2018-10-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vilken fantastisk bedrift. Berätta för mig exakt vad det fick för inverkan sportsligt att ni vann Svenska Cupen.
De tog väl 1 av de 2 titlar det spelas om?

Ni får passa er, Djurgården är lika långt från Bajen som MFF från guldet. 😀

-----

Apropå sportchefer. Vad gör Matias Concha nu? Är han en potentiell Bosse eller Gren ersättare?
2018-10-14, 09:58
Medlem
bagarn29s avatar
Han har nyligen sadlat om på spanska solkusten.

"Med start 1 augusti blev det klart att den tidigare landslags och trefaldiga svenska mästaren Matias Concha börjar som fastighetsmäklare på Serneholt Estate".
2018-10-14, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han har nyligen sadlat om på spanska solkusten.

"Med start 1 augusti blev det klart att den tidigare landslags och trefaldiga svenska mästaren Matias Concha börjar som fastighetsmäklare på Serneholt Estate".

Vad märkligt. Han gjorde väl helt okej ifrån sig i Öster. Och med hans kontaktnät inom Sverige hade han kunnat skapa sig en gedigen karriär. Eller så var det så enkelt att han insåg att sportchefsjobbet inte var för honom.
2018-10-14, 14:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vad märkligt. Han gjorde väl helt okej ifrån sig i Öster. Och med hans kontaktnät inom Sverige hade han kunnat skapa sig en gedigen karriär. Eller så var det så enkelt att han insåg att sportchefsjobbet inte var för honom.

6 mars:
Citat:
Enligt SportExpressens källor tvingas han lämna klubben. Det ska i första hand handla om att Östers nu ser över organisationen och ska skära ner på en del utgiftsposter.

Han hade gjort ett bra jobb, eller hur? Så i första hand betyder väl bara det och inget annat?
2018-10-14, 15:13
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Dock ska man komma ihåg att det är sällsynt med lag som åker ur allsvenskan och direkt studsar tillbaka och gör bra ifrån sig.

Det är nog sant.

Tänker direkt på att Kalmar åkte ur 2002 gick upp direkt och kom femma 2004 och året efter trea.

Djurgården åkte ur 1999 gick upp direkt och kom tvåa 2001 och vann 2002. Vad finns det för fler exempel i modern tid?
2018-10-14, 16:01
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Det är nog sant.

Tänker direkt på att Kalmar åkte ur 2002 gick upp direkt och kom femma 2004 och året efter trea.

Djurgården åkte ur 1999 gick upp direkt och kom tvåa 2001 och vann 2002. Vad finns det för fler exempel i modern tid?

AIK kom tvåa 2006 som nykomlingar.
2018-10-14, 16:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
AIK kom tvåa 2006 som nykomlingar.
Och var dessutom en icke dömd straffspark ifrån att bli mästare.
2018-10-14, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
6 mars:

Han hade gjort ett bra jobb, eller hur? Så i första hand betyder väl bara det och inget annat?

Nu minns jag inte allt för bra men han lyckades ta upp Öster från div. 1 ombedelbart. Sedan rännade ekonomin och man fick skära ner och därför fick han gå. Järdler som kom in sitter väl på dubbla stolar nu, både som sportchef samt tränare?
2018-10-14, 18:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Det är nog sant.

Bajen trea som nykomling 1998, om vi räknar 20 år sedan som modern tid. Var iaf min första säsong som bajare
2018-10-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nu minns jag inte allt för bra men han lyckades ta upp Öster från div. 1 ombedelbart. Sedan rännade ekonomin och man fick skära ner och därför fick han gå. Järdler som kom in sitter väl på dubbla stolar nu, både som sportchef samt tränare?

Rämnade vet jag inte, vi gick 3,4 miljoner plus ifjol - överlägset bäst i Superettan. Även utan Levi-försäljningen hade vi gått 900k plus, näst bäst i en fattig serie.

Snarare är det nog så att Concha var en energiboost som till en början finansierades av en extern finansiär och då gav nödvändig positiv uppmärksamhet åt ett lag på dekis. När Öster själva skulle stå för lönen fick man titta på vad han egentligen tillfört, vilket efter vad jag förstår inte var så mycket som alla först hade trott. Askebrand låg bakom de flesta värvningar vi gjorde inför förra säsongen och av Conchas kontaktnät såg vi inga effekter. Att han dagpendlade från HBG gjorde att han inte direkt hade möjlighet till att hålla koll på den lokala spelarmarknaden heller.

När vi då fick in en tränare som är väldigt tydlig med att han vill ha totalansvar för vilka spelare vi värvar känns det som en väldigt onödig lönepost för att ha en stylish snubbe som glider runt på matcherna.
2018-10-14, 19:12
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Bajen trea som nykomling 1998, om vi räknar 20 år sedan som modern tid. Var iaf min första säsong som bajare
Men ni studsade inte upp direkt eftersom ni åkte ur 1995.
2018-10-14, 19:27
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Men ni studsade inte upp direkt eftersom ni åkte ur 1995.

Aha, missade den biten! Trodde vi bara snackade om lyckade nykomlingar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in