Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Nu minns jag inte allt för bra men han lyckades ta upp Öster från div. 1 ombedelbart. Sedan rännade ekonomin och man fick skära ner och därför fick han gå. Järdler som kom in sitter väl på dubbla stolar nu, både som sportchef samt tränare?
Rämnade vet jag inte, vi gick 3,4 miljoner plus ifjol - överlägset bäst i Superettan. Även utan Levi-försäljningen hade vi gått 900k plus, näst bäst i en fattig serie.
Snarare är det nog så att Concha var en energiboost som till en början finansierades av en extern finansiär och då gav nödvändig positiv uppmärksamhet åt ett lag på dekis. När Öster själva skulle stå för lönen fick man titta på vad han egentligen tillfört, vilket efter vad jag förstår inte var så mycket som alla först hade trott. Askebrand låg bakom de flesta värvningar vi gjorde inför förra säsongen och av Conchas kontaktnät såg vi inga effekter. Att han dagpendlade från HBG gjorde att han inte direkt hade möjlighet till att hålla koll på den lokala spelarmarknaden heller.
När vi då fick in en tränare som är väldigt tydlig med att han vill ha totalansvar för vilka spelare vi värvar känns det som en väldigt onödig lönepost för att ha en stylish snubbe som glider runt på matcherna.