Om exempelvis UW inte har alibi, tror ni att han är avskriven då?
Att polisen säger att dom bara har en misstänkt och det är det skäligen misstänkta sedan tidigare är självklart, oavsett status på deras utredning.
Förstå ramaskrien om dom skulle säga "Vi har flermisstänkta vi jobbar med"... Nä, det fungerar inte, utan dom säger det dom säger och med tillägget att dom jobbar brett.

En viktig aspekt (tror jag):
Polisen verkar ha väldigt svårt att få in SD i sitt tidsfönster. Efter ha sprungit utmed planket så verkar polisen vilja att han sprang på gatorna direkt hem och inte in i skogen. Annars hade dom väl undersökt skogen med?
Mobilen kan han ju dumpat på morgonen.
Ang Din viktiga aspekt... kan det vara så att det av naturlig förklaring är svårt att få fram DNA på LW i ett tidsfönster... SD kan ha träffat LW tidigare på dagen...
Citera
2018-10-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang Din viktiga aspekt... kan det vara så att det av naturlig förklaring är svårt att få fram DNA på LW i ett tidsfönster... SD kan ha träffat LW tidigare på dagen...
Hur får du till att någon ens tänker att DNA har nått med tidsfönster att göra?
Citera
2018-10-16, 08:40
Medlem
Citat:
Hur får du till att någon ens tänker att DNA har nått med tidsfönster att göra?
För att det kan vara ett annat, kanske viktigare tidsfönster än det Du vill framföra...
Citera
2018-10-16, 08:40
Medlem
Citat:
Man slutar aldrig att förvånas över Dina/Era spekulationer och totala intresse för fallet...

Tom tagit reda på att en kropp inte slutar upplösas i ett kylrum... många kemiska reaktioner bromsas m m... något som gör att Du vill att kroppen ska komma i jord så fort som möjligt?

Jag ser hellre att polisen har kvar kroppen om behov av fler bevis skulle behövas... i stället för att behöva öppna upp en grav.
Självklart ska alla tänkbara undersökningar vara klara innan dom släpper kroppen, har jag sagt nått annat?
Ditt ifrågasättande på varje stavelse börjar bli tröttsamt. Syfte att fråga hela tiden om självklarheter?

Bara för dina allmänkunskaper är under medel, så finns det många här inne som har den kunskapen.
M
Citera
2018-10-16, 08:41
Medlem
Citat:
För att det kan vara ett annat, kanske viktigare tidsfönster än det Du vill framföra...
Utveckla hur du tänker, jag förstår inte.
Citera
2018-10-16, 08:48
Medlem
Citat:
Utveckla hur du tänker, jag förstår inte.
Är det Du/Ni eller jag som är under medel... läs mitt inlägg så kanske Du/Ni förstår vad jag menar...
Citera
2018-10-16, 08:51
Medlem
Citat:
Hur fungerar du på jobbet egentligen? Om du blir emotsagt eller folk inte tycker som du, ska dom buras in då?
Herre gud vad du går an om man inte håller med dig.
Om så SD skulle vara dömd för misshandel, ofredande, fusk och otrohet (som inte är staffbart) så är det fortfarande en lång väg till fälla honom för mord.

Håll med om att ovanstående säger att SD har en usel karaktär, inte långt till mord för en sådan rutten människa.
Sanningen kommer fram, var inte orolig, han sitter snart inlåst och då kan den här parodin äntligen få ett slut.
Citera
2018-10-16, 08:58
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Har man eftersökt vittnen där?
Jag hade den teorin efter efterlysningen av cykeltjejerna, men det var Dalaan som sett dom.

Hrm, ursäkta nu hängde jag inte med riktigt (är en aning sömndepreverad). Polisens efterlysning av cykeltjejerna gällde ju just andra sidan? Och det stärks väl bara av att Dalaan såg dem? Tänker att uppgiften snarast kom från förhören med hen.. eller missförstår jag dig?
Citera
2018-10-16, 09:08
Medlem
Citat:
Dom två sista styckena har jag med funderat på. Men dels så är det, OM det stämmer, blod man kommer ihåg, dels så om man hamnade själv i förhörsstolen, så skulle nog hjärnan gå på högvarv, då kan man antingen låsa sig eller minnas just såna saker.
Om jag inte kommer ihåg fel var det någon som nämnde "mensblod"... var det Du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in