2018-10-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Så skriket skulle komma från SDs bostad över till Dalans hus på andra sidan motorvägen? Är du på riktigt?

Jag tycker vi håller oss till FP och planket. där finns många spår. Det var nämligen där hon hittades.
Mest intressant för att lösa mordet är nog hur hon togs sig dit. Väl där kan vem som helst bragt henne om livet.

Varför lämnar en mamma sin dörr öppen med sovandes barn hemma och går 150m och bakom ett plank? När den nöten är löst har vi GM... eller väldigt få att analysera.
Citera
2018-10-15, 18:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Så skriket skulle komma från SDs bostad över till Dalans hus på andra sidan motorvägen? Är du på riktigt?

Jag tycker vi håller oss till FP och planket. där finns många spår. Det var nämligen där hon hittades.

LWs blod kan väl ha kommit till SDs bostad
genom att han tog med det hem efter att han
mördat henne, på sin kropp och kläder?

Kan du starta en egen tråd för lågbegåvade
istället för att förstöra den här tråden?
Citera
2018-10-15, 18:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Fästingen i Dahlströms syn:

Fästing = Travel bug = någon maskot som GM tappat
på FP eller vägen hen tog därifrån?
Var det det polisen letade efter med krattor
häromdagen?
Citera
2018-10-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tråden upphör inte att överraska. Plötsligt blev PeterNoster oerhört aktiv och med en tydlig mission. Men jag missade triggern. Vad är det han försöker dränka? TinnaNinnas uppgifter om HDs mående och SDs sms till hennes kollegor eller MVs om SDs planering? Om det inte vore för den fruktansvärda bakgrunden med den mördade trebarnsmamman, skulle det nästan kännas som Avalon eller Resistance. Känns som om vi kommer att få identitet på Assasin, men inte på dem runt.

Dränka var ordet, jag håller helt med

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Mest intressant för att lösa mordet är nog hur hon togs sig dit. Väl där kan vem som helst bragt henne om livet.

Varför lämnar en mamma sin dörr öppen med sovandes barn hemma och går 150m och bakom ett plank? När den nöten är löst har vi GM... eller väldigt få att analysera.

GM kan faktiskt haft en vapen och hotat henne att följa med, inte så otroligt konstigt i ett mordfall..

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LWs blod kan väl ha kommit till SDs bostad
genom att han tog med det hem efter att han
mördat henne, på sin kropp och kläder?

Kan du starta en egen tråd för lågbegåvade
istället för att förstöra den här tråden?

Amen på det
Citera
2018-10-15, 19:02
Medlem
Angående kroppen:
Kroppen borde väl få gå i jord och barnen få ett avslut i den frågan. Oerhört att inte få gå någonstans och sörja. Nått väldigt speciellt känns det som när den kvarhålls.

All DNA och spår är bärgade från kroppen, det är inget man väntar på. Kläderna är i påsar och kommer inte skickas med i begravningen, om det är nått mer man vill utvinna. Det som kan återstå är som någon skrev att prover är skickade utomlands, men kroppen behövs väl inte mer i den frågan?

En kropp slutar inte upplösas i ett kylrum, även om många kemiska reaktioner bromsas och inga insekter finns kvar, så upplöses kroppen sakta. (Dom fryser inte kroppar om jag förstått det).

Jag pratade om detta med min partner nu över middagen (ja, jag vet att det låter väldigt osmakligt, men det låter värre än det var, skriv inget om det, jag erkänner det otaktiska!).

Då fäller hen en kommentar som tjackaren skulle älska: Tänk om polisen hade fel, det var inte LW dom hittade... Nått för vissa att spinna vidare på... Själv tror jag inte 5 öre på det, men intressant vinkel som dessutom skulle förklara kroppens kvarstad.
Citera
2018-10-15, 19:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Angående kroppen:
Kroppen borde väl få gå i jord och barnen få ett avslut i den frågan. Oerhört att inte få gå någonstans och sörja. Nått väldigt speciellt känns det som när den kvarhålls.

All DNA och spår är bärgade från kroppen, det är inget man väntar på. Kläderna är i påsar och kommer inte skickas med i begravningen, om det är nått mer man vill utvinna. Det som kan återstå är som någon skrev att prover är skickade utomlands, men kroppen behövs väl inte mer i den frågan?

En kropp slutar inte upplösas i ett kylrum, även om många kemiska reaktioner bromsas och inga insekter finns kvar, så upplöses kroppen sakta. (Dom fryser inte kroppar om jag förstått det).

Jag pratade om detta med min partner nu över middagen (ja, jag vet att det låter väldigt osmakligt, men det låter värre än det var, skriv inget om det, jag erkänner det otaktiska!).

Då fäller hen en kommentar som tjackaren skulle älska: Tänk om polisen hade fel, det var inte LW dom hittade... Nått för vissa att spinna vidare på... Själv tror jag inte 5 öre på det, men intressant vinkel som dessutom skulle förklara kroppens kvarstad.

Du tror inte att de kollade kroppens DNA och tänder
innan de gick ut med identiteten på den de hittat?
Citera
2018-10-15, 19:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Bara för att jag är ensam lägger jag mig inte ned. Har alltid haft svårt att gå med strömmen och vill allt ha bevis innan jag dömer någon på förhand.
Men håller med att stort fokus och mest resurser ska satsas på SD. Han har mest parametrar mot sig, även såna som inte står här i tråden, men jag misstänker att MV vet med dessa.

För ordningens skull har jsg svarat vissa på PM om det jag vet, både till vissa som håller SD som mest trolig och andra som håller med mig, att bevis måste fram.

Du har även tidigare nämnt att du vet något mer som talar emot SD men som inte kommit upp i tråden.

Är detta något som du kan berätta mer om?
Citera
2018-10-15, 19:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
"Häxan" borde väl vara systerhax?

Citat:
Hon är ingen häxa.
Hon utger sig för att vara profetissa.

Alla människor känner inte igen SDs röst!
Vad är det du inte fattar?

Det var ju du som skrev "häxa". Det var ju inte så länge sedan.
Glömsk?

Sen skrev ju Häxan på bloggen att hon inte visste något om geocache innan ordet dök upp i hennes aura. Då kopplar du henne till en geocachare?????
Logiken?
Senast redigerad av PeterNoster 2018-10-15 kl. 19:14.
Citera
2018-10-15, 19:12
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Jag kan bara åter hänvisa till google streetview, dessa bilder är tagna innan mordet och man kan gå längs vägarna och se in mot FP/MP. Där ser man klart och tydligt att det inte finns någon stig in.
Ni kan snurra och zooma.

https://www.google.se/maps/@59.2890681,15.1860215,3a,75y,163.14h,86.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1srSAulHFgYypqKP2f8wuyZQ!2e0!7i1 3312!8i6656?hl=sv

Dessa bilder från Google är ju flera år gamla. De visar te x det gamla planket i trä. Det nuvarande är rött, i plåt och högre.
Citera
2018-10-15, 19:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det var ju du som skrev "häxa". Det var ju inte så länge sedan.
Glömsk?

Profetissan hade skrivit om en häxa.
Systerhax?

Jag har inte skrivit att Dahlström är en häxa.

Hur får du ihop allt i ditt huvud?
Inte konstigt att det blir missförstånd
omkring dig hela tiden.
Citera
2018-10-15, 19:15
Medlem
Citat:

Jag skulle tro att hon fick "hjälp" sista biten. Dragen i håret och knuffad så att hon började gallskrika.
Citera
2018-10-15, 19:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Dessa bilder från Google är ju flera år gamla. De visar te x det gamla planket i trä. Det nuvarande är rött, i plåt och högre.

Wow,i plåt dessutom. Det förstärker ju idén att ljudet reflekterats över till dalaan. Men inte från den vinklade delen där hon hittades.

Men nu tillbaks till SD och hans föehavanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in